המהירות מ… השטן

5 0

נתפסה נוהגת במהירות מופרזת ברכב ללא טסט מעל שנתיים ובדיון בבית המשפט נקבע לה קנס בסך 750 ₪ בלבד… האמנם? הכל במאמר.

החזקת רישיון רכב בתוקף הינה חובה המעוגנת בסעיף 2 לפקודת התעבורה ומהווה את אחד מחוקי התעבורה המרכזיים. על מנת לחדש את רישיון הרכב תידרשו לעבור מבחן תקינות של הרכב במסלול המיועד לכך. בסופו, במידה ולא תהיינה תקלות הרות גורל, תקבלו את חידוש רישיון הרכב ותוכלו להמשיך בנסיעה.

מהי הענישה על נהיגה ללא רישיון רכב?

ראשית נאמר, כי היה ונהגתם ברכב ללא טסט, הרי שאתם נוהגים בכלי הרג ללא רישיון אשר מסכן את הציבור וכלל ועיקר את עצמכם. אם רישיון הרכב פקע בפרק זמן של עד חצי שנה- במרבית המקרים תקבלו דו"ח וקנס כספי בגובה 250 ₪. נהיגה ללא רישיון רכב משך 4 חודשים עד 12 חודשים- במקרים אלו תקבלו קנס בסך 1,000 ₪ בצירוף 6 נקודות לחובתכם. נהיגה ללא רישיון רכב מעל שנה. במקרים אלו הנהג יקבל זימון לדיון בפני בית המשפט אשר יכול להטיל על הנהג פסילה למשך שנה וקבלת 6 נקודות עפ"י שיטת הניקוד בגין עבירות תעבורה ובמקרים חריגים אף יכול ביהמ"ש להורות על הטלת עונש מאסר כתנאי או בפועל. נהיגה במהירות מופרזת בכביש בין עירוני: 0-25 קמ"ש מעל המותר- ברירת משפט או קנס בסך 250 ₪. 26-40 קמ"ש- משפט או 750 ₪ קנס +8 נקודות. 41-51  קמ"ש מעל המותר- משפט או 1,500 ₪ +10 נק'. חשוב להבחין כי ככול ותדרשו לעמוד לדיון בפני שופט הרי שהדבר עשוי לבוא כנגדכם ואתם תהיו חשופים לקבלת עונש כבד יותר או אף מופחת.

האם כדאי להתייעץ עם עו"ד לענייני תעבורה?

תלוי במקרה, אם זומנתם לביהמ"ש, רצוי ואף עדיף. למשל תושבת האזור נתפסה כשהיא נוהגת בכביש בין עירוני במהירות של 26 קמ"ש מעל המותר, אלא שבבדיקה שנערכה לה ע"י קצין המשטרה במקום, עלה כי אף רישיון הרכב פג תוקף זה למעלה משנתיים. הנהגת קיבלה מיד זימון לדיון בפני שופט אליו התייצבו, לייצוג עם הנהגת, כותב שורות אלה יחד עם עוה"ד לענייני תעבורה ממשרדנו, עוה"ד עמי מלול. בדיון ביקשה התביעה לשלול את רישיונה ולפסוק לה 8 נקודות. סופו של דבר ולאחר מו"מ מול התביעה והצגת הטיעונים המשפטיים וכן לאור העובדה כי לנהגת עבירות בודדות בלבד, הוסכם על מתווה לפיו הנהגת תשלם קנס בלבד בסך 750 ₪  – ללא נקודות, ללא פסילה וללא כל תנאי כזה או אחר.

 

הכותב, עו"ד אייל קורסיה ממשרד עו"ד אייל קורסיה ושות'. מאמר זה הינו כללי ואין בנכתב להחליף ייעוץ משפטי אישי ו/או כללי. טלפון: 050-635-1208

תמונה באדיבות: https://www.pexels.com

Related Post

 עיצובים כחול לבן

Posted by - 16 באפריל 2018 0
זהו שילוב צבעים שנחשב מלכותי, ומלכות אנגליה אוהבות לשלב אותו במלתחה שלהן באופן קבוע. בסין, פורצלן כחול לבן הוא הלב…

חוף נקי מאד

Posted by - 8 באוגוסט 2022 0
חופי נתניה דורגו מדד חוף נקי מאד על ידי המשרד להגנת הסביבה נתוני מדד "חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה למחצית השנייה של…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות