היתרונות הבריאותיים של תה המאצ'ה

8 0

כבר מאות שנים שתה המאצ'ה נחשב בתרבות היפנית והסינית למשקה שזוכה לכבוד רב, בעוד בארצות המערב גילו את מנעד סגולותיו רק בעשורים האחרונים. מדובר בתה שמכיל בתוכו מגוון של יתרונות בריאותיים בשל הכמות הרבה של נוגדי חמצון וחומצות אמינו לתיאנין שיש בו. תה המאצ'ה מסייע להרגעה, מפחית כולסטרול, מזרז חילוף חומרים ועוד. לא משנה איך תעדיפו את התה שלכם, על התה הזה ודאי לא תרצו לוותר.

המאצ'ה- הסוד בגידול ובטחינה

תה מאצ’ה מגיע במרקם אבקה דקיקה שאותה מפיקים מעלים משובחים של השיח הירקרק – קמילה סיננסיס (Camellia Sinensis) שנפוץ במספר מחוזות ביפן. תהליך ההפקה שלו הוא קפדני ונמשך חודש ימים שבמהלכו כל העלים מוסתרים בכיסוי מיוחד מפני השמש, זאת כדי לא לאבד את הצבע הירוק ולשמור על כהותו. בנוסף, בתהליך זה מוגבר הייצור של חומצות האמינו שממתיקות את טעמו של התה. כדי להגיע לתוצר איכותי, בוחרים בעלים הרעננים והטריים ביותר וחוצצים אותם מהגבעול והשורש. לאחר שהם יובשו, טוחנים אותם בעזרת אבני ריחיים בטחינה עדינה, עד קבלת אבקה בגוון ירוק עז. הטחינה עוזרת לשמר את כל הרכיבים התזונתיים שנמצאים בעלים ומתירה ספיגה מיטבית של נוגדי החמצון שנמצאים בה, בניגוד לחליטה שפוגמת בחלקם.  

כל היתרונות של תה המאצ'ה 

אפקט מרגיע – חומצת האמינו (L-Theanine), ידועה כמסייעת בהפחתה של מצבי לחץ, משרה רוגע ושלווה, שומרת על ערנות ומעלה את יכולת הריכוז. לא בכדי משקה זה מועדף על כל הנזירים בזמן שהם עוסקים במלאכת הזן והמדיטציה.  

מעניק אנרגיה – חומצת האמינו לתיאנין, שמתפזרת בעלה התה עוד בשלב שהוא מכוסה מהשמש, היא זו שמעניקה לתה את רמות האנרגיה שמצליחות להישמר לאורך זמן. תה המאצ’ה אמנם מכיל מידה מועטה של קפאין אולם, בזכות התיאנין  חומצת האמינו מאטה את פליטת הקפאין בדם וכך היא שומרת על ערנות ואנרגיה לטווח זמן ארוך יותר.

מפחית כולסטרול רע – מחקר יפני גילה ששתייה של התה לאורך תקופה מורידה באופן משמעותי את רמת הגלוקוז, השומן והכולסטרול הרע, ובכך הוא מפחית את הסיכוי לחלות במחלות שונות.  

מאיץ חילוף החומרים – נוגד החמצון שנמצא במאצ’ה, הוא גם זה שאחראי לזרז את פעולת החמצון של השומן בגוף ולחילוף חומרים מואץ אשר גורם להרזיה.

לא רק בתה

אז נכון, השימוש המסורתי באבקת המאצ’ה ברובו מיועד לתה, אך במרוצת השנים אימצו שפים רבים את האבקה ושילבו אותה בעוגות, פשטידות, מאפים, מרקים ובסלטים. בנוסף, היא מצוינת לתיבול תבשילים וניתן לערבב אותה יחד עם מלח, שום ופפריקה והנה לכם תבלין מושלם ובריא לתבשיל בשר. ואם חשקה נפשכם בעוגה בצורה של מגרש כדורגל או כל מאכל אחר שיצבע בצבע הירוק, תוסיפו לו מעט מאבקת המאצ'ה.

Related Post

מה בכפר יונה: ועדי בתים שימו לב 

Posted by - 4 ביולי 2022 0
סדנת ועדי בתים ייחודית, בהנחיית מכון יוספטל, יצאה לדרך בכפר יונה, בהשתתפות 12 חברות וחברי ועדים ברחבי העיר. הסדנה ביוזמת היחידה הקהילתית…

נשים בראש

Posted by - 23 ביוני 2020 0
מסורת לא מפסיקים: על אף ולמרות הקורונה, אירחה מרים פיירברג-איכר, ראש העיר נתניה, את חברות הפורום ה – 14, פורום…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות