האם אתם אנשים עם חזון?

5 0

דמיינו את החיים שלנו בלי מטוסים, טלפון נייד, מקרר או יישומון הניווט וייז. האם אתם מצליחים? סביר להניח שלא.

הרב שניאור ברוד, שליח חב"ד ורב בשכונות פולג – עיר ימים

עד לרגע שמוצר חדש יוצא לשוק, רוב האנשים בטוחים שאין להם צורך בו. אבל הצלחה אמיתית נמדדת בזה, שבחלוף הזמן האדם לא יכול לתאר את חייו בלעדיו.

בשבוע הבא יחול צום תשעה באב, לזכר היום שבו נחרבו בתי המקדש, ואסונות נוספים שפקדו את עמנו בתאריך הזה. השבת הקרובה – שמקדימה את תשעה באב – נקראת 'שבת חזון'. על שם המילים הראשונות של ההפטרה בדברי הנביאים, שנפתחת ב"חזון ישעיהו בן אמוץ".

הרבה אנשים מתקשים להבין, מה ההיגיון להתאבל על בית שנחרב לפני אלפי שנים? מה חסר לנו בלעדיו?!

האמת היא שבדיוק כמו המצאה שעדיין לא יצאה לעולם, והאדם אינו יכול לשער איך ישתנו חייו בעקבותיה, כך גם בנסיבות חיינו הנוכחיות, לא קל להבין מה חסר לנו, ומדוע הכמיהה לגאולה מלווה את עמנו כבר אלפי שנים.

נוכל להבין מעט את חשיבותו של בית המקדש, אם נתבונן בהיסטוריה, ונלמד דרכה על מקומו ומעמדו של הבית הזה בעם, על העוצמה שהוא העניק ליהודים, ועל ההשפעה שהייתה לו על העולם כולו.

אדם שנמצא בחדר חשוך ואפל, לומד עם הזמן להסתגל למצב. הוא יתקשה להבין כמה חיוני האור, עד שייצא לרחוב וייחשף לאור היום. גם ביחס לגאולה, רק כאשר היא תתרחש, נוכל להבין טוב יותר, כמה היינו חסרים בלעדיה.

כדי לייצר עתיד גדול ומשמעותי, נדרשים בעלי חזון. תסתכלו על פרוייקט שנבנה; חברה שנפתחה; עסק שהתרומם, ותוכלו לדעת בוודאות שמאחורי כל אחד מהם עומדים אנשים עם חזון, נחישות ואמונה, שרואים את העתיד ומקדמים אותו אל ההווה.

השבת הזאת נקראת 'שבת חזון', כי בשבת הזאת מראים לכל אחד מאיתנו בחיזיון את בית המקדש העתידי. הנשמה שלנו מרגישה בכך, וזה נותן לכל אחד מאיתנו את הכוח לדמיין את העתיד, ולא פחות חשוב מזה להשפיע עליו ולזרז אותו. כל מעשה טוב שלנו, מקרב את החזון הגדול של עמנו ומקדם את בוא הגאולה.

יחד נבנה את החזון. יחד נביא גאולה.

Related Post

אכילה רגשית

Posted by - 30 באוגוסט 2020 0
אכילה רגשית אינה מפחיתה רגשות שליליים, ואם היא מתרחשת לעתים קרובות מדי היא עלולה גם להוסיף קילוגרמים עודפים. בתקופה האחרונה…

"רצות/ים למען החצר הנשית"

Posted by - 4 במאי 2021 0
השבוע התקיים שבוע "רצות/ים למען החצר הנשית" בכל הארץ, גם תושבי נתניה הצטרפו למיזם החשוב, רצו ותייגו את העמותה ברשתות החברתיות. מהי "החצר…

חוזרים ללימודים בבטחה

Posted by - 29 באוגוסט 2018 0
במד״א נערכים לשובם לספסל הלימודים של מאות אלפי תלמידים בישראל, ופונים להורים, לתלמידים ולציבור הנהגים לרענן את הנחיות הבטיחות בסביבת…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות