די לזריקת מזון 

4 0

בישראל נזרקים מדי שנה כ-2.5 מיליון טון מזון, לפחות מחצית מכמות זו ניתן להציל. 

צריך לפעול לצמצום ולא  רק בגלל הנזק הסביבתי, זריקת המזון גורמת גם לנזק כלכלי אדיר בגובה מיליארדים.  לעיתים קרובות אנחנו קונים יותר מדי ומכינים יותר ממה שאנחנו צריכים. 

אילו פתרונות כבר מיושמים בארץ ובעולם, ומה אנחנו יכולים לעשות כדי לצמצם את בזבוז המזון ברמה הביתית? 

סוזן בוורמן, מנהלת בכירה, הדרכת תזונה גלובלית, הרבלייף העולמית משתפת אותנו כי לפי נתוני ארגון המזון והחקלאות, כשליש מכל המזון המיוצר בעולם הולך לאיבוד או נזרק, סה"כ כ-1.3 מיליארד טון בשנה, תופעה שתורמת לחוסר ביטחון תזונתי ברמה הגלובלית. זהו תרחיש לא פשוט שיש לקחת בחשבון, במיוחד לאור העובדה שאנו ברי מזל רק משום שיש לנו אוכל במקרר כשאנו רעבים. אבל הפריבילגיה הזו יכולה גם לעודד אותנו לבצע בחירות מודעות יותר. בסקר שערכה הרבלייף שעוסק בתזונה צמחית, כ-40 אחוזים מהנשאלים אמרו כי בחירות המזון שלהם הן תוצאה של הרצון להיות ידידותיים יותר לסביבה. הפחתת בזבוז מזון היא פעולה פשוטה נוספת שעשויה להיות לה השפעה רבה.

Happy friends lunching healthy food in brunch bar restaurant – Young people having fun eating and drinking smoothies fresh fruits in vintage bar – Health trends lifestyle concept

לדבריה: "כאשר אתם מתכננים ארוחות משפחתיות, ישנן מספר דרכים שיאפשרו לכם להפחית בזבוז מזון ולחיות באופן שהוא יותר בר-קיימא. "

אז מה עושים???? 1. התיכנון קובע!  

בין אם אתם מכינים ארוחות מזינות לשבוע או מתכננים את התפריט לאירוע הבא שלכם, תכנון הוא דרך מצוינת לוודא שאתם מכינים רק את מה שאתם יכולים לצרוך ולא מציעים לאורחים שלכם יותר ממה שהם יכולים לאכול.2. מבשלים בר קיימא:

נסו לבשל עם מרכיבים שהם יותר ברי-קיימא. אנשים מאמצים תזונה צמחית בשל מגוון סיבות, ביניהן דאגות בריאותיות, הפחתת משקל או שמירה על הסביבה. לאלה מכם שרק מתחילים, נסו תזונה פלקסיטרית, תזונה צמחית בעיקרה הכוללת מדי פעם בשר, עוף, דגים וביצים. זוהי דרך מצוינת לשמור על תזונה בריאה ומאוזנת ולשמור על הסביבה באמצעות צמצום האנרגיה והמשאבים המשמשים לייצור בשר אדום.3. צילחות? במטבח!  

הכינו את הצלחת שלכם במטבח. הגשת אוכל במרכז השולחן מאפשרת לסועדים למלא את הצלחת שלהם, וזו הסיבה שזה לא רעיון טוב כל כך אם אתם מנסים לשלוט בגודל המנות. כאשר המזון מונח על השולחן, קל מאוד להתפתות לקחת "רק עוד כף אחת". אחד המקורות הגדולים ביותר לפסולת מזון הוא מזון שנשאר על הצלחת, שלעיתים קרובות מגיע לפח.4. שימוש מחדש – היו יצירתיים 

השתמשו מחדש במזונות שתוקפם עומד לפוג. ישנן דרכים רבות בהן תוכלו להפיק את המרב מפריטי מזון מתכלים, גם כשהם מתחילים להיראות מעט "עצובים". כשהעגבניות הופכות עיסתיות מכדי לחתוך אותן לסלטים, תוכלו להכין מהן רוטב עגבניות תוצרת בית. הבננות הפכו חומות ורכות? הקפיאו אותן והשתמשו בהן כמרכיב בריא לשייק. מרקים ותבשילים הם מאכלים נפלאים שיכולים לשלב מרכיבים מגוונים, גם ירקות שעברו את השיא שלהם.5. תרומה זה רע? 

מנקים את המזווה? שקלו לתרום פריטי מזון עם חיי מדף ארוכים לבנקי מזון מקומיים ולארגוני צדקה. תוכלו למצוא בנקי מזון מקומיים דרך קבוצות פייסבוק באזורכם.   בפעם הבאה שאתם מנקים את המקרר, המקפיא או המזווה, שימו לב למה שאתם זורקים והשתדלו להפחית בזבוז מזון בעתיד.

Related Post

רמפה מערבית לכביש 2

Posted by - 12 באפריל 2021 0
עיריית נתניה באמצעות ח.ל.ת., החברה לפיתוח נתניה תחדש את העבודות בגשר האחדות, לאחר שחברת נתיבי איילון אישרה השבוע את התכנית…

הקפסולה המסתורית

Posted by - 15 בינואר 2019 0
מאות קפסולות מסתוריות עליהן  נכתב "נולדת לעשות טוב", נשלחו השבוע לאנשי ונשות עסקים בנתניה. הסיבה: הזמנה חגיגית לאירוע גאלה למען…

BRING THEM HOME

Posted by - 2 בנובמבר 2023 0
NOW מיצג "ארוחת שישי" עם תמונות החטופים הוצג במתחם סוהו בנתניה מיצג 'ארוחת שישי' – שולחן גדול עם כסאות, כמספר…
כלי נגישות