בעידן הזום: טיפים ופריטים נחוצים לחוזרים ללימודים!

4 0

שנת 2020 אומנם תיזכר לעד כשנת הקורונה, אך גם כשנה הראשונה בהיסטוריה בה מרבית התלמידים לא יכלו לחכות עד שיחזרו סוף סוף אל ספסל הלימודים! על אף שפתיחת שנת הלימודים נמצאת במרחק של שבועות ספורים בלבד, נראה שאיש לא יודע באיזו מתכונת בדיוק יתקיימו ואם יחלו כסדרם. כך או כך, הקניות וההכנות המחייבות כבר בעיצומן ואיתן מפציעים הגימיקים והלהיטים החדשים שמאיימים לכבוש את לבבות הילדים וכיסי ההורים. רגע לפני שאנו רצים לחנויות, הכנו עבורכם מספר טיפים ודגשים חשובים בנוגע לפריטים הכי נחוצים ללימודים, בין אם בין כותלי הספר ללימודים בזום מהבתים.

לימודים בעידן הקורונה והזום

בעוד שבעבר הלא רחוק עיקר הלימודים היה בין כותלי בית הספר, נגיף הקורונה שינה את כללי המשחק עבור התלמידים, אשר כעת נאלצים ללמוד באופן חלקי או מלא באמצעות אפליקציית הזום מהסביבה הבייתית. אופן למידה חדש זה מחייב התארגנות מיוחדת ועזרים שיעזרו לילדים להתרגל למציאות החדשה בצורה שתאפשר להם ללמוד ותשמור על בריאותם. לדברי עמית זמיר, מנהל השיווק של סיריוס אלקטרוניקה, "אם בכל שנה סל הקניות לבית ספר כלל בעיקר מחברות, ספרים וכלי כתיבה, כעת הורים ותלמידים מחפשים מוצרים ועזרים שונים שיהפכו את הלימודים הביתיים בכלל ואת שעורי הזום בפרט ליותר נגישים ונוחים, על מנת שהילדים יוכלו להתרכז וללמוד את החומר הנלמד. אלמנט חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון הוא גם זה הבריאותי בשל הצורך בישיבה הממושכת מול המסך".

בהתאם לכך ממשיך זמיר, "מוצרים ועזרים נחשקים כעת הם אוזניות איכותיות משולבות מיקרופון המאפשרות לשמוע ולדבר במהלך שיעור זום, כיסאות ארגונומיים מתכווננים בעלי תמיכה מרופדת לצוואר המאפשרים ישיבה נוחה ובריאה לאורך זמן, מקלדות ארגונומיות המאפשרות הקלדה נוחה, שומרת על בריאות פרק כף היד ומאובזרות בתאורה, עכברים אופטיים בעלי דיוק רב יותר, מצלמות רשת איכותיות בעלות תאורת לד מובנית, פד לעכבר, רמקולים למחשב ועוד. אלו מוצעים במגוון רמות מחיר המתאימות לכל כיס. מי שירצה להוזיל את עלויות סל הקניות, יוכל לעשות זאת על ידי קניית ערכות הכוללות מספר מוצרים חיוניים המאוגדים יחדיו, כמו למשל פד, עכבר, מקלדת ואוזניות המאוגדים יחדיו במחיר מוזל".

בחירת תיק

בחזרה לבייסיק, תיקי גב הם פריט הכרחי ברשימת הקניות ללימודים, אך גם בחירתם צריכה להתאים למציאות החדשה. אם עד היום בחרנו את תיק הגב במיוחד בזכות נראותו החיצונית, תוך שימת דגש על איכותו כמובן, הרי שכעת בעידן הזום והקורונה חשוב לדאוג שהתיק יהיה גדול וחזק מספיק כדי להכיל מחשב נייד. תיק בעל תא ייעודי יאפשר לילדים לסחוב ולנייד את המחשב ממקום למקום ולהמשיך ברצף הלמידה. אלמנט זה חשוב במיוחד בקרב תלמידי הכיתות הגבוהות יותר שידרשו לקחת את המחשב מהבית לכיתה וחזרה וגם אל בתי חברים לצורך למידה משותפת. מעבר לכך ניתן כיום למצוא מגוון רחב של יתרונות ושכלולים פרקטיים חדשים בתיקי הגב, שמעבר לפונקציונאליות הרגילה מציעים גם כיסים נסתרים המונעים גניבות ושמירה על פריטים יקרי ערך, בהם אפשר לשים בבטחה את הארנק, כרטיסי רב קו או כסף. תיקים הכוללים סוללה ניידת בילט אין המאפשרת להטעין את הטלפון הנייד ועוד אלמנטים מדליקים שונים.

משתגעים עם האקססוריז

כעת הגיע הזמן לדבר על הפריטים ההכרחיים ברשימת הקניות, כדוגמת מחברות, כלי כתיבה, מחקים, מחדדים ושאר אקססוריז נחוצים ללמידה השוטפת. מדוע לרכוש את הפריטים הבאנליים והמשעממים, כשאפשר לבחור בכאלו טוויסטים פונקציונאליים ועיצוביים מגניבים? אלו אומנם עולים לעיתים שקלים בודדים יותר ממקביליהם הפשוטים, אך הצטיידות בהם מעלה את החשק והמוטיבציה של התלמידים לחזור ללימודים ויש בהם בכדי להביא לביטוי עצמי. כך לדוגמא, במקום מחברת חומה ומשעממת, ניתן להתחדש בכזו בעיצוב מטיל זהב יוקרתי או בעיצוב עץ מהגוני. את העיפרון הפשוט ניתן להחליף בכזה בצורת מטאטא, ואת מחדד הברזל הישן בכזה בצורת אוזן מצחיקה ומדליקה. חשוב להדגיש כי לא כל עפרון או מחק חייבים להיות מעוצבים וייחודיים, אך מספיקים שניים- שלושה פריטים שיעלו חיוך על פני הילדים ויהוו מעין סמלי סטאטוס מתונים בהם יוכלו להשוויץ בפני החברים. שתפו את הילדים בבחירה ותנו להם לבחור מספר פריטים שהם אוהבים בתמורה להבטחה שיעשו ככל יכולתם כדי להתמיד ולהצליח בלימודים בשנה החדשה.

תמונה ראשית: ללימודי הזום- מצלמת אינטרנט איכותית עם תאורה 1.3 מיליון פיקסל מבית HAMA ביבוא סיריוס אלקטרוניקה, 199 שח, להשיג ב- www.Sel.co.il, יחצ חול

Related Post

תכניות לחוד מציאות לחוד

Posted by - 9 ביולי 2020 0
עידן הקורונה משנה את החיים. השבוע, ביטלה משפחת דורון את חגיגת בת המצווה של בתם שיר. האמא, קרן דורון, משתפת…

"כותבים חיים"

Posted by - 29 בפברואר 2024 0
גם השנה זכו תלמידי בית הספר תחכמוני לקחת חלק בפרויקט "מרוץ הצבי" ע"ש צבי כורך ז"ל. מדובר בתחרות כתיבת סיפורים…

אנגלית כבר מהגיל הרך

Posted by - 1 במרץ 2022 0
מחקרים בחינוך מעידים כי ילדים הלומדים ושולטים בשפה זרה נוספת מרוויחים יתרון קוגניטיבי חשוב, המעשיר את הידע, מרחיב ומפתח כישורי תקשורת ואף תורם…

גן ירוק בנתניה

Posted by - 11 במאי 2021 0
גן פעמונית, בניהולה של הגננת אוסנת חוכימה – הוכר כגן ירוק וועדת ההסמכה של משרד החינוך ומשרד להגנת הסביבה קבעה…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות