אנסמבל טרמולו שובר שיאים

5 0

בדיוק כמו בעונה שעברה גם פתיחת עונת 2019-2020 מסתמנת עוד בתחילתה כשנה הטובה ביותר של אנסמבל טרמולו – נתניה, שממשיך לשבור שיאים מעל במות העולם

מאת יאיר אברהם

אנסמבל טרמולו, אנסמבל כלי ההקשה הזוכה לחשיפה ולעניין בינלאומי, ממשיך להפתיע ולחדש – גם בפתיחת עונת 2019-2020.

בחודש אוקטובר ביצע אנסמבל טרמולו, נתניה שני קונצ'רטים עם התזמורת הפילהרמונית הלאומית של לביב אוקראינה, באולם התיאטרון הלאומי של לביב. קונצרט זה היה אירוע פתיחת העונה – הן של התזמורת והן של האנסמבל.

בקונצרט היסטורי זה, שסחף ביקורות נלהבות מכל עולם המוזיקה, בוצעו שתי יצירות ישראליות: "צפייה ואבסורד" מאת דור פישר וכן "תבלינים, בשמים, רעלים" מאת אבנר דורמן. כאמור, היצירות בוצעו על ידי חמישה סולנים ישראליים בחו"ל, בפני אולם מלא ובו מעל  2,000 איש.

בתום הקונצרט זכה ההרכב לשמונה דקות רצופות של Standing ovation, חיבוקים מכל חברי התזמורת. למחרת, בעת הפרידה, היו גם היו הרבה דמעות. בעקבות הצלחת הקונצרט המשותף, פנתה מנכ"לית התזמורת בבקשה לקיים שיתופי פעולה נוספים עם אנסמבל טרמולו – נתניה, כולל מחשבה להגיע לישראל ולנגן קונצרט משותף בנתניה.

עונת 2019, כאמור, היוותה שנת שיא עבור אנסמבל טרמולו. כך, למשל, לפני כשנה הזמין ד"ר כריס הנינג, נשיא ארגון כלי ההקשה העולמי, את חברי אנסמבל טרמולו, להשתתף, להציג ולנגן בכנס כלי ההקשה הגדול בעולם (pasic). חברי האנסמבל, המייצגים את המדינה ואת העיר בה ממוקם המרכז, נתניה, ביצעו יצירות ישראליות שנכתבו במיוחד עבור ההרכב.

(אוצרות הדמיון

כחלק בלתי נפרד מפעילות אנסמבל טרמולו, זמן רב מוקדש לחשיפתם של ילדי בתי הספר היסודי לקסמי הצליל של כלי ההקשה. אנסמבל טרמולו החל את הסיור השנתי המכונה "טרמולו ואוצרות הדמיון" – קונצרט מוסבר וחווייתי לתלמידי ביה"ס היסודיים בכל רחבי הארץ:

ברשימת הערים החלקית: נתניה, שוהם, אילת, ערבה, דרום השרון, לב השרון, מועצה אזורית אשכול, גלבוע, יד בנימין, ת"א, לוד, חיפה, להבים. לאנסמבל המקצועי של טרמולו מצטרפים בכל הופעה תלמידי המרכז וכן נגני קונסרבטוריון העירוני, נתניה אשר חווים לראשונה בחייהם את במות הקונצרטים ברחבי הארץ ותורמים לקידום החינוך המוסיקלי בישראל.

בני אפרים, מנכ"ל עמותת היכל התרבות, מסר כי "אנסמבל כלי ההקשה "טרמולו" הפועל בנתניה, מוכיח פעם אחר פעם שיש עשייה תרבותית מבורכת ואיכותית ביותר בעירנו, תוך שמירה על איכויות מוסיקליות גבוהות ועל מצוינות ברמה הגבוהה ביותר, אם זה בכנס כלי הקשה עולמי בארה"ב, אם זה עם התזמורת הלאומית של אוקראינה ואם זה מול תלמידי בתי הספר ברחבי הארץ".

תמונה ראשית: באדיבות טרמולו – היכל התרבות נתניה

Related Post

מה עושים בשיקום אורטופדי?

Posted by - 14 בפברואר 2023 0
שיקום אורטופדי הוא ענף ברפואה המתמקד בהחזרת תנועתיות וכוח למי שסבל מפציעות או מחלות שרירים ושלד. מדובר במגוון טיפולים, החל…

טביעת רגל אקולוגית

Posted by - 16 ביולי 2019 0
במסגרת הטמעת תכנית פורום 15 של מרכז שלטון מקומי "ברית ערים לאיכות חיים וסביבה", הכשירה עיריית נתניה באמצעות אגף איכות…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות