מנכ"ל נתיבי איילון מאשר: נתניה תצורף לשלושה פרויקטים תחבורתיים שמטרתן הקלה על העומס התחבורתי ביציאות ובכניסות לעיר.
עיריית נתניה תצטרף לשלושה פרויקטים תחבורתיים, שנועדו להקל על העומס התחבורתי בעיר – ביציאות מנתניה ובכניסה אליה. כך הוחלט בתום ישיבת עבודה בה השתתפו מנכ"ל החברה הממשלתית "נתיבי איילון", איתמר בן מאיר וצוות משרדו, ראש העירייה מרים פיירברג-איכר, מ"מ ראש העירייה אלי דלל, מהנדס העיר אבנר אקרמן וסמנכ"ל הנכסים בעירייה פול ויטל.
לעיתון השבוע בנתניה נמסר, כי מדובר בפרויקטים אשר נועדו להגביר את השימוש בתחבורה ציבורית ושיתופית, כחלק משורה של פתרונות כוללים להקלה על צוואר הבקבוק בכניסות וביציאות לעיר.
במסגרת פרויקט "נתיבים מהירים", יוקמו במטרופולין תל אביב, בציר האורך מראשון לציון, דרך ת"א ועד לנתניה ובחזרה, נתיבים מהירים מנוהלים, אשר יתווספו לנתיבי הנסיעה הקיימים ולא יילקחו מתוך הנתיבים הקיימים.
בנקודות הכניסה לנתיבים המהירים, יוקמו חמישה חניוני ענק "חנה וסע", לרבות חניון בשפיים, אשר יכללו סך הכל 24,000 מקומות חניה -כך שמדי יום עשרות אלפי אנשים יוכלו להיכנס לאזורי התעסוקה בשאטלים מהירים, נוחים וללא תשלום, כאשר מכל חניון יצאו חמישה קווים ליעדים שונים בתל אביב, בתדירות גבוהה מאד בשעות השיא. הנתיבים המהירים ישמשו גם לנסיעות שיתופיות.
חברת נתיבי איילון אף התחייבה לשפר במימונה את השפה הגיאומטרית של הרחוב בהם יסללו הנתיבים המהירים ותיתן מענק בגובה 15% מעלות הפרוייקט לטובת תשתיות תחבורתיות נוספות שיוקמו בתחומי העיר. נתניה צפויה להיכנס לפרויקט ברבעון השני של שנת 2020.
פרויקט נוסף הוא פרויקט 'מהיר לעיר', אותו מוביל משרד התחבורה באמצעות חברת 'נתיבי איילון'. מדובר בפרויקט מקיף לשדרוג מערך התחבורה הציבורית, במסגרתו תוקם בנתניה רשת נתיבי תחבורה ציבורית, עם העדפה ברמזורים, סלילת שבילי אופנים, שדרוג המרחב העירוני וסביבת התחנות ושדרוג השירות בתחבורה הציבורית – לרבות העלאת התדירות וקווים חדשים.
הפרויקט השלישי "אופנידן", במסגרתו יסללו כ-100 קילומטרים של נתיבי אופניים בינעירוניים רחבים, שיחברו בין ערי המרכז – מראשון לציון בדרום ועד לרעננה והרצליה בצפון. אליהם יתחברו שבילי האופניים העירוניים של נתניה. נתיבי האופניים ייבנו ככביש לכל דבר, בסטנדרט גבוה וברוחב של 3.5 מטר, עם הפרדה מתנועת המכוניות והולכי הרגל.
במטרה לקדם את הפרויקטים מהצד הנתנייתי, הנחתה פיירברג-איכר על הקמת ועדת היגוי בראשותו של אלי דלל, המשמש כממונה על התשתיות התחבורתיות. יחד עמו בוועדה אנשי המקצוע הבכירים בעירייה בתחומי ההנדסה.
"אני שמחה ומברכת על הפתיחות המחשבתית בנושא, ועל ההחלטה להקים צוותי עבודה משותפים שיציפו את הצרכים הספציפיים של העיר ויתנו להם פתרונות תחבורתיים מתקדמים", סיכמה פיירברג-איכר.