מזון מומלץ לחתולים – כל מה שצריך לדעת על הבחירה

5 0

זה לא משנה אם אתם מחפשים שדרוג תזונתי עבור החתול שלכם, אם אתם זקוקים לסוג מזון רפואי עבור חתולים עם בעיות רפואיות או אתם רוצים חטיפים טעימים שהם גם בריאים ומזינים – אם אתם מחפשים מזון לחתולים מומלץ והמתאים ביותר לחתול שלכם. הגעתם למקום הנכון, ובהחלט חשוב להבין איך לעשות בחירה נכונה. כאן תוכלו למצוא את כל סוגי המזון הטובים והמומלצים ביותר לחתולים: רויאל קנין משלוח עד הבית, פריסקרס, פלי'ס נייצ'ר, מונג' ועוד. כעת, אנו רוצים להסביר לכם בדיוק את החשיבות של בחירת מזון איכותי לחתול בלבד ולהבהיר אחת ולתמיד על מה צריך לשים דגש.

מה חתולים צריכים?

אם גם לכם יש חתול פרוותי וחמוד בבית, אנחנו יכולים רק לנחש שהוא (או היא) ממש כמו בן משפחה עבורכם. וכמו כל בני המשפחה, אתם בטח שואפים להעניק גם לו את הטוב ביותר מבחינת תזונה ולשמור על הבריאות שלו לאריכות ימים. כן, זה בהחלט עשוי להיות מפתה ללכת על הסוג הזול ביותר שתמצאו בחנות, אבל המשמעות של זה היא בדרך כלל שאתם מביאים לחתול אוכל שלא מספק את הצרכים התזונתיים שלו ולא תורם לבריאותו. על כן, כשמסתכלים על רשימת הרכיבים בסוגי מזון שונים, חשוב מאד לחפש את הדברים החשובים והחיוניים בכמות גבוהה יותר, כגון דגנים ובשר. דגנים יבשים הם לרוב רכיב עיקרי באוכל של חתולים ומומלץ לחפש סוגים שיש בהם אחוז גבוה יותר חלבונים מאשר סוכרים, שכן סוגי מזון עתירי סוכרים עשויים לגרום לסכרת אצל חתולים.

כמובן שזה לא חד משמעי ושיש לבחון כל סוג של מזון בפני עצמו, אך לרוב סוגי המזון היקרים יותר הם אלו המכילים יותר חלבונים (בשר בקר, חזיר, עוף, דגים) ופחות דגנים (סוכרים). כלומר, חשוב שתהיה כמות מסוימת של דגנים, אך ביחס פחות מכמות החלבון. עוד דבר שמעניין לדעת זה שאל סוגי מזון זולים מוסיפים לא אחת חומרי טעם שגורמים לחתולים אומנם לאהוב אותם יותר, אך הם הרבה פחות בריאים עבורם. 

סוגי מזון לחתולים

אנחנו מניחים שכבר יצא לכם לבקר בחנות חיות אחת או שתיים ולגלות שישנם שני סוגים עיקריים של מזון לחתולים. מצד אחד שקיות אטומות של מזון חתולים יבש, ומצד שני פחיות אטומות של מזון חתולים רטוב. לרוב תוכלו לראות שהמזון הרטוב הוא מעט זול יותר, ומתוך כך שהוא מכיל לרוב בשר אמיתי משומר, לעיתים יש בו גם כמות גבוהה מדי של חלבונים (כן, חלבונים זה מבורך עבור חברינו החתולים, אבל כמו כל דבר אחר בחיים, גם כאן יותר מדי זה לא טוב). על פי מחקרים, גופם של חתולים בוגרים מתמודד ומפרק טוב יותר עודפי חלבון מאשר חתולים צעירים, ועל כן עבורם המזון הרטוב יכול להוות אפשרות מצוינת (יש להימנע מלתת אוכל רטוב לחתולים מתחת לגיל שנה). האוכל היבש מצד שני מגיע באריזות גדולות יותר, הוא מחזיק ליותר זמן ואיננו מכיל מים בכמות גבוהה כמו המזון הרטוב.

איך לבחור מזון איכותי לחתולים?

כאמור, הדבר הראשון שצריך לחפש כשמסתכלים על רשימת הרכיבים במזון חתולים הוא סוג מסוים של בשר. מאחר שחתולים הם קרניבורים, הם מסתמכים על חלבון כרכיב עיקרי בתזונה שלהם. סוגי מזון בהם הבשר מדורג במקום הראשון מכילים כמות נכונה יותר של חלבון בהשוואה לאלו בהם המרכיב הראשון הוא החלבון. בנוסף, אם הרשימה מכילה הרבה רכיבים שאתם לא מכירים ואפילו קשה לכם להגות, מומלץ להימנע מסוג המזון הזה ולרוב מדובר על חומרים משמרים, חומרי צבע, טעם וריח וכו', כאלו שיכולים לגרום למחלות ובעיות אצל חתולים כגון לחץ דם גבוה, פגיעה בתפקודי הכבד והריאות וכו'. על כן, מומלץ לבחור בסוג מזון המכיל כמה שיותר רכיבים טבעיים וכמה שפחות משמרים למיניהם. כמו כן מומלץ להימנע לחלוטין ממזון עם תוצרי לוואי של בשר, שום ושומן מופחת. מכאן, אם תעקבו אחר הדברים הללו תוכלו לצמצם את הרשימה ולהגיע ל-3-4 סוגי מזון מומלצים שעשויים להתאים לחתול שלכם.

מה עושים מכאן? רצוי להיכנס ולחפש מידע והמלצות ברשת, לראות אם היו תביעות או בעיות עם מוצרים מסוימים או עם החברה או שעלו תלונות לגבי סוג מסוים של מזון. בחיפושים שלכם נסו להבין אם מדובר על מזון קל לעיכול וכזה המכיל כמות מספקת של מים (מפני שחתולים לא שותים הרבה במהלך היום וחשוב להעניק להם חלק מהמים שלהם דרך המזון).

איזו עוד אפשרות עומדת בפניכם? ובכן, פשוט צרו קשר וספרו לנו על החתול שלכם. אנו נשמח למצוא עבור/ה מזון איכותי, כזה המכיל כמות חלבון מספקת ודגנים בריאים ביחס טוב, ללא חומרים משמרים וכזה שמתעכל בקלות כמובן. כמו כן תוכלו למצוא אצלנו מגוון סוגי מזון רפואי לחתולים שהוא בהחלט נדרש בהרבה מקרים ואנו נשמח למצוא את הסוג המתאים ביותר עבורכם.

תמונה freepik

Related Post

יום שרב ברחבי הארץ

Posted by - 17 ביולי 2019 0
צוותי מגן דוד אדום טיפלו עד כה ב-144 בני אדם שסבלו ממכת חום, התייבשות, התעלפות ותשישות. עד לשעה 17:30, יום…

עשרה טיפים לחימום הבית

Posted by - 20 בנובמבר 2018 0
מור מוסקוביץ, מנהל מותג דהלונגי,  מעניק  טיפים ועצות  לדרך המהירה והיעילה בשמירה על חום הבית וחיסכון בחשמל: בטיחות- מעל הכול!…

קריית נוראדו

Posted by - 4 באפריל 2022 0
הוועדה המחוזית מרכז החליטה לאשר סופית את תוכנית המתאר להתחדשות עירונית בקריית נורדאו בנתניה הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מרכז, בראשות…
כלי נגישות