5 טיפים לניהול חשבונות מוצלח לעסקים קטנים

15 0

טעויות בניהול חשבונות יכולות להכשיל עסק ולגרום אף לסגירתו. גם לבתי עסק שיש להם הרבה פוטנציאל, במידה והנהלת חשבונות לחברה או לעסק שלהם יהיה כושל, אין שום ערך לרווחיות שלו. ניהול חשבונות כושל יכול להוות מכשול גדול וקריטי ביותר עבור עסקים רבים, במידה ואין הם מבינים בתחום הנהלת חשבונות ונאלצים בכל זאת לבצע את כול תחום ניהול החשבונות  לבד, ולא להיעזר באיש מקצוע, חברה חיצונית או מערכת חכמה ממוחשבת.

אילוץ זה יכול לגרור שגיאות רבות ובסיסיות בניהול של העסק עד לכישלון גם אם יש בידי העסק מוצר או שירות אטרקטיבי במיוחד. אז מה ניתן לעשות? להלן חמישה טיפים שיסייעו לכם בניהול פיננסי מוצלח של העסק.

שימוש בתוכנות CRM פשוטות                                                                              

מערכת CRM, או כול מערכת הנהלת חשבונות לעסקים שמכילה ניהול קשרי לקוחות, היא מערכת שמאגדת בתוכה את כול כלי הניהול במעטפת אחת ומראה תמונה מאוד עכשווית על הלקוח ועל הפעילות של כול העסק בכל רגע שנרצה. היתרון העיקרי של תוכנת CRM וכל תוכנה דומה אחרת, הוא מיזוג של הפרטי קשר של הלקוח לממשק אחד יעיל ונגיש. השימוש בתוכנה חוסכת ללקוח ולבית העסק הרבה זמן וטרחה על שמירה ושליפה מהירה של כל המידע וביצוע פעולות ביעילות ובמהירות.

שימוש בעמותות שונות לסיוע                                                                                   

ישנן היום עמותות שונות מהמדינה שמסייעות לעסקים קטנים בשירות של הנהלת חשבונות לעסקים קטנים ומציעות גם מערכת הנהלת חשבונות חכמה וממוחשבת. מערכת זו תתבצע בעסק עצמו ותעניק נגישות ויעילות מרבית. היא תאפשר לכל עסק להבין את ההוצאות שלו, את ההכנסות שלו המדויקות, להבין כמה הרוויח במהלך החודש או השנה ואיך וכיצד להגדיל את הרווחיות של העסק ומה לעשות בכול נתון שקיים בתחום העסק.

שימוש בשירותי הנהלת חשבונות חיצונית                                                                

היום כול בית עסק יכול לעשות שימוש במשרד הנהלת חשבונות שמעניק שירותי הנהלת חשבונות לעסקים קטנים ומתמחה במתן שירותי הנה"ח חיצוני לחברות, לעצמאיים ולעסקים קטנים. שירותים אלה מספקים שירותי הנהלת חשבונות באמצעות מנהל חשבונות מקצועי, אמין ומהיר שכולל טיפול מלא בכל היבטי הנהלת החשבונות החיצונית לחברה, ומעניק ייעוץ מקצועי בכול נושא כגון: הוראות ניהול ספרים, שכר לעובדים, תלושי שכר, דיווח לרשויות המס, טיפול של החזר מס ועוד.

דעו כמה שיותר נתונים על העסק                                                                                  

תכירו את העסק שלכם מכול כיוון אפשרי, עובדים, אבזור, ספקים ועלויות של שכירות וכול עלות שוטפת אחרת. תדעו את רמת ההכנסה של כול עובד בממוצע. בדקו בקפידה היכן ניתן לחסוך והיכן עדיף שלא. כול מכשור או אבזור לעסק שלכם בדקו את הוצאותיו, חשבו את ההוצאות השוטפות והחריגות ותהיו במעקב שוטף אחריהן.

סדר, ארגון וניהול מלאי מצומצם הם המפתח להצלחה                                                

ברגע שקיים סדר בכול ארגון מוקפד וניהול טוב, זה יהיה קריטריון מובהק להצלחה של עסק. העסק יכול לנסוק כשהוא נמצא כל הזמן במעקב ולא חורג מתקציבים ומכול דבר אחר כשיש עליו פיקוח יומיומי. כול ארגון וניהול שהוא נכון ואחראי ויודע כיצד לצמצם, יאפשר לעסק לא להגיע למצבים של הפסדים ושל גרעון וחובות בבנק מה שיכול במהירות לגרום לקריסה של עסק.

(קרדיט תמונה: https://pixabay.com/en/paper-business-finance-document-3139127/)

 

Related Post

גם מעט אור דוחה הרבה מן החושך

Posted by - 20 בדצמבר 2023 0
מחבקים את צה״ל.  פעילי 'מטה משיח – נתניה' מקיימים לכל אורך הלחימה ערבי גיבוש ועידוד לחיילי צה"ל. הפעילות מתבצעת גם בגבולות הדרום…

מס שבח על דירה, מורה נבוכים

Posted by - 29 בדצמבר 2020 0
מס שבח הוא למעשה תשלום מס הנובע מהרווח שנעשה בעקבות מכירת מקרקעין בישראל. מס זה הוא למעשה פיתוח ישראלי ייחודי,…

עיצוב ממלכת השינה

Posted by - 16 באוקטובר 2018 0
זהו, הן כבר כמעט כאן! העונות הקרות בדרך חזרה לחיינו וזה בדיוק הזמן להכניס אווירה חמימה ועוטפת לחדרי הבית השונים.…
כלי נגישות