10 טיפים לשחיין המתחיל

13 0

שחייה היא פעילות גופנית מומלצת שמבטיחה המון יתרונות, אבל צריך לדעת לעשות אותה נכון. הנה כמה טיפים שיכולים לסייע לשחיין המתחיל להפיק מקסימום תועלת מהשהות במים

שחייה היא פעילות פנאי, ספורט תחרותי ופעילות גופנית מומלצת. בעזרת השחייה ניתן לפתח בעת ובעונה אחת את כל שרירי הגוף ולשפר סיבולת לב ריאה וקיבולת ריאתית. עם זאת, קפיצה למים ממש לא מספיקה ויש לפחות 10 טיפים שאותם כדאי להכיר:

  1. עברו קורס והדרכה

שחייה נתפסת עבור רובנו כפעולה טבעית, אך האמת הפוכה לחלוטין: כל אחד חייב לעבור קורס שחייה על מנת לאמץ טכניקה נכונה ולצמצם את הסיכון לפציעות ספורט. בנוסף, הקורס כרוך במפגש עם מדריך וליווי אישי.

  1. התמידו לאורך זמן

זכרו שאת היתרונות מהשחייה תוכלו להפיק רק לאחר תקופה מסוימת. התמידו בשחייה לאורך זמן ושלבו אותה בשגרת הפנאי והפעילות הגופנית כדי ליהנות מהיתרונות שלה.

  1. בחרו בריכה זמינה

הזמינות של הבריכה תקבע כמה פעמים תקפצו למים. בחרו בריכה קרובה בקאנטרי או בית מלון ועודדו את עצמכם ללכת אליה.

  1. הגיעו עם חברים

מי שמאמץ לעצמו שגרת שחייה עם קבוצת חברים, בני זוג או בני משפחה יצליח להתמודד טוב יותר עם תחושות של תסכול. מומלץ להגיע עם עוד אנשים כדי לתרגל את השחייה ואין פסול בלהוסיף קצת אלמנט תחרותי לפעילות הגופנית.

  1. הישארו רגועים

לחץ משנה את קצב הנשימות ומפריע לשמור על האיזון הנדרש בתוך המים. אחת המטרות הנלוות של השחייה היא לעזור לכם להרגיש טוב יותר, לכן כדאי להישאר רגועים ולזכור שבסך הכל מדובר בפעילות שאתם אמורים ליהנות ממנה.

  1. שמרו על רפיון

בניגוד לסברה הרווחת, הפעלת כוח במהלך שחייה לא מחזקת את השרירים אלא רק שוחקת אותם. הדרך הנכונה לשחות היא לשמור על רפיון מסוים, לנסות לצוף כאשר הגוף נשאר מאוזן ולהתיידד עם המים באופן טבעי.

  1. השתדלו לנשום בשני הצדדים

נשימה בצד ימין ובצד שמאל תרגיש לכם פחות טבעית מאשר נשימה בצד אחד בלבד, אבל תרגול מוקדם של הטכניקה הזו ישתלם עבורכם בעתיד. השתדלו לנשום משני הצדדים על מנת לשמור על איזון והפעילו את שרירי הצוואר בצורה שווה כדי למנוע כאבים.

  1. היצמדו לימין

החוק שבו צריך להיצמד לימין בכביש תקף גם בבריכה. כך תוכלו לאפשר לאנשים אחרים לעקוף אתכם, אך מנגד לא תפריעו למי ששוחה מולכם.

  1. גוונו את סגנונות השחייה

אפשר מדי פעם לנסות סגנון שחייה חדש ולתרגל אותו. הסגנונות הפשוטים הם חזה וחתירה, אך אף אחד לא יאסור עליכם לשחות פרפר וגב.

  1. היכנסו לים

אחת לתקופה מסוימת אפשר גם להגיע לשחייה בים. זה אמנם קשה יותר אך האווירה השונה תגביר את המוטיבציה.

 

קרדיט תמונה: https://www.pexels.com/photo/man-swimming-on-pool-during-night-time-163306/

 

Related Post

מהי מדורת גן?

Posted by - 18 באפריל 2021 0
מדורת גן הינה מדורה העשויה בצורה דקורטיבית מאבנים או כקערית נירוסטה שניתן להבעיר בה אש. אמנם הבערת אש עלולה להיות…

מי הגיע להתרשם מדגם פיאט החדש, מה עשו שיר אלמליח, ישראל אהרוני, שירה איסקוב ועוד בתערוכה חדשה וגם – הסיבה שתגרום לכם להגיע למכון כושר ריבורן במלון כרמל

Posted by - 15 ביולי 2021 0
את הכניסה החגיגית של דיירי תוכנית הראליטי האח הגדול .. כולנו ראינו .. חמישה עשר מתמודדים מעניינים במיוחד ביניהם פייבוריט…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות