רגע… לפני שאתם יוצאים לקמפינג!

4 0

אחרי שני סגרים ווירוס אחד עקשן במיוחד, הגיע האביב ואיתו הזמן המושלם לארוז את הפקלאות והמשפחה ולצאת לטיול קמפינג בארצנו היפה! זהו הזמן הנכון לנתק את הילדים מהטלפונים הניידים והמחשבים, להוציא עצמנו מהבית אל האוויר הפתוח ולראות עולם. נסיעות וטיולים רגליים או רכובים, יומיים או ליליים, מגבשים אותנו עם משפחה וחברים, מרחיבים את הדעת ועושים המון טוב על הנשמה. טיולים ויציאה לטבע יכולים להיות חוויה מגבשת עם המשפחה, חברים ילדים או עם אמא אדמה. עם זאת, באותה קלות יכולה החוויה להפוך לסיוט אם לא נדע להתארגן ולקחת איתנו את הציוד הנכון. ריכזנו עבורכם רשימת פריטים חשובים שיעזרו ליהנות באופן מלא מהטבע ומחויה מרגשת ובעיקר נוחה.

להיות מוכנים לכל דבר

גם עבור האנשים שמתכננים כל פרט במסלול, יציאה אל מחוץ לבית תמיד טומנת בחובה אלמנטים בלתי צפויים. כפי שכמעט כולנו חווינו בשלב מסוים, אם משהו הולך להשתבש זה כנראה יקרה ברגע הכי לא נכון. בדיוק לשם כך קיימים אולרים קומפקטיים וכלים רב תכליתיים. אלו מכילים פלאיירים, סכינים, מספריים, מברגים ועוד המון כלים שיעזרו לנו לצלוח כל קושי שנקלע לדרכנו במהלך הטיול, החל מחבל שיש לחתוך ועד קופסאות שימורים, בקלות וביעילות. כלים אלו מגיעים היום במגוון גדלים, שחלקם אף מתלבשים כצמידים על פרק כף היד או נתלים על מחזיק המפתחות! אפילו אירוע פשוט של תקר בגלגל  יכול להסתבך, היו מוכנים!

יוצאים למדבר – לא תמיד כדאי לטייל במדבר כשחם בחוץ. אבל אם כן, הכירו בצורה הכי טובה את השטח ובדקו  מה אפשר לעשות בו. על אף שהמדבר חם, בלילות יכול להיות מאוד קר. אספו זרדים, שורשים והתארגנו להבעיר מדורה ולהתיישב סביבה. וודאו כי יש באמתחתכם מצית או דרך להדליק אש. בנוסף, שמרו על טמפרטורת גוף כמה שיותר נמוכה, אל תשהו בשמש ואל תעשו פעילות מיותרת שאין בה צורך. דרך נוספת להתחמם היא על ידי שקיות חימום שעלותן אינה גבוה, אך תרומתן רבה בעת הצורך.

צידה לדרך!

לטיול יצאנו ודבר ראשון צידה לדרך לא שכחנו! כמובן שלטיול יוצאים בכדי לראות נופים ומקומות חדשים, אך בין לבין אין מי שלא אוהב להתפנק בשתייה ונשנושים. הטכנולוגיה כיום מאפשרת שלל אפשרויות ליהנות ממשקאות חמים עד רותחים וגם קרים אפילו יממה שלמה לאחר שיצאנו מהבית מבלי צורך לחמם או לקרר. ניתן כיום למצוא מגוון כלים תרמיים איכותיים המבודדים את הנוזלים ושומרים על הטמפרטורה גם לאחר 24 שעות. הכינו מאכלים שונים לדרך מבעוד מועד, אותם יש לדאוג לאחסן באופן שיגן עליהם מפני הטמפרטורות הלוהטות שבחוץ על מנת שלא יתקלקלו. דאגו לארוז הכל בצידנית, תיק או אפילו סלסלת פיקניק בעלי שכבה מבודדת.

טיול באופניים

אם בחרתם לצאת לטיול על האופניים,  תדאגו לטפל בהם לפני היציאה –  לתקן תקר, לכוון את הבלמים, לכוון את הכסא, לשמן את השרשרת, לחזק את החישורים (סיכים), הוספת חלקים (כמו מחזיק בקבוקי מים) וכיוון המעביר האחורי ונפחו אוויר בצמיגים. ואל תשכחו להצטייד במספר כלים המיועדים לטיפול באופניים בשטח : אולר רב תכליתי לאופניים וסט אלנים.

טיולים ליליים

כל יום נעים מסתיים בלילה חשוך ולעיתים גם קריר. חוסר בתנאים הבסיסיים אליהם אנו רגילים כדוגמת תאורה או חימום, הם אלו הגורמים לנו לחששות, אך עם האביזרים הנכונים תצליחו להתגבר עליהם בקלות יתרה. הצטיידו בפנס איכותי. כיום, קיים מגוון עצום של דגמים וחידושים, לדוגמא, פנסי ראש שישאירו לכם את הידיים פנויות ואף ניתנים גם לפירוק ונשיאה ביד, פנסים בעלי סוללות ליתיום נטענות וכאלו המופעלים לחלוטין על ידי אפליקציה סלולארית. על בעיית התאורה כמו גם על חימום ניתן להתגבר באמצעות מצתים, כאשר עדיף לבחור כאלו איכותיים החסינים מפני רוחות.

לשחרר מהטלפון הנייד

כשאתם נמצאים בשטח ונהנים במהלך הטיול, טבעי שאובדת לה תחושת הזמן ולכן רצוי שתצטיידו בשעון בכדי שלא נהיה תלויים בטלפון הסלולארי שתמיד מאכזב בחיי סוללה קצרים. עם זאת, אם אנו כבר עונדים שעון, מותגים רבים מציעים כאלו הגדושים בפונקציות משוכללות המתאימות ספציפית לקהל המטיילים, כמו למשל  מד טמפרטורה, מצב ירח, מצפן דיגיטאלי שימקם אותנו גם במקומות הנידחים ביותר.

טיול עם הילדים

כל הורה יעיד שטיולים עם הילדים הם מטלה לא פשוטה כלל, וכמו כל מבצע צבאי טוב, יש לתכננו בקפידה מראש ולחזות מוקשים אפשריים בכדי לצלוח אותו בהנאה. נקודת ההנחה הבסיסית היא שילדים מתעייפים מהר וסביר להניח שללא הסחות דעת, לא יצלחו את הטיול כולו בסבלנות לה היינו מקווים. דאגו להם למשחקים לדרך בהם יוכלו לשחק בעצמם או אחד עם השני, לאוכל ושתייה זמינים (זה טיול, מותר גם קצת חטיפים) ובמידת האפשר ובמיוחד אם ילדיכם קטנים, קחו עימכם עגלה בה יוכלו לנוח מעט.

עכשיו, קחו נשימה והעריכו את הטבע וכדי להינות ממנו עד הסוף! המלצתנו להצטייד בטלסקופ לצפייה בכוכבים ובשמיים.

Related Post

דרום אדום

Posted by - 29 בינואר 2023 0
אין לי ארץ אחרת… אז לאן מטיילים החודש? פריחה קסומה של כלניות בספטיבל דרום אדום. ריכזנו את המלצות המערכת… טיילו ותהנו. …

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות