נתניה מכינה את הדרכונים

5 0

אחרי שנה בסימן קורונה, טיסה לחו"ל נראתה כמו חלום רחוק, החלום הופך למציאות. לאחר הסרת מרבית המגבלות וחזרה לשגרה, גם עולם התיירות לחו"ל מתעורר, והמחשבה על חופשה מעבר לים הופכת למציאותית.

סקר חדש שנערך עבור חברת דואר ישראל באמצעות מכון המחקר 'Shiluv I2R' עולה כי כ-45% מהישראלים מתכוונים לטוס הקיץ, כאשר כ45% מאלו שמתכוונים לטוס כבר החליטו לאן לנסוע, וכ-14% מהם טרם החליטו לאן. היעד המרכזי לנסיעות הוא מדינות אירופה, שמרביתן אינן אדומות ואין צורך בבידוד למחוסנים. הסקר נערך בחודש יוני בקרב 503  גברים ונשים בני 18 ומעלה, מהמגזר מהאוכלוסייה היהודית, המהווים מדגם ארצי, אקראי ומייצג, באמצעות פאנל גולשי האינטרנט iPanel המקיף 130,000 איש, והגדול ביותר בישראל.

אבי בלו קרדיט צילום רמי זרנגר

טיסה זוגית

עוד עולה מהסקר, כי 45%  מהמתכוונים לטוס יעשו זאת עם בן/בת הזוג, לעומת 31% שהעידו כי יטוסו עם המשפחה. 16% מתכננים לטוס עם חברים ו-8% העידו כי יטוסו לבד. 7071% מבני 50+ ציינו כי יטוסו עם בן/בת הזוג, בהשוואה לצעירים בני 30-49 יותר שנוטים יותר לטוס עם המשפחה.

מהסקר עולה, כי 36%  מהמתכוונים לטוס לחו"ל בקיץ השנה יקנו מט"ח עוד לפני הנסיעה ברשתות להמרת מט"ח, 17% ירכשו מט"ח מראש בבנק הדואר, ובמקום השלישי, ירכשו בבנק בו יש חשבון (9%). בנוסף, 9% אמרו שירכשו מט"ח ברגע האחרון, רק כשיגיעו לשדה התעופה, בעמדת המט"ח בנתב"ג, לאחר שיזמינו אותו מראש. 12% מהמתכוונים לטוס לחו"ל ציינו כי הם לא קונים מט"ח כלל, והם משלמים הכל בכרטיסי אשראי בינלאומיים.

לדברי אבי בלו, מנהל בנק הדואר, "בשנה האחרונה שהייתה שנת קורונה ראינו ירידה משמעותית ברכישת מט"ח בשל סגירת השמיים לטיסות. בימים אלו אנו חשים תחילתה של חזרה לשגרה גם בתחום הנסיעות, והתעוררות ברכישת דולרים ואירו במאות סניפי דואר ישראל ברחבי הארץ. אנו מאמינים שבקיץ נראה רכישות מוגברות ככל שיפתחו יותר יעדים והישראלים יחושו ביטחון לשוב ולנסוע לחו"ל".

הקורונה עדיין מהווה את החשש המרכזי להימנעות מטיסה בקיץ הקרוב

כשליש מהמדגם ציינו כי אין בכוונתם לטוס לחו"ל בקיץ הקרוב. בראש הסיבות שבגינן יש מי שחושש לטוס הקיץ, עלה החשש מהקורונה והמגבלות כתוצאה ממנה: שליש מהנשאלים העידו כי לא יטוסו השנה מאחר ועדיין הם חוששים מהקורונה. 29% ציינו כי הם חוששים מהמגבלות ויחזרו לטוס כאשר המדינות ישובו לשגרה. עוד בין החסמים לטיסה, צויינה העלות היקרה של החופשות (26%) והעדפה לנופש בארץ (20%). 22% מהמדגם טרם החליטו אם יטוסו בקיץ.

בחו"ל משלמים במזומן

70% מהמתכוונים לטוס העידו, כי בזמן השהייה בחו"ל הם לרוב משלמים עם מט"ח מזומן. לצד זאת ישראלים לא מהססים להיעזר בכרטיס האשראי הבינלאומי כאשר 61% מהמתכוונים לטוס העידו שיעשו בו שימוש בנסיעתם לחו"ל. זאת כאשר כרטיס מט"ח נטען נמצא בשימוש בחו"ל בקרב 6% מהמתכוונים לטוס.

תמונה ראשית באדיבות pixabay

Related Post

הספריות חוזרות

Posted by - 23 בינואר 2020 0
כולנו חיים במסארטפונים ומול המסכים, ולמרות זאת – מסתבר – הספריות, הוויטרינות והמדפיות חוזרות ובגדול. אז איך נעצב ספרייה בשנת…

חוה"מ סוכות באילנות

Posted by - 13 באוקטובר 2019 0
קרן קימת לישראל מזמינה את הציבור הרחב לבקר במהלך חול המועד סוכות ביער אילנות אשר בו צומחים 350 מיני עצים…

חזרו ללימודים

Posted by - 26 באוקטובר 2023 0
עם חזרתם של תלמידי העל-יסודיים למערכת החינוך, חזרו גם חברי כיתת הוותיקים לפעילות. ביום שני השבוע נפגשו שתי כיתות ותיקים…

לרגל פתיחת עונת הרחצה: קיץ 2020

Posted by - 25 במאי 2020 0
אחרי תקופת הקורונה וההסגר הארוך …מתחילים לחזור לשגרה הגיע הזמן לדאוג  למראה קיץ 2020. אז כיצד נפרדים משיער מיותר? יש…

סדר פסח

Posted by - 10 באפריל 2022 0
מבריקים את האריחים, הפרקט והכלים הסניטריים כך תעשו זאת נכון פסח ממש מעבר לפינה וגם אם אתם לא מארחים את…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות