מי שיתחסן יכנס

5 0

היערכות לפתיחת עולם התרבות, בעולם שאחרי מגפת הקורונה.

מאת: חן כהן

״עולם התרבות בעיר נתניה בכלל וצוות היכל התרבות בעיר בפרט – ערוכים ומוכנים  לפתיחה באופן מיידי ברגע שנקבל את האור הירוק מקבינט הקורונה ״ – כך אומר השבוע אהרון אורגד  המשנה לראש עיריית נתניה והממונה על התרבות והאירועים.  

לדברי אורגד, יש צימאון אדיר בציבור הנתנייתי לחזרה לפעילות תרבות  מכל הסוגים, מופעים בהיכלי התרבות, הצגות תאטרון במסגרת מפעל המנויים, סיורים במוזיאון, פעילות מוסיקלית של מרכז כלי ההקשה טרמולו, פעילות להקות  המחול “חבצלות” וסיורים במרכז המדע והתרבות הייחודי הפלנתניה. 

״ גם במהלך שנת הקורונה שעברה עלינו קיימנו אירועים, בעיקר ברשת, לרבות פסטיבל הזמר העברי הפסטיווקאלי בחנוכה שזכה לעשרות אלפי  צפיות, אבל כמובן שהדבר האמיתי הוא המופעים בנוכחות קהל פיזי באולם, לזה  אין ולא יהיה תחליף״.

הכניסה לאולמות התרבות בנתניה תיעשה על פי כל ההנחיות ובתפוסה חלקית תוך מרווחים. ״ בהחלט נבקש מהקהל להמציא תעודת חיסון. אני מניח שזו גם תהיה ההנחייה של משרד הבריאות וזה הגיוני לגמרי. בעניין הזה לא תהיינה פשרות. איננו יכולים לחייב אף אדם להתחסן אבל במקביל איננו יכולים לסכן את הקהל הרחב. מי שיתחסן –  ייכנס״. 

לקהל המבוגר שהיה בסיכון מוגבר בקורונה ונשאר חודשים רבים בבתים,  ניתנת תשומת לב מיוחדת בתכניות היכל התרבות בנתניה. ״נחזור למתכונת ימי ״שני תרבותי״ בהם ניתן לצפות בסרטים בשיתוף יוצריהם  וכן בהצגות תיאטרון ולהאזין להרצאות מעניינות. לפני הקורונה הימים הללו זכו להצלחה גדולה והקהל מצפה לחידושם״.

באשר לחג הפורים בסוף בשבוע הבא אומר אהרון אורגד ״רק אם מגמת הירידה בהדבקות תימשך באופן משמעותי והאווירה תהיה נכונה, נוכל להוציא לפועל תכנית מגירה יעילה  של רכבי שמחה ולהטוטנים שישמחו את הקהל שיצפה מרחוק, וכך נוכל לאפשר לתושבים לפחות להרגיש את טעם החג. אבל פורים הוא עניין נקודתי של יום אחד, חשוב בפני עצמו. הרצון הגדול הוא שנחזור לשגרה כמה שיותר מלאה ולאורך זמן״. 

Related Post

זיכרון בציור

Posted by - 7 באפריל 2021 0
במסגרת הפרויקט 'שואה בסיפור וציור' הגיעו אמני גלריית תל חי בנתניה למועדון עמך לפגוש את ניצולי שואה מקרוב ולצייר את…

יבגניה דודינה בביקור בעיר

Posted by - 9 באוגוסט 2023 0
יבגניה דודינה השחקנית הבינלאומית התארחה בבמדיה טק העיר לצד בעלה אבי בנימין המלחין והמנהל המוסיקלי של תיאטרון גשר. השניים שיתפו…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות