להתמודד עם הסגר השלישי

4 0

מדינת ישראל בסגר שלישי והסוף אינו ידוע. על אף שניתן היה לחשוב שהסגר השלישי יהיה קל יותר מקודמיו, הרי שבפועל כמעט ונגמרו הרעיונות היצירתיים מה לעשות בין כותלי הבתים והמצב הופך מתסכל. הבידוד והכבילה לבית רחוקים מלהוות חופשה ויש צורך אמתי לדעת איך להתמודד איתם, במיוחד לאור העובדה שאיש אינו יודע באמת כמה זמן יימשכו. עבור אלו הנמצאים בביתם לבד או עם הילדים הכנו טיפים פרקטיים לשמירה על שפיות בימים טרופים אלו של אי ודאות, שיעזרו לצלוח את התקופה הקשה בשלום ובמינימום תסכול. כך תעברו את תקופת הסגר השלישי.

מאת : חן כהן

דואגים לסביבה בייתית נעימה

האמרה ביתנו היא מבצרנו מעולם לא הייתה בעלת משמעות עמוקה, נכונה ורלוונטית יותר. נסו להפוך את השהות בבית לכמה שיותר נעימה ומזמינה. קחו את הזמן הפנוי כדי לסדר את הבית ולהפוך אותו לסביבה טובה לחיות בה לאורך זמן ממושך ובכלל. מעבר לתוצאה הסופית שתשמח אתכם לאחר מכן, ארגון וסידור מחדש יהוו תעסוקה רבה שתעביר את הזמן בצורה פרקטית ויעילה. התחילו מהארונות והמגירות, השליכו או שימו בצד לתרומה את הפריטים שאינם בשימוש מזה תקופה, מלאו את הבית בפרטי טקסטיל נעימים והשקיעו בחללים בהם הינכם מבלים את מרבית זמנכם והפכו אותם לכאלו שכיף להיכנס ולשהות בהם.

להעסיק את הילדים

אין ספק ששמירה על הילדים עסוקים ומאותגרים היא משימה לא פשוטה בלשון המעטה. ילדים משתעממים בקלות ודורשים תעסוקה מתמדת בימים רגילים, אז על אחת כמה וכמה כשהם בתוך הבית ללא אפשרות לצאת החוצה או לפגוש חברים. ילדים לא אוהבים לוחות זמנים, אבל אנחנו כהורים יודעים שזה בדיוק מה שהם צריכים, במיוחד בתקופה בה הכאוס חוגג. העירו אותם בשעה קבועה בבוקר בה יתחילו את היום וצרו להם שיגרה. מלאו אותה בתמהיל נכון שיכלול מטלות שונות וגם זמן לרביצה ומנוחה. בחלק מהיום הילדים יוכלו לעזור בעבודות הבית השוטפות, ניתן להעשירם במשחקים חינוכיים שונים, פאזלים, דפי צביעה, ערכות של ניסויים מדעיים, תשחצים ושאר משחקי קופסא שמעבירים את הזמן תוך כדי גירוי החשיבה. אין מן הנמנע ששעות בודדות של היום יבלו בצפייה בטלוויזיה, ינוחו או יקבעו את לוח הזמנים לעצמם, כל עוד עושים זאת בנחת ובשלווה.

לגבש את המשפחה

הבידוד הוא לא חופשה, אך עם יד על הלב, כמה פעמים יוצא לנו לבלות זמן ארוך, ממושך וכל כך קרוב עם המשפחה? חיי היומיום לחוצים ועמוסים וגם כשמתפנה הזמן לבלות עם הילדים, לרוב יש להם עיסוקים שונים, חברים ושיעורים. אם נודה על האמת, גם אנחנו ההורים לא תמיד פנויים, סבלניים וקשובים. הסגר הוא זמן נפלא לגיבוש משפחתי! למדו להכיר את הילדים ובני המשפחה מחדש, נצלו את הזמן לערוך שיחות עמוקות יותר מהרמה השטחית היומיומית, בזמן שחבריהם והסחות דעת נוספות לא בסביבה. שאלו אותם שאלות, תתעניינו בתחביביהם, שחקו במשחקי קופסא יחדיו כמשפחה ונצלו את הסיטואציה להזדמנות פז ליצור רגעי משפחה יפים וזיכרונות נעימים.

זמן לעצמי

אחרי שדאגנו למשפחה והעסקנו את הילדים, בתוך כל ההמולה בהחלט מותר ורצוי לקחת גם לעמנו כמה רגעים. בין אם אנו גרים בבית גדול או בדירה קטנה, חשוב שכל אחד יידע למצוא את המקום השקט והמבודד שלו, בו הוא מרגיע את המחשבות הטורדניות והקיומיות שכולנו בימים אלו חולקים. הגדירו זמן בו אתם נכנסים למיטה לשנת צהריים מבוקרת, ראו סדרה או סרט טוב עם עצמכם, מלאו אמבטיה חמימה והשמיעו מוזיקה מרגיעה וטפחו את עורכם עם מסיכות וקרמים מפנקים לפנים כבספא בייתי. גם לאחר זמן מינימאלי בן כחצי שעה של זמן עצמי ותרגישו טעונים וחדשים.

יחס לחצי השני

לאחר שסיימתם לטפל בעצמכם ולהטעין מצברים, נסו להקדיש כמה דקות לבן או בת הזוג, שכן גם אם הדבר לא נראה לעין או מבוטא במילים, לעיתים הם זקוקים לעידוד. תוכלו להכין מאכל אהוב, לנהל שיחה מעמיקה, לצפות יחד בסרט ואפילו להזמין מתנה מפנקת ומפתיעה בין שלל החנויות האינטרנטיות או אלו המקבלות הזמנות טלפוניות שנכון לעתה עדיין פתוחות ומבצעות משלוחים והזמנות.

תמונה ראשית: להכין אוכל מנחם- מגוון תבניות אפייה של סולתם. להשיג ברשת חנויות סולתם. צילום גל בן זאב

Related Post

חוגגים שבועות במתחם סוהו

Posted by - 5 ביוני 2019 0
מה עושים עם הילדים באיסרו חג שבועות? מצאנו לכם פתרון: שפע של פעילויות עם כל סממני החג. חג שבועות חל…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות