כך השתנו הרגלי הטיפוח של הישראלים בחסות הקורונה

4 0

כאשר ימי העסקים בהם נשארו מכוני הטיפוח סגורים במהלך 2020 גדול ממספר הימים שהם היו פתוחים , נאלצו הישראלים לשנות את הרגלי היופי והטיפוח. עליה של עשרות אחוזים נרשמה במכירת מכונות תספורת, מחליקים, ערכות לצביעת שיער ושיקום ביתיים. מה מכל זה צפוי להישאר איתנו גם אחרי המגיפה? כך שינתה הקורונה את הרגלי הטיפוח של הישראלים

מאת : יאיר ישראל

זה כבר ריטואל קבוע: לפני כל כניסה לסגר מסקרות מהדורות החדשות מחדש את ההסתערות של הישראלים על מספרות ומכוני הטיפוח. "אם אישה לובשת בגד שקנתה לפני כמה שנים – אף אחד לא באמת ידע, זה גם לא סוף העולם לוותר על השפתון כשהשפתיים מתחת למסיכה אבל קשה מאוד להסתיר שורשים שלא נצבעו, זקן לא מטופח או תספורת שארכה", מסביר רוני חתוכה מומחה לשיקום שיער ומנהל מרכז פוראבר. "הסגר הראשון והשני עם התקופות הממושכות ללא ספרים וקוסמטיקאיות כפו על הישראלים לסגל מיומנויות טיפוח באופן עצמאי, ויצר שתי מגמות מקבילות: האחת של אנשים שגילו איך לעשות זאת בעצמם – דבר בולט ביחוד בתספורות ילדים, שההורים ראו סרטונים התחילו לספר אותם לבד. התופעה השנייה היא של אנשים שבניסיון לצבוע או להחליק שיער לבד באמצעים ביתיים יצרו לא מעט נזקים לשיער".  

עם הכניסה לסגר שלישי, ברור לכל העוסקים בתחום שהישראלים והישראליות מנסים למצוא פתרונות מתוחכמים יותר לבעיית הטיפוח בייחוד כעת כשמקומות עבודה רבים עדיין פעילים ומצריכים מהעובדים לשמור על מראה מסודר. "תעשיית הטיפוח חווה כעת משבר בשל העובדה שאנשים יוצאים פחות מהבית ומקיימים הרבה מאוד פגישות עבודה דרך זום, מעטות הנשים שיתאפרו בשביל פגישת זום – ולכן תעשיית האיפור ספגה אולי את המכה הקשה ביותר, מצד שני ענף הבישום המקומי דווקא חווה עליה משמעותית בשנה האחרונה", מספר משה פרץ מבעלי 'דרך היופי' רשת ארצית למוצרי טיפוח, בישום ומוצרי שיער מקצועיים.

הקורונה_קרדיט צילום moroccanoil לדרך היופי

אין דיוטי-פרי

"סגירת הדיוטי-פרי החזירה את הזרקור למכירת בישום בארץ, שזאת נקודה קריטית. ישראלים נוסעים המון לחו"ל, כך שחלק ניכר מקניית הבישום של הישראלים לפני הקורונה נעשתה בדיוטי פרי- שיצא לחלוטין מהמשחק עם פרוץ הקורונה. הדבר הזה הפך את שוק הבישום הישראלי אולי ליחידי בעולם שלא רק שלא מרגיש את המשבר, אלא מציג מחזורים גבוהים יותר מאשר לפניו".

עליה בשוק בשמי היוקרה

עליה בשוק הבישום המקומי היא לא התופעה המעניינת היחידה המאפיינת את השוק בשנה האחרונה: "אנחנו רואים עליה של 20% במכירת בשמי יוקרה. מותגי נישה בינלאומיים כמו אל חרמין (Al Haramain) או נאביל (Nabeel) שנמכרים במחיר של עד ל-2,000 שח' לבקבוק הפכו לשמות החמים בתחום ותופסים נתח משמעותי. בשונה משוק האיפור בו חלה התמתנות בהיקף ההשקעה, שוק הבישום מציג דווקא תמונה הפוכה כאשר שוק הביניים (150-250 שח' לבקבוק) התכווץ על חשבון קטגורית בשמי היוקרה והנישה.

טיפוח לגברים

זווית חשובה נוספת שמדברים עליה בכירים בענף הוא שוק מוצרי הטיפוח לגברים "בעבר גברים היו מחוץ למשחק. הסתפרו פעם בחודש קנו שמפו וזה הכל", מספר סיימון לוריה, סמנכ"ל פיתוח עסקי בקבוצת קלינטון סחר מפעילת אתר גלדיאטור למכירת מוצרי חשמל "אבל בשנים האחרונות תחום הטיפוח הגברי צומח מבחינת היקפי המכירות ובהתאם גם מבחינת מוצרים ואפשרויות מגוונות לסגמנט הזה. בתחום מוצרי החשמל אנחנו רואים את זה בייחוד סביב הבחירה האופנתית של גברים להחזיק זקן מטופח, אופנה שפתחה קטגוריה רחבה של מוצרים. כעת כאשר ה'ברבר שופס' סגורים אנחנו חווים עליה משמעותית בחיפוש אחר קוצצי זקן בייתים המשלבים פיצ'רים מן התחום המקצועי: יכולת עבודה ניידת, חוזק מנוע, קיצוץ כל אורכי השיער, ויכולת עבודה בשיער רטוב או יבש".

אז האם הישראלים יחזרו לאנשי המקצוע ביום שאחרי הקורונה או האם ימשיכו דווקא לעשות זאת בעצמם בבית?

"באופן פרדוקסאלי הסגרים דווקא העלו את קרנם של הספרים" מסכם חתוכה "כיום אני מרגיש שאחרי שנשים ניסו להגיע בעצמן לאיכויות ההחלקה, הצבע וטיפולי הקרקפת של מכונים מוסמכים, הן מבינות עד כמה זה קשה ואילו טעויות חמורות הן יכולות לעשות לשיער". פרץ לעומת זאת לא בטוח איך ישתנו הרגלי הטיפוח הישראלים בעקבות הקורונה "מגמת –DIY  (עשה זאת בעצמך) היא מגמה רחבה בעולם עוד בטרם הקורונה – בזכות עושר המידע שמציעות הרשתות החברתיות. אנחנו רואים נשים פרטיות שרוכשות מוצרים מקצועיים או מוצרי נישה שבעבר היו נמכרים רק למספרות ומרכזי עיצוב שיער, פשוט כי ראו סרטון שמסביר כיצד לעבוד איתם. מצד שני, ישראלים, יותר מאירופאים ואפילו יותר מאמריקאים – הם עם עסוק מאוד, כך שבימים בהם המשק עובד כרגיל יש סבירות גבוהה שיחזרו לאנשי המקצוע שבסוף לא רק עושים עבודה טובה אלא גם מציעים חוויה נגישה ומקצרים זמנים".

אז מה ממש לא כדאי לכם לנסות בבית?

אם בכל זאת החלטתן לטפח שיער באמצעים ביתיים, הנה הטיפים של מומחה השיער לתחזוקה ביתית:

·         גם אם בחרת לעשות טיפול צבע ביתי חשוב להתייעץ לפני עם הספר הקבוע שלכם ולהבין ממנו מהם החומרים הנכונים בעבור סוג, צבע ומרקם השיער שלך או ההחלקה והטיפול האחרון שביצעתם.

·         חושבים על פן בבית ? השקיעו בפן מקצועי– ההבדל הוא של 100-150 שח' אך המקצועיים מחזיקים משמעותית יותר זמן ועוצמת המכשיר.

·         לא מומלץ לעשות פן על שיער יבש. השומן שמייצר השיער באופן טבעי מוליך חום ולמעשה שורף את השערה.

·         סרום הוא מוצר חובה לפני ייבוש והחלקת השיער יוצר מעין למינציה לשיער מחדיר לחות, מגן על השיער מאפקט הייבוש וההחלקה ושומר על השיער מפני נזקים.

·         בדרך לרכישת  מוצרי שיער מקצועיים בדקו האם אלו נדרשים ומתאימים לכם.

תמונה ראשית: באדיבות pixabay

Related Post

צובעים את שנת 2022!

Posted by - 14 בדצמבר 2021 0
מידי שנה בחודש דצמבר, עם סיומה של שנה אזרחית אחת והמעבר לשנייה, מכריזה כמיטב המסורת חברת הצבעים העולמית פנטון על…

בום! בנג! דוינג!

Posted by - 20 בספטמבר 2022 0
ילדי הקומיקס הישראלי יקבלו מקום של כבוד בתערוכה חדשה שתיפתח ב'גלריה על הצוק' בנתניה הם מצחיקים ואמיצים, סקרנים ושובבים, מגיעים…

מוזיאון ישראל מתגייס לחיזוק העורף

Posted by - 18 באוקטובר 2023 0
מוזיאון ישראל נתרם למאמץ ומחבק את תושבי הדרום; המוזיאון מקיים סדנאות יצירה לתושבים המפונים באמצעות פעילות תרבות יצירה וחווייתית; מדריכי…

אז מה רוצים גברים?

Posted by - 19 בנובמבר 2019 0
יום הגבר הבינלאומי שייחגג היום 19 בנובמבר ברחבי העולם כולו צוין לראשונה בעולם בשנת 1992. על אף שעל פני שפתותיהם…

שומרים על שמורת האירוסים

Posted by - 29 בינואר 2019 0
הורחב המאבק נגד רוכבי שטח בשמורת האירוסים; עשרות בעלי אופנועי שטח אותרו והוזהרו – כנגד חלק מהם נפתחו הליכים. הורחבה…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות