הזמן הלבן

4 0

הלבן נחשב מאז ומתמיד לצבע אולטימטיבי ואופנתי שמתאים לסגנונות העיצוב השונים. הוא משרה תחושת ניקיון, חגיגיות, וקלאסיות ומבטא את האור והריכוז של כל קשת הצבעים. רגע לפני חג השבועות, קבלו את כל הדרכים להכניס את הצבע הלבן אליכם הביתה.

מאת: חן כהן

אלגנטי בעל תכונות מרגיעות ומשחררות לחצים הם רק שניים מהתארים שאדריכלים ומעצבים מובילים נוטים לייחס לצבע הלבן על גווניו השונים. הוא היה כאן תמיד, ניתן למצוא התייחסות לגביו גם בתורת הפאנג שווי שם הוא מבטא בהירות והתחלות חדשות, מייצג טוהר, ורעננות. כל התכונות הללו מובילות מעצבים רבים לשלב אותו בעיצוביהם בצורות שונות החל מקירות הבית, תאורה, פרטי עיצוב שונים, מטבח, ריהוט לחדר השינה, לסלון ולמטבח, כלי מיטה ומצעים, אביזרים ועוד..

גולדשטיין גלרי טפט, צילום יחצ חול

"השימוש בצבע הלבן מאפשר לעצב חלל מואר ומזמין, לצד תחושה של ניקיון ואווריריות", כך לדברי יוליה קוריס, מנהלת השיווק של חברת השטיח האדום. "הוא מביא עמו תחושה נעימה ומזמינה, ומתפקד כקנבס ריק שמזמין אותנו לשלב לצידו נגיעות נוספות של צבע ללא הגבלה. הלבן נחשב לוורסטילי במיוחד, בזכות הגוון הניטרלי שלו שמאפשר לשלב אותו לצד כל סגנון עיצוב, כשבכל פעם הוא נראה שונה. בחללים כפריים הוא מספק תחושה קלאסית, בבתים בעיצוב מודרני הוא תורם למראה מינימליסטי ובחדרי הילדים מכניס רוגע ופשטות. מלבד כל אלה, הלבן תורם למראה מואר יותר ומאפשר לייצר תחושה של מרחב ואווריריות".

אליתה ליוינג, צילום יחצ חול

הצבע הלבן שולט במיוחד בסגנון המודרני והמינימליסטי. על אף שהוא צבע נייטרלי הוא מעניק תחושה של רכות, שלווה ומייצר תחושה של מרחב. למטבח ולחדר האמבטיה מתאימים יותר גווני הלבן הקלאסיים ואילו בצביעת הסלון כדאי לבחור בגווני לבן שבור כמו לבן עם נגיעה של מוקה שהוא גוון יותר חם ונעים. כדי למתן מעט את הגוון הלבן הבוהק מומלץ להכניס צבע באקססוריז שיתנו טויסט בחלל, בעזרת כורסא, ואזה או סידור פרחים צבעוני.

גולדשטיין גלרי טפט- טפטים מחומרים טבעיים, צילום יחצ חול

אחת ממגמות העיצוב הבולטות לשנת 2021 שעומדת לחזור ובגדול לבית הישראלי אחרי שנה מאתגרת ורוויית מתחים היא הקו המאופק, החגיגי והמודרני המשלב בעיקר פריטי נוי לבנים עם מעט שחור, מעט מתכת ומעט זכוכית. אלו הם הגוונים שמגיעים אלינו הישר מאירופה וישלטו בעיצוב הבתים בזמן הקרוב. לדברי מעצב הרהיטים יפרח בן צבי "בהירות, פונקציונאליות ועיצוב נקי ומעודן הם הדבר הבא בתחום העיצוב. מילות המפתח הם פריטים לבנים וחגיגיים בקו מאופק, מודרני, בהיר, מכובד, מרשים ואלגנטי שמשדר טוב טעם ומינימליסטיות מרגיעה תוך מתן כבוד לאדם". 

ככלל, השנה מוצעת גישה שונה, חדשנית ומיוחדת בכל הקשור לריהוט הבהיר: "הצבע הלבן מאז ומעולם שלט בעיצוב הבית, הוא קלאסי משדר תמימות ושומר על מראה טהור", אומרת אורלי גוהר בן-הרוש, מעצבת הבית של רשת אליתה ליוינג "הצבע הלבן  מתאים במיוחד מכיוון שהוא יוצר מראה נקי ופתוח לחדר המגורים ונוכל למצוא אותו בכל האספקטים של עיצוב הבית, ועיצוב הסלון בפרט בו למערכות הישיבה יש תפקיד מרכזי במראה הכולל של החלל".

חברות בינלאומיות גדולות שעושות פריצות דרך בתחום העיצוב מסרבות לנטוש את הלבן הטהור, שעדיין תופס מקום נכבד בריהוט הגדול והמאסיבי של הבית. בין השאר, הלבן מעניק לחלל החדר מראה איכותי, נקי  והוא מתאים למרבית האנשים שחושבים על ריהוט לטווח ארוך מבלי הצורך לחשוב על טרנדים מתחלפים. הצבע הלבן כל כך טהור ויפה שכל דבר שיתווסף אליו לא יגרע אלא רק יוסיף למראה הכולל.

באדיבות טופ אודיו, דגם PI7 החדש של B&W, צילום יחצ חול מחיר 1690 שח

"הצבע הלבן הוא צבע היסטורי שמלווה אותנו כבר כמה מאות שנים ולכן שמור לו מקום של כבוד. כמו בכל תחום, גם בתחום העיצוב קיימת חזרה אחורה, לעיצובים ודוגמאות של פעם שמגיעים במראה מודרני משודרג שמתאים את עצמו לימינו. כיום ניתן לראות את הלבן משולב בטכניקות מסורתיות שמקנות לפריט מראה קלאסי אותנטי כדוגמא סגנון הקפיטונאז' המיוחד בשילובי חומרים שונים כגון קטיפה עשירה, בדי טקסטיל בעבודת יד ועוד" מסבירה שירלי דן, בעלת משרד לאדריכלות, ועיצוב הבית.

תמונה ראשית: השטיח האדום, עיצוב לימור נג'מה, צילום מירב פלרברג

Related Post

המדריך המלא לפסח בנתניה

Posted by - 24 במרץ 2021 0
נתניה חוגגת את חג הפסח עם מגוון פעילויות ברחבי העיר לכל המשפחה וזאת במסגרת הפעילות העירונית לרווחת תושבי העיר ואורחיה…

ריכוז מבצעי שופינג איי אל

Posted by - 6 בנובמבר 2022 0
עיצוב הבית רשת סולתם המתמחה בכלי בישול ואפייה, מצטרפת לחגיגות השופינג איי אל ומציעה עד 60% הנחה על מגוון פריטי הרשת,…

מזיכרון לזיכרון…

Posted by - 19 באפריל 2023 0
אלה הם אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, נתניה תשפ"ג https://online.fliphtml5.com/glhma/uaem/ נזכור ולא נשכח את מגש הכסף…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות