קריירה בימי קורונה? הצחקת…

7 0

אין ספק שזמן הקורונה והשינויים במשק יצרו כרגע מצב של שוק עובדים. הרבה ביקוש לעבודה מעט היצע. מה שהופך את הכל למאתגר הרבה יותר, ומרגיש כאילו אין מה לעשות. בימים כאלה לחפש עבודה? לדבר על קריירה? לוקחים מה שיש..?

מאת : טילי ג.ליברמן

השאלה הזו היא שאלה שהתקיימה גם לפני הקורונה. היא נשאלת בדיוק כשעוזבים עבודה או מפוטרים והלחץ הכלכלי עולה, או  כשיש עבודה מאד נוחה מאין כלוב של זהב, אז מה עכשיו לעזוב? אומרים את זה עשר שנים לפני יציאה לפנסיה , עכשיו לזוז? או  בתחילת הדרך כשאין מספיק ניסיון עכשיו עוד אין לי מה להציע בעצמי אז אני עושה כל דבר העיקר להתחיל….אומרים את המשפט הזה בהרבה מאד מצבים. הענין הוא שכמו בכל תחום בחיים, אין זמן נכון לשינויים ואין זמן נכון לעצור את החיים כדי לחושב מה באמת מתאים. 

אבל. אם אנחנו מסתכלים על החיים במבט כולל, לאורך זמן, אנחנו מבינים שהזמן הנכון ביותר לעשות שינויים הוא כשאנחנו באופן אישי מרגישים שזה הדבר הנכון לנו לעשות. אנחנו יודעים הכי טוב עד כמה המצוקה הכלכלית היא הסיפור או המצוקה המנטלית מעבודה משעממת או לא מתאימה היא הסיפור. רק אנחנו יודעים את רמת הסיכון ורמת הסיכוי ועד כמה זה הפחד שמשתק בלי קשר לקורונה. הזמן לעשות שינוי זו החלטה אישית מורכבת. ובכל זאת, חושבים על שינוי בעבודה? גם אם לא מחר בבוקר יש מה לעשות בינתיים, להתכונן להכין להתאמן על הדברים כדי להיות מוכנים ברגע הנכון. אימון קריירה מספק את המרחב לחקירה ולחיפוש עבודה נכונה ומשמעותית.  

5 טיפים לקידום חיפוש עבודה בימי קורונה

אם בא לך למצוא עבודה חדשה או אם המצב מחייב אותך, צריך להתבונן על איך שעושים את זה, איך ניגשים לתהליך אלו מחשבות מלוות אותנו על עצמנו ועל העולם זה מה שיעשה את כל ההבדל.

כמה רעיונות איך לשדרג את תהליך חיפוש העבודה ככה שלא תגיעו בתחושת אין ברירה.

אם אתם בתחום שלא צפוי להתאושש זה הזמן לשקול הסבה מקצועית או לפתח כיוון חדש. לא יודעים מה כדאי? תחפרו בעזרת השאלות, כנסו לקבוצות חדשות שיש בפייס עם שמות מפוצצים או קהילות של העולם החדש. חפשו בעזרת אשטגים (#) כל מיני מילים שמעוררות  בכם ענין ותיסחפו עם העמודים למה שמענין אתכם. תנו לעצמכם דרור להגיע למחוזות חדשים.  תרחיבו.

1.     חושבים על כיוון חדש ומפחדים? יש שפע של לימודים ובחינם. נצלו את הזמו ללמוד! לבדוק כיוונים נוספים ולייצר ידע נוסף שישמש אתכם. בלינקדין בקמפוס IL, באנגלית בעברית, הקורונה הביאה שפע מטורף של ידע במחירים של סופעונה…אם לא מחר בבוקר לפחות תיהיו מוכנים בדיוק כשיגיע הזמן. 

2.     רגע לפני ששולחים קורות חיים, עברו עליהם. האם הם מייצגים אתכם, את מי שאתם באמת! לא את מה שעשיתם. האם הם מעבירים את הרוח שלכם, האם הם עושים חשק להיפגש אתכם? אם לא, זה הזמן לכתוב הכל מחדש ברוח שלכם. מהן המיומנויות האמיתיות שהבאתם לכל תפקיד, מהו כוח העל שלכם, מהי הרוח שאתם מביאים לכל מקום, מהו היתרון היחסי שלכם, וגם באיזו שפה, מילים ואפילו עיצוב. 

3.     לא בטוחים מהן החוזקות והיתרונות שלכם, שלחו וואטסאפ לכמה חברים קולגות ובקשו מהם לעזור לכם לדייק מהו הערך שאתם מביאים, מהן החוזקות שלכם. ושלבו אותם בקורות חיים

4.     מפחדים מראיון עבודה? על תלכו על ריק. כנסו לזום ותקליטו את עצמכם. העזרו בחברים או באנשי מקצוע שיראיינו אתכם, ותסתכלו. האם אתם משכנעים, נראים כמו שאתם חושבים או אולי כדי לעבוד על זה ולהגיע יותר מוכנים. ראיונות עבודה רבים נעשים בזום, כדי לדעת לשלוט בעצמנו בפלטפורמה. זווית צילום איכות מצלמה וסאונד גם להם יש השפעה. 

ואם לא ברור מה ואיך בדיוק, אפשר להעזר בטילי ג.ליברמן לתהליך שלך לשינוי עבודה, לחיפוש עבודה ולקידום הקריירה, על מנת לדייק מה נכון לכם לשלב הזה של החיים, איך להתכונן להתארגן ולהגיע מוכן למשרות הנכונות בזמן הנכון או לצאת לעצמאות ברגע האמת. 

צילום תמונה ראשית: טילי ג ליברמן – צילום יחצ דניאל ליברמן

Related Post

כיצד חוזרים למשרד בבטחה ?

Posted by - 12 במאי 2020 0
כבר תקופה ארוכה נראה כאילו הזמן במדינה עומד מלכת. מגפת הקורונה יחד עם מדיניות הממשלה ההססנית בכל הקשור לפיצוי לעסקים…

צוואה

Posted by - 11 באפריל 2018 0
מהי צוואה צוואה היא מסמך משפטי עליו מצהיר המצווה ובו מפרט המצווה את אופן ותנאי חלוקת הנכסים והכספים שעשוי להותיר…

לא עוד לפשיטות רגל?!

Posted by - 30 באפריל 2019 0
המושג "פשיטת רגל" או במילים העממיות פש"ר, משנה כיוון לחלוטין בחודש ספטמבר 2019 – אז ייכנס לתוקפו חוק חדלות פירעון…

בית לעולים

Posted by - 4 ביולי 2022 0
מאות הגיעו ליריד התעסוקה שקיימה עיריית נתניה והתאחדות התעשיינים בשבוע האחרון. ביריד הוצעו לקהל העולים מבקשי העבודה מגוון משרות בתעשיה…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות