נטו חופשות,  הללויה!!!

5 0

בשורה משמחת להורים ואולי גם לתלמידים: "בית הספר של החגים" יוצא לדרך. 10 ימים יקוצרו מהחופשות. בנתניה ההורים ישלמו 20 שקלים בלבד ליום.

ילדי הגנים ותלמידי כיתות א' עד ג' ייהנו ממסגרות חינוך במהלך חופשות חנוכה ופסח, שיובילו לחיסכון של כאלף שקלים בשנה למשפחה עם שני ילדים.התכנית תעניק לתלמידים מסגרת איכותית ומפוקחת, תיתן מענה להורים עובדים, תקל על נטל תשלומי ההורים ותוביל לצמצום פערים.

 

שר האוצר, משה כחלון: "התכנית לקיצור החופשות היא המשך ישיר של רפורמת הצהרונים ושל תכנית נטו משפחה. מדובר בבשורה אדירה להורים הצעירים  ולמעמד הביניים. הורים שיכולים לעבוד להתפרנס בראש שקט מחזקים את החברה הישראלית ואת המשק. הגיע הזמן אחרי שנים רבות שנסתכל גם על אוכלוסיות שלא הסתכלו עליהן במשך שנים וזה בדיוק מה שאנחנו עושים היום. מדובר בתיקון עוול שנגרם במשך השנים להורים שהיו צריכים להיקרע בין הצורך לצאת ולעבוד ובין הדאגה לילדים. גם בתקציב 2019 נמשיך לחזק את מערכת החינוך, הרווחה והבריאות והרווחה."

 

ח"כ מירב בן ארי (כולנו) חברת ועדת החינוך: "זהו צעד נוסף וחשוב של השר כחלון למען המשפחות הצעירות. חודשים ארוכים אני שומעת בועדה את מצוקת ההורים ואני יודעת כמה הם צמאים לפתרון בעיקר עבור ילדיהם הקטנים. בזכות מתווה ימי החופשה הילדים יזכו לפעילות איכותית במהלך חופשת החגים וההורים יוכלו להמשיך בעבודתם".

 

שר החינוך נפתלי בנט: "אנו מבצעים היום תיקון היסטורי, תיקון הפער שבין חופשות ההורים לחופשות התלמידים. בהתאם למטרות שהצבנו לעצמנו, אנחנו מקדמים במלוא התנופה חינוך איכותי בשעות לא פורמליות, בחופשת הקיץ, בצהרונים, בחוגים, ועכשיו גם בחופשות החגים. הבטחנו זאת להורים לפני פתיחת שנת הלימודים, ועכשיו אנחנו מקיימים".

 

התכנית תעניק להורים ולתלמידים מענה בימי חופשות חנוכה ופסח – בכל חג ייהנו התלמידים מחמישה ימי פעילות חינוכית. בשנת הלימודים הנוכחית, תשע"ח, יפעלו מסגרות החינוך בימי חופשת פסח, במשך חמישה ימים (א' עד ה'), ובשנת הלימודים הבאה, תשע"ט, הם יפעלו חמישה ימים בחופשת חנוכה וחמישה ימים בחופשת פסח.

 

מדובר בבשורה גדולה עבור ציבור ההורים והתלמידים, שתוביל לחיסכון של כאלף שקלים בשנה – למשפחה עם שני ילדים, ותאפשר צמצום פערים בחברה הישראלית. הילדים בגני הילדים ובכיתות א' עד ג' יקבלו מענה חינוכי מלא בימים א' ועד ה' (25.3 ועד 29.3). במגזר הערבי והדרוזי יינתנו 5 ימים בחופשת האביב.

המסגרת החינוכית תינתן לילדי הגנים, בגילאי 3 ועד 6, בחינוך הרגיל והחינוך המיוחד, וכן לילדי כיתות א' עד ג' – בכל המגזרים ובכל מסגרות החינוך שבפיקוח משרד החינוך (כולל המוכר שאינו רשמי). הקול הקורא שיפרסם משרד החינוך בנושא זה מזמין את כל הרשויות המקומיות, ומכאן שרשויות שעדיין לא מפעילות את תכנית הצהרונים מוזמנות להצטרף לתכנית החופשות ולהפעילה בלי קשר לצהרונים.

 

המסגרות החינוכיות יעניקו את כל השירותים שמשרד החינוך מספק: צוותי חינוך מקצועיים, חוגים, מופעי תרבות, אבטחה (כמקובל בשנת הלימודים), מדריכים וכל ציוד הכרחי אחר. כמו כל יתר התכניות שמפעיל משרד החינוך, גם תכנית זו תהיה דיפרנציאלית, כך שיישובים מאשכול למ"ס 1 עד 4 יקבלו את מלוא השירותים החינוכיים בחינם, בישובים חזקים יותר ישלמו ההורים 20 שקלים ביום, בלבד,  וביישובים חזקים תשלום ההורים יעמוד על 30 שקלים ליום.

Related Post

אין כמו רושם ראשוני!

Posted by - 25 במאי 2021 0
הכותרות זועקות שמחירי הדירות עומדים לעלות בעשרות אחוזים. המוכרים ממנפים את הדירה, רוצים לעשות "קופה" ולהתקדם לדירתם הבאה. האם גם בשוק של "מוכרים" ה HOME STAGINGרלוונטי וכדאי? …

הניסים של מירי

Posted by - 22 באוגוסט 2018 0
מזה עשרות שנים עבדה מירי אלביק בתחום הטקסטיל והאופנה. לפני כשלוש שנים, היא החליטה על תפנית קלה, כשפתחה באופן עצמאי…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות