מרכז עירוני חדש יוקם בנתניה

6 0

הוועדה המחוזית מרכז אימצה מדיניות חדשה לתכנון מרכז עירוני חדש בנתניה הכולל 6,300 יחידות דיור, שטחי ציבור, מסחר ותעסוקה

מאת: ברק גולן

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז (מינהל התכנון) אימצה מדיניות חדשה למרכז עירוני חדש בנתניה. מדובר בעדכון מסמך המדיניות למתחם בתחום תכנית המאושרת משנת 2003 (נת/542/א'), בשטח כולל של כ-780 דונם וממוקם בין הרחובות היהלומן אברמס, שד' בן צבי במזרח, בן גוריון במערב, ושכונת נווה עוז בדרום. המסמך הוכן ע"י של צוות התכנון בעיריית עיריית נתניה בשיתוף לשכת התכנון – מחוז מרכז.

"תכנית 542 א' הינה תכנית וותיקה שנדרשנו לבצע בה מקצה שיפורים ולהתאימה לצורכי השעה. אני שמחה שאחרי שנים רבות בהן שיוועו בעלי הקרקע לממש את זכויותיהם , אישרה הוועדה המחוזית את בקשתה של עיריית נתניה ופרוייקט 542 א' יוצא לדרך", ציינה ראה"ע מרים פיירברג-איכר.

שינוי התכנון במתחם נדרש עקב חסר מימוש של רוב שטח התכנית התקפה. המסמך מציג תכנון עדכני, עם ניצול יעיל של חטיבת הקרקע הפנויה ברובה אשר מקצה זכויות בניה באופן שיאפשר בין היתר פיתוח ראוי והנחת תשתיות עירוניות באזור.

רוב שטח התכנית לא מומש ולכן הוחלט על הכנת מסמך מדיניות עדכני. המסמך החדש מניח בסיס תכנוני להגדלת כמות יח"ד לכ-6,300 יחידות דיור בצפיפות של 20 יחידות דיור לדונם נטו וכן תוספת שטחי ציבור מסחר ושטחי תעסוקה, וכן מערכת נגישות חדשה שנשענת על הליכה ברגל ושימוש בתחבורה ציבורית, שמשנה את התפיסה התחבורתית של התכנית הישנה שנענה בעיקר על שימוש ברכב פרטי. זאת במקום התכנון שהיה תקף עד כה בו  ניתן היה לבנות במתחם 2,800 יחידות דיור בצפיפות של 8 יח"ד לדונם נטו ובבינוי של 2-7 קומות כאשר מרבית השטח מיועד לבניה נמוכה וצמודי קרקע.

המסמך כולל את המשך ציר "הרצועה הירוקה" שהתוותה תכנית המתאר הכוללנית של נתניה שתחילתו באזור הנופש המטרופוליני ובחורשת הסרג'נטים במזרח העיר והמשכו כחלק מתכנית זו בחוף הים במערב. בנוסף, התכנית מציעה חיבור של שבילים להולכי רגל ורוכבי אופניים בין הפארק, השטחים הפתוחים והרחובות הראשיים. 

מסמך המדיניות מציע לשמור על רחובות אוסקר שינדלר, לוי אשכול ואירנה סנדלר כרחובות הראשיים והעיקריים עליהם תתבסס מערכת תחבורה ציבורית, מבני ציבור ועירוב שימושים של מגורים, מסחר ותעסוקה. כמו כן, מאפשר המסמך ניצול יעיל של רחובות משניים וכן חיבור השדרות המרכזיות אל הפארק, מבני הציבור והשטחים הפתוחים.

מסמך המדיניות נערך על-ידי צוות התכנון של עיריית נתניה בראשות מהנדס העיר ארז טל ובתיאום עם לשכת התכנון.

צילום הדמיה באדיבות עיריית נתניה

Related Post

Israël Is Forever

Posted by - 18 בדצמבר 2023 0
מאז תחילת המלחמה, Israël Is Forever, בשיתוף עם עמותת migdal, מנהלת קמפיין חסר תקדים על מנת לסייע למאמץ המלחמתי. אחרי…

עיר התיירות

Posted by - 20 באפריל 2021 0
העיר נתניה נערכת לימי פוסט קורונה, להגברת וחיזוק התיירות בעיר. מאת : יקיר מנשה בתום ישיבה שהתקיימה במלון מגדל דוד,…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות