"מגפת הקורונה היא רגעית אבל פורים וערכיו הם נצחיים"

5 0

החדשות עוסקות ללא הרף בחג הפורים ובעיקר במניעת המסיבות והחגיגות ההמוניות שבהם הורגלנו במהלך השנים…. ללא כל ספק פורים 2021 יהיה פורים שלא נשכח במהרה – והכל תלוי בנו.

מאת: אבי סלמה, חבר מועצת העיר ויו"ר דירקטוריון חל"ת

האווירה ברחובות – זה לא זה… הפעילות בגנים ובבתי הספר – זה לא זה…המסיבות המגוונות שהיו נערכות – זה לא זה… וכמובן העדלאידע – זה ממש לא זה… כל החוסרים הללו לא יתנו את הרוח הגבית הנדרשת לאווירת השמחה של החג הכה חסרה לכולנו בשנה האחרונה ובטח בימי הפורים.

בין קורונה לפורים

עפ"י ההנחיות נכון למועד סגירת הגיליון , במקרה הטוב יהיה מותר להתחפש ולצאת עם הילדים לאיזה פעילות פורימית קטנה ולא משמעותית. לא בשעות הערב . אבל וזה אבל גדול אולי כדאי לנו להסתכל רגע מעבר לכותרות הזועקות והנקודתיות בציר הזמן העמוק של העם שלנו. הרי ברור לכולנו שהקורונה בסופו של דבר היא זמנית ותעבור מן העולם בעזרת השם, אבל פורים כמו כל החגים של העם היהודי הוא דבר נצחי.

וכעת עומד לפתחנו אתגר לא פשוט להכניס בין הזומים, לטלפונים לווטסאפים ולעדכוני החדשות התכופים גם את הערכים שלנו, אבל נראה שדווקא בתקופה הזו פורים הוא הזדמנות חד פעמית שלא תחזור על עצמה.

בין פורים לקורונה

אין ספק שהנזק העיקרי של הקורונה מעבר לנזק הכלכלי והבריאותי המככבים בכותרות, הוא בעיקר הנזק שלפעמים אנחנו כחברה שוכחים – נזק הבדידות והדכדוך, הדיכאון הקל, הניקור והניתוק,  בעיקר בגילאים שאלו מהווים נדבך קטלני בין אם מדובר בילדים ונוער ובין אם מדובר בבני הגיל השלישי. למעשה חג הפורים הוא הפתרון לכל אלו כי צריך לחזור לשורשי החג – ההסתכלות לא רק על השמחה האישית והקרובה, אלא בעיקר הדאגה לזולת והערבות ההדדית. ובעצם לערכי הבסיס של היהדות כולה המשוטטת על חסד, הרי בפורים צריך לתת "מתנות לאביונים" וגם "משלוח מנות איש לרעהו". אז אם לאורך כל השנה היינו חזקים כחברה במתנות לאביונים, הגיע הזמן להיות גם עוצמתיים במשלוח מנות איש לרעהו.

אקטיביות פורימית

זו ההזדמנות שלנו לפנות לשכן / לשכנה / למכר / למבודד / למאומת / לזקן / לקשישה, או למשפחת עולים חדשים שלא מכירים את הסביבה. ופשוט להעניק להם משלוח מנות שלא משנה גודלו אלא בעיקר הפגת הבדידות, תשומת לב והארת פנים שיכולה פשוט לשנות את הלך הרוח של המקבל ולא פחות מכך את של הנותן.

ופשוט לקיים את העברות ההדדית של מגילת אסתר עתיקת היומין: "משלוח מנות איש לרעהו".

הרוח יכולה לנצח את הקורונה, במעשה קטן העומד בהגבלות הנדרשות כך שבעצם בלי תלות "בתוכניות" הנגיף הארור אנחנו נמשיך את ערכי פורים כבכל שנה ובעיקר בשנה הזו.

פורים שמח!

Related Post

והדרת פני זקן 

Posted by - 27 במרץ 2023 0
בימים אלו מושלם הקמתו של דיור בר השגה למאות קשישים זכאי הדיור הציבורי  עמיגור באמצעות הסוכנות היהודית משלימה בימים אלה את…

נערכים לכל תרחיש

Posted by - 11 בנובמבר 2020 0
לצד המאבק בצמצום תחלואת הקורונה, נמשכת ההיערכות בעיר למצבי חירום שונים. בשבוע האחרון התכנסה ועדת פס"ח (פינוי סעד חללים)  השנתית בראשותו של המשנה לראש העיר…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות