הפטר חלוט לחייב ושמירה על בית מגוריו בפשיטת רגל- הכיצד?

3 0

לאחרונה מתקבלות במשרדנו פניות רבות של חייבים אשר מצויים בהליך פשיטת רגל כאשר להם זכות בדירת מגורים, החשש העיקרי והמוצדק של אותם חייבים הוא כי עתה משנכנסו בשערי הליך הפש"ר (פשיטת רגל) קם הצורך מצד הנושים, לממש את דירת המגורים כנגזרת לחוב הכספי של אותם חייבים.

ראשית נדגיש ונבהיר, כי חייב/ת שלזכותו דירת מגורים רשאי להיכנס בשערי הליך הפש"ר אלא שעליו לדעת מראש כי ייתכן והנכס האמור יעמוד למימוש לטובת פירעון חובו לנושים. לעניין שמירה על דירת המגורים תוך ניהול הליך פשיטת רגל כבר דיברנו רבות במאמרים קודמים אלא שהשאלה העומדת על הפרק במקרה דנן, קצת שונה.

במקרה הבא מגיע למשרדנו חייב מבוגר, איש תמים וישר אשר יצר חובותיו בתום לב ושלא בכוונה, לאותו חייב הוצמד עו"ד מהסיוע המשפטי אשר המליץ לו להגיש בקשה באמצעותו להליך פשיטת רגל, אותו עו"ד אף לוקח בחשבון כי לחייב דירת מגורים ללא כל משכנתא (נכס נקי) ועם זאת מחליט להכניס את החייב להליך פש"ר.

לימים ותוך כדי ניהול ההליך, לחייב מגיע מידע כי הנושים מעוניינים להגיש בקשה למימוש הנכס-דירת מגוריו. מששמע על כך החייב, אין לו לא יום ולא לילה.

החייב הנ"ל נכנס למשרדו של עוה"ד אייל קורסיה כשהוא מפורק ומרוסק, כולו ממרר בבכי, בכי אשר לא השאיר את עורכי הדין במשרד אדישים וכנגזרת מוחלט לטפל באיש היקר בטיפול פרו בונו, יודגש כי המדובר על דירת מגורים קטנה מאוד אשר כל שוויה בשוק החופשי אינו עולה על מיליון שקלים ואשר נמצאת באזור מצוקה בעיר נתניה, האיש היקר אינו מבין מדוע היה עליו להיכנס להליך פשיטת רגל כאשר כל חובותיו יחדיו מגיעים לסך של כ- 100,000 ₪ בלבד וזאת כשברשותו דירת מגורים ללא משכנתא!

למען הזהירות יאמר, כי את אותה דירה ירש החייב מהוריו תוך הסתלקות אחיו ואחיותיו מאותה ירושה והכל רק בכדי לאפשר לחייב לחיות את שנותיו האחרונות בכבוד.

בו במקום מוגשת בקשה בתיק הפש"ר ע"י משרד עורכי דין אייל קורסיה ושות' לפיה, המבוקש הוא, את מכירת הנכס שלא ע"י כינוס נכסים כי אם ע"י ובאמצעותו של משרד עוה"ד אייל קורסיה ושות' והכל על מנת לחסוך בהוצאות מרובות בעת ניהול הליך מכירת נכס בכינוס וזאת מבלי להזכיר את שווי הבית באם היה נמכר בכינוס נכסים.

לאחר הגשת הבקשה, מאשר ביהמ"ש המחוזי את מכירת הבית באמצעות משרד עוה"ד אייל קורסיה דבר אשר חסך לחייב כ- 100,000 שקלים.

לאחר הכרעות בתביעות החוב וקיזוז אי אלו סכומים מהחובות מבוקש לקבל הפטר חלוט לחובות החייב, בימים הקרובים אמור להתקבל ההפטר לידי החייב.

חשוב לדעת כי כניסה להליך פשיטת רגל ראוי שתיעשה אך ורק בליוויו של עו"ד מהתחום, כמו גם על טיפול בתיקי ההוצאה לפועל, לא תמיד יהיה כדאי ונכון להיכנס בשערי הליך הפש"ר וכי לעיתים הטיפול הנכון הינו טיפול ממוקד עוד בשלב ההוצאה לפועל, דבר אשר עשוי לחסוך לכם כאב טרחה זמן וכסף רב.

וכמידי שבוע לסיסמא שלנו : " לא מזניחים חובות"!

משרד עו"ד אייל קורסיה ושות"-

טלפון: 050-6351208

אתר: http://www.adv-dk.co.il/

 

Related Post

אלפים באירועי פסח בחדרה

Posted by - 9 באפריל 2018 0
מבקרים מכל רחבי הארץ נהנו משלל פעילויות במסגרת פסטיבל האביב שהתקיים בפסח בפארק נחל חדרה. בתום החג התקיימו חגיגת מימונה…

נולדה מחדש

Posted by - 14 במאי 2019 0
לקראת יום הטרשת הנפוצה הבינלאומי, מספרת מור קריאף שאובחנה לפני שנים במחלה כיצד הבריאה ממנה כנגד כל הסיכויים ובעזרת ההומאופתיה.…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות