אין כמו רושם ראשוני!

4 0

הכותרות זועקות שמחירי הדירות עומדים לעלות בעשרות אחוזים. המוכרים ממנפים את הדירהרוצים לעשות "קופה" ולהתקדם לדירתם הבאה. האם גם בשוק של "מוכרים" ה HOME STAGINGרלוונטי וכדאי

מאת : יאיר ישראל  

האדריכלית שלומית זלדמן אומרת ל״השבוע בנתניה": ה- HOME STAGING הוא תמיד טוב ויעיל. הוא יעזור למכור את הדירה במחיר טוב יותר. בתקופה שיש מחסור של דירות בשוק, קיים יותר ביקוש מהיצע, המשמעות של HOME STAGING היא קטנה יותר במובן של מהירות רכישת הדירה, אבל הערך שלה עשוי לגדול וכאן מדובר בהרבה מאוד כסף. אם לדירה אין נתונים בסיסיים איכותיים, כמו מעלית, חניה, קומה גבוהה, מחסן,הנתונים הללו לא ישתנו בעקבות ה HOME STAGING מן הסתם. תלוי כמובן בסיטואציה, יש דירות שהHOME STAGING הוא הכרחי ,לדוגמא כאשר לדירה יש פוטנציאל טוב, אולם קשה לראות אותו, בגלל שהיא לא מתוחזקת, או עמוסה בפריטים".

אליתה ליוינג, קרדיט בונטמפי

לא, לא מדובר כאן על שיפוץ מסיבי אלא על Home Staging-תופעה רווחת וידועה בעולם (ובפרט בארה"ב ובקנדה) במסגרתה עובר הנכס מתיחת פנים קוסמטית רגע לפני היום הפתוח (לקונים פוטנציאליים), מה שמקל על תהליך המכירה, הופך אותו לרוב למהיר בהרבה ובמקרים מסויימים יכול להוביל להצעות מחיר גבוהות מהמצופה. 

מטרתה העיקרית של אותה מתיחת הפנים היא להדגיש את יתרונות הנכס ולטשטש את חסרונותיו באופן שיגרום לקונים להבין את הפוטנציאל שטמון בו בצורה המיטבית. לדברי רננה אזולאי מרשת 'אליתה ליוינג', "להבדיל מעיצוב פנים מקיף, לא מדובר כאן על תהליך ארוך, אלא על שדרוג נקודתי שבסופו יגרום לבית או לדירה לקלוע לטעמם של כמה שיותר רוכשים. ז"א השדרוג הוא "אובייקטיבי", לא עיצוב בעל סגנון מובהק זה או אחר (קלאסי, טוסקני וכו), אלא למתן את הסגנון המובהק הקיים, לעדן את הסממנים ולקלוע לקהל יעד כמה שיותר רחב. הרי לאורך השנים אנחנו יוצקים בבית את המימד הפרסונלי. מומלץ לעשות את המאמצים ולהפוך אותו לאוניברסלי". 

עיצוב פנים אריאלה עזריה ברקוביץ – צלם אלעד גונן

מעצבת הפנים קרן גנס "לא תמיד הרוכשים הפוטנציאלים מביניםאת הפוטנציאל הגלום בנכס ומעדיפים להמנע מזמן יקר של שדרוגים והוצאות כספיות שיתווספו למחיר הרכישה. ה- Home Staging הוא בעצם רענון של הבית המיושן, בדרך לסגירת העסקה. הרושם הראשוני אותו יקבל רוכש פוטנציאלי הוא אקוטי לסגירת העסקה והוא מתבסס על וויזואליה, תפיסת המרחב, תאורה, אוויר ואפילו ניחוחות (כמו נרות ריחניים). כל החושים מחודדים ו ולכן חשוב 'לתפוס את הרגע'. בסופו של דבר, ההחלטה תיפול לא רק מבחינה תקציבית, אלא גם שכונה, מיקום, וכמובן הנראות של הבית וההשקעה בו על מנת שיענה על הצרכים של הקונים החדשים. המטרה לסייע לקונה הפוטנציאלי שידמיין את עצמו גר בדירה ככה כמו שהיא".

"הרציונל הוא לא להציג מצג שווא אלא להמחיש לרוכשים פוטנציאלייםשניתן ליצור במרחב הנתון בית נעים למגורים במינימום השקעה. לעתים ניתן לעשות זאת באמצעות שטיחים, טפטים, וילונות, כריות, ז"א פריטים ואקססוריס שבהינף יד אפשר להוסיף" מסבירה מעצבת הפניםאריאלה עזריה ברקוביץ. 

"אחד העקרונות החשובים בתהליך הוא לדעת להיפרד מפריטים ישנים, לא ליצור עומס בעיניים", מסבירה ברקוביץ'. "כשניגשים לתהליך צריך להגיע ממקום מודע שזהו הזמן להיפטר מפריטים שתופסים מקום מיותר, וליצור חלל מאוורר. תגרמו לקונים להרגיש בבית". מוסיפה אזולאי.

"לתאורה יש השפעה אדירה על נראות הדירה. לכן חשוב לבחור בכאלה בקו נקי ולא על פי טעמכם האישי. במידה והתקרות נמוכות חשוב לבחור בגופים צמודי תקרה ובהירים עד כמה שניתן על מנת לייצר תחושת גובה ותחושה של מרחב" מסבירה גנס. 

זכרו שהמטבח וחדרי הרחצה הם בדיוק החללים שיכולים לסגור או להפיל עסקה. הם חללים מושקעים לרוב וחשובים ביותר. במידה ויש מדפים פתוחים דאגו לנקות אותם ולאבזר בכלי נוי והגשה (אם מדובר במטבח) או סלסלאות מעוצבת לאחסון שימחישו בפני הרוכשים שיש להם הרבה מקום אחסון" מסכמת ברקוביץ. 

תמונה ראשית: באידבות רשת השטיח האדום -עיצוב טל מאיו צילום אורן עמוס

Related Post

משא ומתן מוצלח להעלאת שכר

Posted by - 5 בספטמבר 2023 0
שלושה טיפים שיכולים לעזור לך לנהל משא ומתן מוצלח, בכל הנוגע לבקשת העלאה בשכר מהמעסיק.עם עליית יוקר המחיה מצד אחד,…

מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל בנתניה

Posted by - 3 באוקטובר 2021 0
בסוף השבוע האחרון הגיע עו"ד ינקי קוינט, מנכ"ל הרשות למקרקעי ישראל וצוותו לביקור עבודה בנתניה. זאת במסגרת יחסי עבודה מצויינים שמתקיימים בשנים האחרונות בין רשות מקרקעי…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות