טיפים לחיזוק המערכת החיסונית ולשמירה על עקרונות הרפואה המונעת בעקבות הקורונה

5 0

מגיפת הקורונה שפרצה בסין והגיעה כבר לעשרות מדינות ברחבי העולם מדגישה עד כמה הפעילות התקינה של מערכת החיסון חיונית לגוף.

קבלו 6 טיפים כיצד לחזק את מערכת החיסון

מאת ד"ר מוטי לוי – הרופא הראשי של רשת כללית רפואה משלימה

הרפואה המשלימה שואפת לשפר את העמידות של מערכת החיסון של הגוף לזיהומים בכל זמן, ועל אחת כמה ועל אחת כמה וכמה בתקופה של חשש ממגפה עולמית.

ד"ר  מוטי לוי, הרופא הראשי של רשת כללית רפואה משלימה עם שישה טיפים לשמירה על עקרונות לרפואה מונעת ולחיזוק המערכת החיסונית:

טיפ ראשון: תזונה נכונה ומאוזנת – העדיפו תפריט שמתבסס על מזונות עשירים בנוגדי חמצון, אלה יסייעו לגוף להתמודד עם זיהום. אכלו תזונה עשירה בוויטמינים שמקורם בירקות ופירות. העדיפו מזון שישפר את תפקוד הגוף כמו: פחמימות מורכבות, קמח מלא, אורז מלא ושיבול שועל. אכלו חלבונים כמקור לאנרגיה ובניית שרירי הגוף: קטניות, גבינות, עזים, קשת בשר בקר ועוף והרבו באכילת ירקות עלים, ברוקולי, סרדינים וטחינה.

שתייה: מים או תה צמחים – ותרו על משקאות ממותקים ועתירי חומרים משמרים.

חשוב לגוון: אחת הבעיות שלנו כישראלים היא היצמדות למוכר וחוסר גיוון. איכלו פעם קטניות ופעם דגן מלא עם סלט –הגיוון מאפשר לספוג ויטמינים ומינרלים רבים.

בטיפולים בתחום הרפואה הסינית נציע לחלק מהמטופלים להוסיף לתפריט תוספי תזונה מסוימים או צמחי מרפא שגם מחזקים את הגוף.

טיפ שני: שינה טובה – אחד הנפגעים העיקריים מחוסר בשינה איכותית היא מערכת החיסון של הגוף. הרפואה המשלימה רואה במצב כזה פגיעה באיזון הטבעי שמאפשר לגוף להתמודד עם סיכונים וזיהומים שונים, שינה איכותית חיונית לשמירה על האיזון הזה. אל תוותרו על שינת לילה טובה (7 שעות לפחות).

טיפ שלישי: פעילות גופנית – מסייעת לגוף ולמערכת החיסון שלו להתמודד בצורה יעילה יותר, היא מחזקת את הגוף פיזית אך גם מנטלית. פעילות גופנית משפרת את ההרגשה ועוזרת להוריד את הסטרס ההרסני. לא חייסים לרוץ מרתון, בתור התחלה עלו במדרגות במקום במעלית, לכו ברגל במקום לנסוע ברכב.

טיפ רביעי: ניהול מתחים וטיפול בסטרס – לחץ הוא אויב של הגוף. הסטרס מעלה את רמות הסוכר ולחץ הדם, ויש גם עדויות ומחקרים שהוא אחד הגורמים למחלות קשות כסרטן. נסו את שיטת הביופידבק המלמדת באמצעים פשוטים כיצד להתמודד עם לחץ, או פנו לטיפולי מגע כמו רפלקסולוגיה, עיסוי רפואי ושיאצו שמציעים הפחתה ברמות הסטרס. ניתן גם לאמץ תרגול יוגה או מדיטציה.

טיפ שישי: טפלו בעצמכם – הקפידו להגיע מדי מספר חודשים לייעוץ אצל מטפל בנטורופתיה או הומאופתיה, טיפולים אלה פותחים חסימות, מסייעים בניקוי רעלים, עוזרים בשיקום פגיעות הנגרמות כתוצאה ממתח שרירים מצטבר בכתפיים, בגב תחתון, מפרקים מוקדים בעייתיים ועושים טוב לגוף ולנפש.

ה בתקופה של חשש ממגפה עולמית.

Related Post

4 גביעים

Posted by - 14 במרץ 2023 0
אליפות גביע האיגוד, התחרות השנייה בחשיבותה בישראל אחרי אליפות ישראל התקיימה לאחרונה.4 מתעמלים מאגודת עירוני נתניה חזרו עם גביעים.שלושה מהם…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות