קרן שלם הקצתה מענק של מיליון שקל שחולק ב-220 רשויות מקומיות, ביניהן נתניה, לטובת רכישת משחקים ואביזרי פנאי לאנשים עם מוגבלויות שנותרו בבתיהם ללא מסגרת

5 0

אלפי משפחות שלהן ילד או בוגר עם מוגבלות שכלית שאינו יכול לצאת מהבית לאור המצב, ביניהן משפחות מנתניה, התרגשו להתבשר על המענק שהעניקה קרן שלם, בזכותו חולקו להן טאבלטים, משחקי קופסא, ציוד ספורט, ערכות יצירה ועוד. המתנות הותאמו לכל ילד או בוגר באופן אישי בהתאם לצרכיו ויכולותיו על ידי העו"סים מחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות. מנכ"לית קרן שלם ריבה מוסקל: "משבר הקורונה כפה על כולם מציאות חיים קשה, אשר קשה הרבה יותר עבור משפחות שבהן ילד או בוגר עם צרכים מיוחדים".

משבר הקורונה לא פוסח גם על אנשים עם מוגבלויות בישראל. הקושי הגדול של עשרות אלפי משפחות לבוגרים וצעירים עם מוגבלות שכלית התפתחותית למצוא תעסוקה מתאימה בתקופה קשה זו, הוביל את קרן שלם להתגייס למען מטרה חשובה זו.

הנהלת הקרן, הפועלת למען פיתוח שירותים לאדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית, פנתה למאות הרשויות המקומיות והאזוריות בארץ והציעה להן מענק של 5,000 שקל לטובת רכישת ציוד, משחקים ואביזרים לפעילות פנאי ולהפגת הזמן עבור  בעלי מוגבלויות בבתיהם.

סך הכל חולק מענק של מיליון שקל ל-220 רשויות מקומיות מכל הארץ, ביניהן נתניה. במענק שהתקבל רכשה כל רשות מקומית טאבלטים, משחקי קופסא, פאזלים, ציוד ספורט, ציוד לאמנות ויצירה ובחלק מהרשויות הקצו העשירו את הערכה לכל משפחה בציוד נוסף עבור ילדים ובוגרים עם מוגבלות שכלית השוהים בבית. המיזם התנהל על ידי קרן שלם מול המחלקות לשירותים חברתיים בכל רשות מקומית, שדאגה להתאים לכל ילד ובוגר עם מוגבלות את הציוד והמשחקים שמתאימים לצרכיו ויכולותיו.

המיזם זכה לתגובות נרגשות מאוד מהמשפחות. משפחת שולמן מתל אביב שלחה מכתב תודה לקרן שלם ולעיריית ת"א, בו כתבה: " תודה רבה על התרומה הנפלאה, רגע לפני שהתייאשנו

הגיע הטלפון המדהים שבישר לנו על התרומה הנפלאה שלכם עבור ישי המתוק, שפשוט לא מבין מה קרה ולמה אין לו מסגרת חינוכית והרבה פעמים הוא פשוט מאבד את הסבלנות….. ובצדק. וסוף סוף יש לו אפשרות נהדרת גם לראות סרטונים וגם קצת ללמוד, אז באמת לא יכולתם לדייק ולשמח יותר מזה, מודים לכם מאוד משפחת שולמן וכמובן ישי".

גם משפחת שאמי מכפר יאסיף שלחה מכתב תודה מרגש לקרן שלם: "הבן שלי בן 19,  וקשה לשכנע אותו להישאר בבית, זה לא קל. העובדת הסוציאלית של המחלקה לשירותים החברתיים בכפר יאסיף, בישרה לנו על המענק מקרן שלם, התייעצה איתנו, וביררה מה יתאים לבן שלי.  לשמחתנו הרבה, הוא קיבל שק גדול של  משחקים ספורטיביים שונים ואיכותיים, ניתן לשחק בהם לבד, וגם עם בני משפחה או חברים, דברים שישמשו אותו אחר כך לבילוי זמן פנוי בצורה טובה ומהנה.  אנו מודים לקרן שלם על התרומה הנדיבה".

משפחת אדמס ממבשרת ציון כתבה לקרן שלם: "בשבוע שעבר קיבלנו ערכת יצירה הכוללת מלא חומרים.  רצינו להודות לכל העוסקים במלאכה שאפשרתם לשחף ולנו לתת קצת הפוגה מהמצב ההזוי שכל העולם נקלע אליו. לא קל לגדל ילד עם צרכים מיוחדים ובמיוחד לא במצב בו כולם בהסגר ואין ספק שהערכה שסיפקתם לנו תעזור לשחף להעביר את הזמן בצורה חווייתית. תודה שאתם חושבים עלינו".

קרן שלם הוקמה בשנת 1983 על ידי מרכז השלטון המקומי, בשיתוף עם משרד הרווחה למתן סיוע מקיף בתחום פיתוח שירותים לאדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית ברשויות המקומיות. הקרן פועלת מאז כשותפה מרכזית לעשייה החברתית של המדינה, מסייעת במענקים, ייעוץ וחשיבה לקידום איכות החיים בקהילה של האדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית בקהילה.

ריבה מוסקל, מנכ"לית קרן שלם: "משבר הקורונה כפה על כולם מציאות חיים מורכבת, אשר קשה הרבה יותר עבור משפחות של אנשים עם מוגבלויות. התגובות והתודות שהגיעו ריגשו מאוד. אני שמחה  שהמתנות שחולקו לאלפי משפחות בארץ הצליחו להקל ולו במעט על אוכלוסיה זו ומאחלת לכולנו לחזור לשיגרה במהרה". 

Related Post

נגה שלנו

Posted by - 16 בפברואר 2021 0
נגה שליט , בת ה 16.5 מנתניה זכתה במקום 2 באליפות החורף של איגוד ההתעמלות. התחרות הראשונה לעונת 2021 שליט…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות