הראש היהודי ממציא לנו פטנטים

5 0

לי אינגלברג, תלמידת כיתת מצויינות בחטיבת הביניים אורט נתן אלתרמן – זכתה במקום הראשון בתחרות "הממציא הצעיר" לשנת 2018 שהתקיימה בטכנודע עם המצאתה "ההגה המעורר". אינגלברג זכתה בקטגוריית החדשנות, אשר בה ממציאים דברים חדשים לחלוטין אשר אינם קיימים בשוק או לחילופין – משפרים מוצר קיים.  היא גברה על 350 המצאות מ – 55  בתי ספר.

כמו כן הצליח בית הספר לקטוף את המקום השלישי עם ההמצאה ANTI SHAKING של התלמידות נטע ויסברד, גלי אינגלברג ורוני תובל.

יש לציין כי תלמידי כיתה ח' מצויינות מדעית לומדים ועוסקים במהלך כל השנה ב"יזמות עסקית" בהנחייתו של המורה מוטי חדד, שמוביל את התלמידים להישגים מרשימים מידי שנה.

אינגלברג: "במהלך השנה לימד אותנו המורה מוטי חדד, שהשלב הראשון בבניית המצאה היא מציאת בעיה. הבעיה שמצאתי עלתה לי לראש במהלך נסיעה לאילת שבה כל הזמן היה צריך מישהו שידבר עם הנהג בכדי שלא יירדם. לאחר מחקר בנושא , גיליתי שבכל שנה מתבצעות המון תאונות עקב עייפות.

" השלב השני בבניית המצאה זה לחשוב על פתרון יצירתי לבעיה. בעקבות מחקר נוסף באינטרנט מצאתי שדופק לב בשינה נמוך יותר מאשר דופק במצב מנוחה. בשלב זה כבר היה לי רעיון מה להמציא.

"השלב האחרון של ההמצאה הוא הבנייה של הרעיון. בבנייה של ההמצאה השתמשתי בבקר Arduino שלמדנו לתכנת איתו בשיעור אך אני המשכתי להעמיק בו בשעות הפנאי, בכדי שאוכל לדעת מתי הנהג ישן הצבתי תנאי בו כתבתי שאם ערכי הדופק נמוכים מהממוצע של הנהג במנוחה אז יופעל זמזם שיעיר את  הנהג."

אינגלברג מוסיפה כי במהלך הבנייה של ההמצאה היא נתקלה ונאלצה להתמודד עם  המון אתגרים. " שבוע לפני התחרות נהרס לי חיישן הדופק שהיה החלק העיקרי בדגם של ההמצאה! ולמרות זאת החוויה הייתה מהנה מאוד וההתנסות עם תהליך התכנות הייתה מרתקת. כל זה השתלם מאוד בכך שזכיתי במקום הראשון מתוך 55 בתי ספר ו-350 המצאות."

 

 

Related Post

תתחדשו

Posted by - 13 במרץ 2018 0
במסגרת הפעילות העירונית לשדרוג הגנים הציבוריים לרווחת התושבים, קיימה עיריית נתניה באמצעות מינהל התפעול-אגף גנים ונוף ואגף השכונות, אירוע חנוכת…

לך ולבייבי

Posted by - 7 בפברואר 2018 0
פיצ'פונים – פעילות בייביז חדשה בנתניה תתקיים במרכז הקניות "אלון קריית השרון" מדי יום חמישי הכניסה וההשתתפות בכל הפעילויות בחינם!…

Hitballet

Posted by - 14 במרץ 2023 0
בסופש האחרון נערכה בנהריה תחרות הבלט הארצית Hitballetתלמידות FLY בית הספר העירוני למחול מבית ״רגעים״ זכו במקום הראשון בקטגוריית הזוגות.…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות