הילדים שלכם מבלים בחופשת הקיץ שעות במחשב ובטלפון ? כדאי שתקראו את הכתבה הבאה

5 0

סכנות הרשת: 5 טיפים להורים מודאגים

החופש הגדול כבר כאן ולילדים שלנו שנמצאים ברשתות החברתיות ובאינטרנט כבר מגיל צעיר מאוד יש הרבה יותר זמן פנוי. טאבלט, מחשבים ניידים ובעיקר סמארטפונים יהיו עבורם בילוי מרכזי בתקופה זו. עם ההנאה שבגלישה ברשת מגיעות גם הסכנות: גניבת זהות, הטרדות, הונאות, שיימינג והרשימה עוד ארוכה ומבהילה.

Young boy with backpack sitting on the bench and play online games during school break.

מאת:מומחה חברת 'האקריו' המרכז להכשרת והשמת עובדים למקצועות ההייטק , המחשוב וטכנולוגיית המידע

איך נמנע מהילדים להיחשף לסכנות הקיימות ברשת החברתית?     

השתמשו בתוכנות ובתוספים חינמיים

קיימים אמצעים טכנולוגיים רבים שיכולים לצמצם את הסכנות המאיימות על הילדים ברשת.

בקרת הורים: יש ברשת תוכנות חינמיות שיאפשרו לכם להגביל את גלישת הילדים ברשת על פי מגוון פרמטרים כמו חשיפה למין, אלימות, הימורים וכן הלאה. אפשר גם להגביל את שעות הגלישה, והחסימה היא באמצעות קוד שרק אתם יודעים. כדאי לדעת שעל פי חוק גם ספקיות האינטרנט מחויבות לתת להורים אפשרות בסיסית לסינון תכנים. חשוב לוודא כי החסימה אינה רק ברשת הביתית שלכם אלא בגלישה מכל מכשיר ומכל מקום.

חסימת אפליקציות: ישנה אפשרות להגביל לפי בחירתכם את השימוש של הילד באפליקציות השונות וכן ניתן לבחור אם לאפשר לילד למחוק אפליקציות קיימות או להוריד אפליקציות חדשות.

במערכת הפעלה IOS מגדירים סיסמה, שרק מי שיודע אותה יכול לקבל גישה לאפליקציות שהגדרתם. במערכת הפעלה של אנדרואיד יוצרים עבור הילד חשבון חדש המוגדר כ"מוגבל" ובו אתם יכולים לאפשר לילד להשתמש אך ורק באפליקציות שהגדרתם כמותרות לשימוש.

הגדרת חיפוש בטוח ב-Youtube  ו-Google:
ניתן להגדיר מצב בטוח לילדים בתוכנת הדפדפן שמותקנת במחשב, טאבלט וסמארטפון, אשר מסנן תכנים בלתי הולמים לילדים. בנוסף, גם אתרי גוגל ויוטיוב מאפשרים להגדיר "מצב בטיחות", כך שהילד ייחשף רק לתכנים אשר לא סומנו כתוכן למבוגרים ע"י משתמשים אחרים. בעוד שההגדרה בדפדפן מסתנכרנת בכל המכשירים באופן אוטומטי, באתרים הספציפיים יש להגדיר מצב זה בכל דפדפן ובכל מכשיר מחדש.

אל תהיו נאיביים

לפני 20 שנה הורים יכלו ליהנות מחזקת החפות ולטעון שהם לא מבינים שום דבר בכל מה שנוגע למחשבים. ההורים של היום גולשים בטבעיות באינטרנט, עובדים באמצעות המייל, שמעו את צמד המילים "פשעי סייבר" ויודעים מה זה פייסבוק.

לכן כדאי לצאת מהנאיביות ולהניח שהילדים שלנו לא יודעים לגלוש ברשת. הם יודעים ועוד איך. למשל, למחוק את היסטוריית הגלישה, להגיע לאתרים חסומים וכן הלאה. בהקשר הזה כדאי להיות במעקב אחרי הפעילות של הילדים ברשת ולאמץ את הכלל "אשרי אדם מפחד תמיד".

שתפו עם הילדים פעולה

מעקב הוא צד אחד של המטבע. הצד השני הוא לשתף פעולה עם הילדים ולנסח איתם ביחד כללים מוסכמים על מה מותר ומה אסור להם לעשות במהלך גלישה ברשת. דברו עם הילדים בצורה כנה ופתוחה. היכנסו ביחד איתם לחשבונות האישיים שלהם, למדו אותם על הסכנות האפשריות, לא להיות אדישים להעלבות בקבוצת "וואטספ", לא למסור מידע לזרים ברשת.

אפשר אפילו לגבש מסמך משותף ביחד איתם שבו תגדירו כל מיני היבטים: שעות הגלישה, מה מותר ואסור, גישה חופשית שלכם לחשבונות שלהם.

היו עירניים

הילד שלכם רגיל לבלות לא מעט זמן באינטרנט ופתאום הוא מתנתק? זה יכול להיות גם מדאיג. יכול מאוד להיות שהוא סופג בריונות רשת בוואטספ או ברשתות חברתיות אחרות וזו הסיבה שהוא פתאום לא נמצא ברשת. במקרה ואכן הוא חווה בריונות כזו – התייעצו עם גורם מקצועי כיצד יש לטפל בבעיה.

למצוא את הטוב שברשת

אי אפשר להתכחש לזה שיש הרבה סכנות ברשת אבל בהחלט יש גם הרבה דברים חיוביים. חשפו אותם לתכנים חיוביים ברשת: תוכנות שמקדמות למידה, התנדבויות ביחד עם ילדים נוספים, תחרויות של מעשים טובים. החופש הגדול הוא הזדמנות מצוינת עבור הילדים לפתח את הכישרונות שלהם, אלה שבמהלך שנת הלימודים פחות באים לידי ביטוי.

צילומים באדיבות האקריו

Related Post

כנס המתגייסים המסורתי

Posted by - 19 ביולי 2023 0
כ-800 תלמידי יב', מועמדים לשירות צבאי או לאומי התכנסו לכנס המתגייסים המסורתי * המלשב"ים נהנו מהקרנה פרטית בסינמה סיטי וקיבלו…

מינוי חדש

Posted by - 17 בינואר 2022 0
שגיא אבודרהם , 37, תושב העיר, מי שהיה המנהל המצליח של מתנ"ס דורה רמת ידין  – נבחר בתחילת השבוע לתפקידו…

ממריאים גבוה

Posted by - 21 במרץ 2018 0
תלמידי מגמת הנדסת אלקטרוניקה ומחשבים בריגלר הפתיעו שוב כאשר זכו בתחרות ארצית לתכנות והטסת רחפנים שהתקיימה בחולון. בתחרות השתתפו 48…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות