ארגון בטרם: השילוב של השרב והקורונה מעלה את הסיכון לשכחת ילדים ברכב

5 0

לקראת השרב הצפוי בסוף השבוע, בארגון בטרם לבטיחות ילדים מתריעים מפני שכחת ילדים ברכב. אורלי סילבינגר: "הנתונים מראים כי שינוי בשגרה ומצבי סטרס, המאפיינים את תקופת הקורונה, מעלים את הסיכון לשכחת ילדים ברכב. עוד מזהירים בארגון מפני טביעת ילדים בבריכות ביתיות.

החל מהיום (ה') הטמפרטורות עולות וצפוי מזג אוויר שרבי. בארגון בטרם לבטיחות ילדים חוששים כי החום הכבד יעלה במחיר דמים של ילדים שנשכחו ברכבים לוהטים או בטביעות ילדים בבריכות ביתיות.

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בחמש השנים האחרונות (2015-2020) מתו 17 ילדים שנשכחו ברכב. 

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "מחקרים מצאו כי שכחת ילדים ברכב יכולה לקרות לכל הורה, ומתרחשת לרוב במצבים של שינוי שגרה, סטרס, עייפות יתר והסחת דעת. התקופה הנוכחית היא תקופה של שבירת שגרה, כאשר הילדים הולכים לגן בצורה לא סדירה בהתאם למתווה הממשלה. הורים רבים נמצאים במתח נפשי לאחר חודשיים של הסתגרות או אובדן עבודה. נתונים אלו מעלים בצורה משמעותית את הסיכון לכך שהורים יצאו מהרכב מבלי לזכור כי התינוק נמצא במושב האחורי. בימי שרב הטמפרטורה ברכב יכולה להגיע ל-70 מעלות בתוך דקות ספורות. גופם של התינוקות אינו יכול לעמוד בעומס החום והם נמצאים בסכנת חיים מידית".

בארגון בטרם ממליצים להורים לאמץ הרגל מציל חיים למשל להשאיר את התיק או המפתח במושב האחורי, להתרגל לפתוח את הדלת האחורית בתום נסיעה או להתקשר לבן או בת הזוג בסוף כל נסיעה.

סכנת הבריכות הביתיות

סכנה נוספת ממנה מתריעים בארגון בטרם היא הבריכות הביתיות. לפי נתוני ארגון בטרם בחמש השנים האחרונות (2015-2020) טבעו למוות 30 ילדים בבית ובחצר, והם מהווים כשליש מכלל טביעות הילדים הקטלניות.

אורלי סילבינגר: "אנו צופים עלייה בשימוש בבריכות ביתיות כל עוד הבריכות הציבוריות סגורות. חשוב להבין כי ילד מתחת לגיל 5 יכול לטבוע גם בבריכה ביתית קטנה ובמים רדודים בעומק סנטימטרים בודדים. תינוקות ופעוטות נוטים ליפול למים עם הראש קדימה. ברגע שהאף והפה שלהם מכוסים במים, הם אינם יכולים להתריע שהם בסכנה או לקום בצורה עצמאית. בתוך 2 דקות הם מאבדים הכרה וכעבר 4-6 דקות חל נזק מוחי בלתי הפיך ועד מוות. לכן לא משאירים ילדים ללא השגחה בסביבת מים – אפילו לא לרגע".
מגפת הקורונה דחתה את פתיחת עונת הרחצה, אך תמונות המתרחצים הרבים המבלים בים מטרידה את אנשי ארגון בטרם, ולא בהכרח בגלל הצפיפות בחוף. "אסור להיכנס לים ללא שירותי הצלה פעילים", מדגישה סילבינגר "הים הוא מאוד מתעתע ויש בו זרמים פנימיים שגם לשחיינים מבוגרים קשה להתמודד איתם. עבור הילדים מדובר בסכנה של ממש, לכן כל עוד אין שירותי הצלה פעילים אנו ממליצים להימנע לחלוטין מהגעה לים עם הילדים".

הנחיות ארגון בטרם למניעת טביעה:

  • בסביבת מים לא משאירים ילדים ללא השגחה – קובעים בכל רגע נתון מבוגר אחראי שתפקידו להשגיח על הילד במרחק נגיעה וללא הסחות דעת
  • בריכה מתנפחת, דלי וגיגית מרוקנים מיד בתוך השימוש
  • בבריכה ביתית יש לגדר ולהתקין שער עם נעילה אוטומטית למניעת כניסת פעוטות ללא השגחה
  • מצופי ידיים מומלצים לשימוש, אך אינם מהווים תחליף להשגחה
  • לא נכנסים לים ללא שירותי הצלה פעילים

Related Post

"המדינה שלנו עשירה בתרבות"

Posted by - 25 באוקטובר 2018 0
פסטיבל אינזואגדה (אין זו אגדה) יתקיים ביום שני הקרוב, ה – 29.10, בשכונת נאות הרצל ויארח מאות אמנים. ביניהם תהיה…

ישי ריבו מגיע לנתניה

Posted by - 1 באוגוסט 2018 0
הוא מגיע לנתניה. כוכב הזמר היהודי ישי ריבו יגיע לנתניה במסגרת אירועי הקיץ אותן מארגנת עיריית נתניה בראשות הגב' מרים…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות