עמליה בודקת: ספרי ילדים לחופש הגדול

6 0

"אמת או חובה 2 – סיבוב פרסה"

360 עמודים | לכיתות ז'-ט', גילי 15-12| מחיר קטלוגי: 89 ₪ | איור עטיפה: אל-עד כהן קניגסברג, לספר גרסה דיגיטלית וגרסת אודיו. ניתן להשיג ברשתות הספרים ובהנחה מיוחדת באתר רימונים.

מאת לימור טלמור

אלה, תומי ומיכלי הן שלוש חברות טובות שגרות באותו בניין ומכירות עוד מבית הספר היסודי. בתום שנה ראשונה ואינטנסיבית שלהן בחטיבת הביניים, ולקראת כיתה ח' – הן מגובשות יותר, בוגרות יותר וגם מחוברות יותר לשי, לאופיר ולאמיר.

קורות החבורה נעים על פני כמה מישורים במקביל, ומאפשרים לקורא הצעיר לחוות נעורים במלוא עוזם וחיוניותם; שי ואופיר מקימים את להקת "צבע ירוק" ועורכים אודישנים לחברים נוספים בלהקה. נער מוכשר וחיובי בשם ענן כובש את ליבם ואוזנם באחת, אולם התמונה משתנה עבור חלקם לאחר שמתגלה שמדובר בנער ערבי-נוצרי, המתגורר ביפו; בסופו של דבר הילדים מתגברים על דעות קדומות ותפיסות מיושנות, ומקימים להקה שבה לוקחת חלק גם ילדה שהיא עולה חדשה מבלגיה. בסוף הספר יש ברקוד שאפשר לסרוק ולהאזין לשיר שכבש את כל המדינה!

אלה, שלראשונה מתאהבת, מחליטה שאת פרויקט המחויבות האישית שלה היא תעשה בנושא שואה – וכך לא רק שהיא זוכה להכיר את סבתה שמעולם לא פגשה, אלא שגם תורמת לחיבור מחדש של אותה הסבתא עם מי שהייתה חברתה הקרובה במחנה – ולא ידעה כלל שהצליחה להינצל;

הספר מיועד לבני נוער ומאפשר הצצה בוגרת ומפוכחת לחיים עצמם, בלי להתייפייף ובלי לסדר את התמונה, גם אם לפעמים היא מסובכת, מורכבת ועצובה.

לימור טלמור היא סופרת ותיקה לילדים בגיל הרך, החתומה על רב-המכר "משפחות משפחות – מיליון לפחות" שהפך לספר חובה בגנים ובבתי הספר. הפעם כתבה טלמור ספר המשך (שני בטרילוגיה) לספר החניכה "אמת או חובה", המיועד לבני נוער ולמתבגרים. טלמור היא גם רכזת פדגוגית, רכזת כישורי שפה ומורה במערכת החינוך; כל ספריה הקודמים ראו גם הם אור ב"רימונים": "משפחות משפחות – מיליון לפחות""משקפי הקסם של אמיר", "אריה זה"ב", "סלט אותיות" ו"אמת או חובה".


"הנמלה והצרצר"

מאת יעל שכנאי

ספר ילדים בהוצאת רימונים

24 עמודים לא ממוספרים | ספרי ילדים| מחיר קטלוגי: 64 ₪ | איורים: רעיה קרס, לספר גרסה דיגיטלית וגרסת אודיו. להשיג בכל רשתות הספרים ובחנויות הפרטיות, ובהנחה באתר רימונים

הנמלה והצרצר, ממשלי איזופוס הידועים, רואה אור בגרסה חדשה ומרעננת ובעיבוד עדכני מתבקש לשנת 2021. זהו משל נוסף בסדרת המשלים הקלאסיים לילדים בלבוש חדש, שעיבדה שכנאי וכעת הוא רואה אור בגרסה המשלבת חריזה מתנגנת, סיפור נצחי ותובנות שמגיעות אל הילדים בשעשוע ובהנאה. הנמלה העמלנית והצרצר חובב החיים הטובים זוכים למתיחת פנים חיננית, ולצד איוריה הנהדרים של רעיה קרס המלווים את הספר, הם מעשירים את עולמו של הקורא הצעיר בהתרחשויות שבחיי הצרצר והנמלה ובסביבת החיים שלהם.

אֵי שָׁם בָּעוֹלָם, בֵּין עֵמֶק לְהַר

בֵּין מַטַּע בָּנָנוֹת וְחֶלְקַת פִּרְחֵי בָּר

מֵאֲחוֹרֵי שְׂדֵה כֻּתְנָה, לְמַטָּה בַּצֵּל,

אַיָּלָה הַנְּמָלָה, הוֹלֶכֶת בַּתֵּל.

הַקַּיִץ רוֹתֵחַ, כֻּלָּם מְזִיעִים

בַּבְּרֵכָה מְרַקְּדוֹת כָּל הַזְּמַן צְפַרְדֵּעִים,

עַל עָנָף מִסְתַּלְסֵל, הַצְּרָצַר מִשְׁתַּזֵּף

בֶּגֶד-יָם לוֹ יָרֹק וְגִיטָרָה עַל כָּתֵף.

יעל שכנאי, מו"לית, סופרת ועורכת, מתגוררת בגבעתיים. "הנמלה והצרצר" הוא ספרה השלישי לילדים.

תמונה ראשית באדיבות pixabay

Related Post

דואגים לנוער

Posted by - 5 בנובמבר 2020 0
בימים אלו מושלמת בניית הקומה השנייה בסניף בני עקיבא ותיקים-קרית השרון. מזה כעשור שהרחבת הסניף נדרשה לאור מספרם הגדול והמבורך…

בשם האור

Posted by - 25 בדצמבר 2019 0
תלמידי בית הספר הדמוקרטי אלומות, יחד עם תושבי השכונה, בשיתוף מתנ"ס נאות גנים – יצאו לקראת חג החנוכה, לחגיגת אור…

" גיבורות הברזל " בסימן העצמה

Posted by - 19 במרץ 2024 0
בנות חטיבת תמר אריאל – יצאו לסמינריון בן יומיים בהמשך ליום האישה הבינלאומי ובסימן גיבורות הברזל. כל שכבה שמעה שיחת…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות