מה זה חדרים נקיים ומדוע הם חיוניים בתעשייה ביורפואית?

5 0

כל מי שצפה בסרטי מדע או נכח אי פעם במעבדות רפואיות, מעבדות שמתעסקות במחקר, פיתוח וייצור מוצרים רפואיים, שם לב בוודאי הן ללבוש המיוחד של העובדים במקום, וכן שהמעבדות וחדרי העבודה השונים, בנויים בצורה שונה והתחושה בהם היא אחרת מאשר בחדר רגיל.

הסיבה לכך היא פשוטה. בגלל אופי העבודה, חשיבות החומרים בהם משתמשים ותהליך הייצור עצמו, הרי שיש להקפיד על כך שהעבודה תתבצע בתנאי היגיינה יוצאי דופן. החדר חייב להיות נקי בצורה כזו, שלא יהיה בו גרגיר אבק אחד. אחרת כל תהליך העבודה עלול להיהרס.

חדרים נקיים, הם לא רק ביטוי לאופן בו צריך כל מעבדה וכל חדר בו מתבצע תהליך מחקר או ייצור צריך להיות, אלא מדובר על תכנון ספציפי עם מערכות מותאמות, עבור מעבדות וחדרי ייצור אחרים. כל חברה שעוסקת בפיתוח וייצור תרופות, אמצעים רפואיים או כל דבר אחר שקשור לתחום, פועלת במערכת של חדרים כאלה.

חדר נקי בתעשייה ביורפואית, איננו דומה לחדר נקי בבית או בכל עסק אחר. הכוונה היא לא לחדר שמטאטאים או שוטפים אותו מדי יום. מדובר על מערכות מיזג אוויר, מערכות סירקולציה, מנגנוני שאיבה, אשר אינם מאפשרים לשום חומר חיצוני לחדור פנימה. מעבר לזה, הרי שיש מנגנוני אבטחה רחבים, אשר מבטיחים שלא יהיה ניתן להכניס חומרים חיצוניים למקום, בשום דרך שהיא.

מהי החשיבות של חדרים נקיים בתעשיות ביורפואיות?

בשביל להבין את החשיבות של מנגנון זה לתעשייה ביורפואית, נבחן את העניין על דרך השלילה. אם נניח לא יהיו מערכות שימנעו חדירה של אבק או חומרים אחרים פנימה, הרי שכל תהליך של ניסוי או ייצור שיתבצע בחדר, עלול להיהרס. שכן חומרים יתערבבו, אבק יחדור אל החומרים השונים, ואז לא יהיה ניתן להשתמש בהם.

לכן, יש להקפיד שהחדר יהיה מאובטח, מוגן ויישמר בכל דרך אפשרית, מפני חדירה של אבק או חומרים אחרים. מפה אפשר להבין, בעת הקמת המבנה עצמו, מקימים חדרים מסוג זה, על פי ייעוץ והכוונה, ולפי הצרכים של המקום, בהתאם לאופי העבודה אשר מתבצעת בו.

מה כוללים חדרים נקיים?

כל חברה מתקינה לעצמה חדר נקי על פי הצורך שלה, בהתאם לסוג העבודה שהיא מבצעת. החדרים מותקנים על פי התקנים המחמירים ביותר, כך החברה תוכל לבצע את עבודתה על פי הנדרש.

בעיקרון, חדר נקי כולל בתוכו מערכות מיזוג וסינון אוויר, מערכות שמאפשרות שימוש אוטומטי, למשל שימוש של תאורה מבלי שיש צורך להשתמש בידיים ובהתאם לצרכים של המקום, אמצעים לאחסון הציוד בחדר, קירות ודלתות מותאמות, יריעות ניילון אסתטיות, ריצוף שאיננו צובר אבק ולכלוך, וכן כלים ואמצעים לבקרה ופיקוח, כולל מדי לחץ ומתקנים אחרים שנותנים תמונה מלאה על אופי התפקוד של החדר.

Related Post

מחלף איינשטיין מתרחב

Posted by - 4 בדצמבר 2019 0
ועדת המשנה לתכנון ובנייה אישרה: תכנית בינוי חדשה להקמת מחלף איינשטיין – צעד נוסף בהפיכת המסעף המשרת את כל צפון…

5 יתרונות בחברת אחזקות

Posted by - 17 בפברואר 2021 0
כאשר אתם גרים בבניין משותף, רצוי מאוד לקחת שירות של חברת אחזקות על מנת שתוכל לטפל בכל מה שקשור לבניין.…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות