למה כדאי להוסיף רשתות לחלונות?

5 0

יתוש הוא בעל חיים זעיר. המשקל שלו – וליתר דיוק שלה, שכן מי שעוקץ אותנו הן היתושות ולכן הן גם אלה שמושכות תשומת לב – הוא בסך הכל 5 מיליגרם. גם כמות הדם ששואבת מאיתנו היתושה אפסית, כ-6 מ"ג בלבד, כך שמן הסתם אף בן אדם לא סובל ממחסור בדם לאחר ביקור של יתושה. ולמרות זאת, יתושים הם אחד מהחרקים שמהווים מבחינתנו מטרד חמור. הזמזומים של היתושה ליד האוזן מייצרים אי שקט פיזי ונפשי, וגם הצורך לגרד עקב החומרים נוגדי הקרישה שהיתושה מחדירה לנו לגוף – מעצבן אותנו.

פתרון אפשרי ויעיל מאוד הוא התקנת רשתות על החלונות. רשתות כאלה מונעות גם כניסת מעופפים אחרים ובפרט ג'וקים, שגם הם מייצרים אצלנו תחושות שליליות מאוד. כשבוחרים רשתות לחלונות חשוב להקפיד על הדגשים הבאים.

מידת השקיפות של הרשת

פרמטר אחד לבחירת רשתות לחלונות הוא מידת השקיפות של הרשת. הסיבה לכך ברורה: אמנם כשעל החלון מותקנת רשת הגישה ליתושה וגם לג'וק חסומה, אבל מצד שני נחסמת גם הגישה הפתוחה לגמרי עבורנו אל הנוף שנשקף מאותו חלון. בהקשר זה חשוב לזכור שעקב הממדים הצנועים של היתושות, הרשתות חייבות להיות צפופות למדי.

פתרון אפשרי לבעיה זו הוא רשת שקופה וליתר דיוק רשת אולטרה שקופה. מחירה של רשת כזו גבוה יותר בהשוואה לרשת "רגילה", אבל התועלת מנוף מרחיב נשימה כל כך גבוהה כך שההשקעה כדאית.

רשת עמידה לשריטות

בבית שיש בו חיות מחמד כדאי מאוד להתקין רשתות לחלונות מחומרים חזקים ובעלות רמת עמידות גבוהה מהרגיל. חתולים וגם כלבים עלולים לנסות לשרוט את הרשת ולפעור בה חורים, בין אם כחלק מרצון לצאת החוצה ובין אם כמשחק (יש חובבי חתולים שיגידו שגם הרצון לשלוט מניע אותם לחבל ברשת).

רשת חזקה נשמרת היטב לטווח ארוך גם כשהחתול או הכלב עיקשים במיוחד.

רשת קבועה או רשת הזזה

בחירה שלישית היא לגבי אופן ההתקנה של הרשת. ישנן רשתות לחלון הזזה שניתן להזיז אותן, בדיוק כמו החלון עצמו – כך שיש לכם בחירה בין ויתור על כמות מסוימת של אוויר כדי להבטיח חסימה מלאה של כניסת חרקים לבין פתיחת הרשת והנאה מבריזה נעימה.

במקביל יש גם רשתות קבועות, שלא מאפשרות את הגמישות הנ"ל. עוד אופציה היא רשת נשלפת, אשר פועלת על בסיס מנגנון קפיצים. כדאי לוודא שהוא איכותי כך שגם אחרי פירוקים והרכבות רבות אפשר יהיה להמשיך להסיר את הרשת כשלא צריך אותה ולהחזיר אותה כשכן יש צורך.

התקנת רשתות לחלונות – רק עם איש מקצוע מנוסה

לא משנה איזה רשת לחלון בחרתם, בכל מקרה מומלץ בחום להפקיד את ההתקנה עצמה בידיים מקצועיות. רק מומחה מנוסה שכבר הוסיף רשתות לחלונות רבים יכול להבטיח לכם הרכבה מדויקת לחלוטין ובהתאם תפקוד אופטימלי של הרשת לאורך שנים רבות – להבטיח וכמובן גם לקיים את ההבטחה.

Related Post

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות