כיצד בוחרים מורה נהיגה בצורה נכונה

6 0

כל נער ונערה מחכים לרגע הזה. הרגע בו הם יוכלו לקבל שיעור נהיגה ראשון ולהתחיל את דרכם לרישיון נהיגה. זה אומנם לוקח זמן, אך ברגע שבוחרים מורה נהיגה, אפשר להתחיל ולדמיין איך זה לשבת מאחורי הנהג ולנהוג.

מאת לירון תמם – אתר www.t.co.il

כל נער ונערה חולמים שיהיה להם רישיון נהיגה כמה שיותר מוקדם. כך הם יהיו משוחררים מהתלות בהורים, לפחות בהיבט של הסעות וניידות ממקום למקום, הם יוכלו לפתח יותר עצמאות, ולהוציא לפועל תוכניות שונות. בין אם זה לצאת לטיולים עם חברים, לעבוד או לנסוע אל יעדים שונים בשביל לבלות או לכל צורך אחר.

כאמור, הדרך לרישיון נהיגה מתחילה בבחירת מורה נהיגה. בדומה לבעלי מקצוע אחרים, הרי שגם בחירת מורה נהיגה יכולה להתבצע היום בצורה הרבה יותר קלה מאשר בעבר. בזכות האינטרנט בכלל, רשתות חברתיות וגוגל בפרט, אנחנו יכולים למצוא מגוון רחב של מורי נהיגה מומלצים אשר ניתן לפנות אליהם ולקבל שיעורים.

מעבר לאתרי אינטרנט, גוגל או רשתות חברתיות, אפשר למצוא מורי נהיגה מומלצים גם בדרכים אחרות. למשל, דרך המלצות של חברים וחברות לכיתה, דרך אחים או אחיות גדולות שלמדו אצל מורה כזה או אחר, דרך פרסומים שונים ועוד. לא משנה מה הדרך בה בוחרים עם איזה מורה ללמוד, חשוב לקבוע פרמטרים שונים, על פיהם תתבצע הבחירה.

פרמטרים לבחירת מורה נהיגה

הפרמטר הראשון צריך להיות ניסיון ומקצועיות. חשוב שהמורה לא יהיה טירון בתחום. הדרך בה המורה ילמד אתכם לנהוג, היא הדרך בה אתם תראו את הנהיגה וייתכן שכך גם תנהגו, לפחות בתחילת הדרך. לכן חשוב שהוא יהיה עם ניסיון רב בתחום, מקצועי ובעל יכולות הוראה גבוהות.

פרמטר שני, זו היכולת לייצר כימיה אישית עם המורה. זה הכרחי מעצם העובדה שאתם נמצאים איתו בתוך הרכב במשך שעה, מדי יום או מספר פעמים בשבוע. הכימיה חשובה, בשביל שתרגישו נוח, תרגישו בטוחים, ומעבר לעובדה שאתם תלמדו ממנו נהיגה, אתם גם תיהנו מהחוויה.

פרמטר שלישי היא זמינות. זה נכון לגבי המקום וזה נכון לגבי הזמן. נניח ואתם מתגוררים בנתניה, אז הגיוני שתחפשו מורי נהיגה בנתניה ולא בעיר אחרת. שכן כך הוא יהיה זמין להגיע אליכם בצורה נוחה. מעבר לכך, זה גם יעזור לכם לקבל המלצות וחוות דעת בצורה הרבה יותר פשוטה.

כאמור, הזמינות חשובה גם בהיבט הזמן, במובן הזה שאם אתם רוצים לסיים את תהליך הלמידה במהירות ולא למשוך את זה על פני זמן רב, אזי חשוב שהוא יוכל להיות זמין לשיעורים יותר מפעם בשבוע. יש לבדוק אופציה, תוך כמה זמן תוכלו לסיים את תהליך הלמידה ולעבור טסט.

פרמטר רביעי מתייחס לאופי הלמידה ולמה שהוא מספק לכם. ישנם מורים שמספקים אך ורק שיעור מעשי, אך ישנם מורים שמלמדים כלים שונים ללימוד החלק התיאורטי. אתם צריכים לברר, לפני שאתם שוכרים את שירותיו, מה בדיוק הוא מספק לכם, וכמובן באיזו עלות.

על מנת שתוכלו לקבל שירות שעונה על הצרכים שלכם ובעלויות אטרקטיביות, רצוי מאוד להכיר את התחום לפני שאתם שוכרים מורה נהיגה. תקראו חומר, תשאלו חברים, תבררו ברשתות חברתיות, תעשו כל מה שנדרש בשביל להכיר את התחום מעבר לשאלה, איזה מורה נחשב מומלץ ואיזה מורה פחות מומלץ.

לפני סיום נדגיש, תהליך הלמידה יכול להיות לא פשוט וידרוש מכם לא מעט סבלנות, אך בסופו של דבר, תוכלו ליהנות מרישיון נהיגה.

צילום:freepik

Related Post

"אין לא יכול, יש לא רוצה"

Posted by - 9 בדצמבר 2020 0
גיבורה ושמה חיה.  הגברת קינן, בת 74 מנתניה, 40 שנה מתנדבת למרות מגבלת הפוליו, ואף אחד גם לא יוכל לעצור…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות