"כולם אוהבים להיזכר בדברים הטובים מפעם"

3 0

את טרנד זיכרונות הילדות שמתקיים בימים אלה בקבוצות פייסבוק שונות, כמעט כולם מכירים כבר. אך בנתניה, החליטו לקחת את הרעיון צעד נוסף ולארגן מפגש בין חברי הקבוצה. עודד מקובקי, מייסד הקבוצה, ביחד עם עמי ביטון ותומר בן שלמה, עמלים בימים אלה על ארגון של מפגש נוסטלגי בנוסח נתנייתי שיתקיים בקרוב ויעלה הרבה סיפורים מעניינים מעברה של העיר. 

מייסד הקבוצה

המשמעות המקורית של המילה נוסטלגיה, המגיעה אלינו במקור מיוונית, אינה בהכרח דומה למשמעות שאנחנו מייחסים לה היום. נוסטוס ביוונית היא שיבה ואלגוס פירושו סבל. כלומר הנוסטלגיה היא למעשה מעין סבל שנגרם כתוצאה מהתשוקה לשוב למשהו, כאשר תשוקה זו אינה מגיעה לסיפוקה. אך לפחות אצלנו, נדמה שהמילה נוסטלגיה עברה מהפך בכל הקשור למשמעותה ולרגשות שלהם היא מזכה את המתרפקים עליה. אחת ההוכחות לאהבה המקומית ובת זמננו לנוסטלגיה, מתקבלת ממש בימים אלה על גבי עמודי פייסבוק שונים בהן קבוצות מיישובים ברחבי הארץ מעלות זיכרונות, נעימים וכייפים לרוב, מנוף ילדותם.

זיכרונות ילדות מנתניה, היא אחת מקבוצות הפייסבוק המצליחות שהוקמו בגל הנוסטלגיה הנוכחי שפקד את הרשת, וכעת נראה שהיוזמה האינטרנטית להתרפקות נעימה על העבר בעיר נתניה, הולכת לפרוץ את המסך ולהגיע לכדי מפגש נוסטלגי פנים אל פנים. עודד מקובקי, מקים הקבוצה, חבר בשבועות האחרונים אל אחת הדמויות המוכרות בנתניה, עמי 'כפרה' ביטון, ואל חברו הטוב תומר בן שלמה, וביחד השלושה מקיימים מפגש משותף של כאלפיים איש שבו יועלו זיכרונות מעברם ומעברה של העיר נתניה.

"כל הרעיון להקמת הקבוצה החל כשאני ובת זוגתי ראינו את הקבוצה של זיכרונות ילדות בחולון" עודד מספר, "היו שם בערך 3500 אנשים ואני אמרתי לה שאם נפתח כזאת קבוצה בנתניה נגיע להרבה יותר חברים בקבוצה. היא אמרה לי שאין שום סיכוי ומכאן זה התחיל. פתחתי את הקבוצה בסביבות אחת עשרה באחד הלילות, וצירפתי אליה כחמישים חברים. העליתי כמה זיכרונות פרטיים שהיו לי מנתניה והלכתי לישון. כשקמתי בבוקר היו בקבוצה כ – 850 חברים. הייתי בהלם והופתעתי מהכמות וההיענות של האנשים".

עמי כפרה ביטון

עמי, איך אתה שמעת אודות הקבוצה והתחלת להיות פעיל בה?

"ראיתי את הקבוצה בפייסבוק והתחלתי להתעניין ולקרוא זיכרונות שאנשים כתבו. אני מאוד אוהב להעלות זיכרונות ויש לי המון כאלה כאחד שגדל בנתניה ומכיר הרבה אנשים בה. אתה קורא את כל הזיכרונות ואז אתה נזכר בדברים משלך, כותב אותם, אנשים מגיבים לך, וזה מזכיר עוד דברים. זה באמת משהו שכיף להתעסק בו. אתה מזכיר לאנשים הרבה דברים שהם לא חשבו עליהם הרבה זמן ונהנה גם מהמצב ההפוך בו הם מזכירים לך דברים. עם הזמן נכנסתי לזה עוד כשבמשך היום ותוך כדי עבודה לפעמים אתה נזכר במשהו וכותב אותו בקבוצה".

איך החלטתם לעשות את המפגש שיתקיים בקרוב?

עמי: "באחד הבקרים פגשתי חבר טוב, תומר בן שלמה, ואמרתי לו שיהיה ממש נחמד להפגיש בין כל האנשים שכותבים וחברים בקבוצה. הוא חשב שזה רעיון טוב ואז יצרנו קשר עם עודד. נפגשנו וסיכמנו שנארגן את המפגש הזה במשותף. כולנו חשבנו שזה רעיון טוב ומשם התחלנו לעבוד כדי להוציא אותו לפועל".

אז מה יהיה במסגרת המפגש הזה?

עמי: "יגיעו הרבה אנשים ובמסגרת המפגש יהיו הרבה דברים בניחוח של פעם. דוכנים שונים של אוכל מפעם, מצגת מיוחדת שתראה הרבה מהזיכרונות של פעם, יגיעו שחקני עבר בכדורגל מנתניה, בעלי חנויות ועסקים שכולם מכירים מהעיר ותקליטן שינגן מוזיקה מפעם. אנחנו מתכננים לעשות את זה בצורה כזאת שהכול יהיה מושלם ושכולם ייהנו מהערב הזה ויחוו את ההרגשה של פעם. זה הולך להיות משהו שאף פעם לא נעשה ויהיה לכל מי שיגיע כיף".

עודד, עד כמה אתה משקיע בניהול הקבוצה מדי יום?

"יש ימים שמדובר בשעה ויש ימים שאני משקיע בזה כמה שעות. אני עובד אמנם, אך זה כיף גדול וכשאתה נהנה ממשהו אתה מוצא את הזמן להשקיע בו. יש כיום בקבוצה כ – 36 אלף חברים וכל פוסט שמועלה וחבר חדש שרוצה להצטרף, צריכים לעבור את אישורי. הסיבה לכך היא שישנם אנשים שמנסים לנצל את הקבוצה כדי לפרסם דברים ואחרים שמעלים לפעמים דברים שפוגעים באנשים אחרים. אנחנו רוצים למנוע דברים כאלה".

איזה זיכרונות כל אחד מכם העלה לקבוצה?

עמי: "יש הרבה זיכרונות. אחד הדברים שאני זוכר מהילדות זה שאם מישהו מאיתנו היה הולך לאיבוד כילד, תמיד הוא היה מגיע לסמי בורקס וההורים היו מוצאים אותו שם. לפני שנים לא היו את הטלפונים ולא היה איך ליצור כל כך קשר, ולכן בכל פעם שהיינו הולכים לאיבוד מקום המפגש היה סמי בורקס".

עודד: "יש הרבה זיכרונות ילדות מנתניה והרבה אנשים שעשו את העיר הזאת למיוחדת. אבל אחד האנשים והעסקים שאני הכי זוכר זה את חומוס עוזי. זה המקום שהיה עבורי מספר אחת בנתניה. אם זה בזכות עוזי שהוא אחלה אדם ואם בזכות החומוס הכל כך טעים שלו".

עודד, איזה תגובות אתה מקבל מאנשים לגבי הקבוצה?

"הרבה אנשים רוצים לחזור אחורה ולהיזכר. כולם אוהבים להיזכר בדברים הטובים מפעם. אבל מעבר לזה, אני מקבל הרבה טלפונים מאנשים שמודים לי ואומרים שבזכות הקבוצה הם נפגשו עם חבר ילדות שהם לא ראו שנים ומצאו אפילו קרוב משפחה שלא היו איתו בקשר. יש חברים בקבוצה שהם מבוגרים וצעירים ונראה שלא משנה באיזה גילאים, אנשים נהנים להיות חלק פעיל ממנה".

 

 

 

Related Post

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות