הפגנת מחאה התקיימה אמש מול משרדי עיריית נתניה בטענה לאפליה נגד חלק מהחינוך הדתי

5 0

עשרות הורים וילדים הגיעו למשרדי העירייה ברחוב הצורן, במחאה לפיה העירייה לטענתם משרד החינוך והעייריה מפלים את אותו ציבור מפגין מן הסקטור הדתי לאומי בכל הקשור למענה החינוכי עבורם.

בשלוש השנים האחרונות, סקטור זה הקים בתי ספר במתוכנת "בית ספר צומח " ישיבה תיכונית לבנים ואולפנית לבנות. מוסדות אלו טרם זכו להכרה של משרד החינוך ועירית נתניה . מפני המוסדות הללו כבר קיימים כ- שלוש שנים נשלחו קציני ביקור סדיר וזימונים לשימוע להורי התלמידים בישיבה התיכונית ובאולפנה. ועל כך נזעקו הורי התלמידים והגיעו להפגין.

הורה ממארגני המחאה שפנה להשבוע בנתניה מספר: "הציבור הדתי הלאומי בנתניה גדל בשנים האחרונות, אך המענה החינוכי נשאר כשהיה ולא גדל בהתאם לצרכים ונותר מצב אבסורדי שבו מאות ילדים תושבי נתניה יוצאים מדי יום למוסדות חינוכיים מחוץ לעיר, לא הגיוני שהציבור הדתי לאומי, שמהווה נתח גדול מתושבי העיר מחפש מענה מבחוץ רק בגלל אפליה תקציבית, באנו למחות על האפליה הזו וזו רק ההתחלה, לא נשתוק עד שנקבל מענה, הציבור הדתי לאומי הוא לא סוג ב".

הורה נוסף שבתו לומדת באולפנה אומר: "ראש העיר אומרת לנו להסתפק במוסדות שיש בנתניה, וזה נראה כאילו היא מנסה להכתיב לנו איזה חינוך לתת לילדים שלנו, אנחנו רוצים חינוך תורני ברמה גבוהה ולא הגיוני שראש העיר תתעלם מאתנו, הופכים אותנו לעברייני חינוך"

תגובת עיריית נתניה: פתיחת ישיבה ואולפנה חדשים. הטענה כאילו מדובר במענה רוחני שהעיר אינה יכולה להעניק לאותם תלמידים – משוללת כל יסוד.
במערכת החינוך של נתניה יש ייצוג לזרמים רבים ועומדים לרשות התלמידים והתלמידות מסגרות חינוכיות מגוונות בזרם הממ"ד והחרדי לרבות אולפנית בר אילן וישיבת בני עקיבא, כאשר באולפנית בר אילן אף תפתח בשנת הלימודים הבאה עבור בוגרות אורות רש"י, כיתה אולטרא תורנית – מענה ראוי לנערות אלה בתוך האולפנית.
כמו כן, אין כל הצדקה לפתיחת מסגרת חינוכית לקבוצה כל כך מצומצמת של תלמידים, דבר שאינו מאפשר השקעה נרחבת בתלמידים מבחינת שעות הוראה ומס' חברי הצוות החינוכי המועסק בבית הספר.
יודגש כי מינהל החינוך מקפיד על פתיחת מסגרות מקצועיות המתנהלות בפיקוח משרד החינוך עם צוות הוראה ראוי והולם, לטובת הורים ותלמידים.

Related Post

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות