תיאסר הדלקת מנגלים בפארק ובחופים המוסדרים

5 0

כדי למנוע את המפגעים הרבים, האשפה והלכלוך בכמויות גדולות המזהמים את חופי העיר, יוכשרו אתרי פיקניק מוסדרים באתרי בילוי אחרים

כחלק מהדגש המושם על שיפור חזות העיר, מגבשת עיריית חדרה תוכנית עבודה מוסדרת למיפוי אתרי בילוי הפנאי וחלוקתם לאתרים שבהם מותר לעשות שימוש במנגלים ואתרים שבהם הדבר נאסר. אכיפת מיפוי האתרים מתוכננת להתחיל בפתיחת עונת הרחצה הקרובה (17 במרץ), ותכלול פיקוח מוגבר, דוחות וקנסות גבוהים למפירי ההנחיה.

במסגרת זו תיאסר הפעלת מנגלים והבערת אש בחופי הים המוסדרים, וכן בפארק הנחל. זאת בגלל המפגעים הרבים, הלכלוך והאשפה בכמויות גדולות שמותירים אחריהם "המנגליסטים" וחבריהם.

הלכלוך הרב שנגרם והורס כל חלקה טובה בחוף ובפארק מהווה עבירה על חוק עזר לחדרה (הסדרת מקומות רחצה) האוסר על זיהום והשלכת פסולת בחופים, ולפיו "לא יחזיק אדם בשפת הים, לכל מטרה שהיא, בחומר העשוי ללכלך או לזהם את שפת הים, ולא יעשה כל דבר שיש בו כדי ללכלך, לזהם או להשחית את שפת הים. לא יזרוק אדם ולא ישאיר על שפת הים פסולת ואשפה מכל סוג שהוא, לרבות שיירי מטבח, פרי, ירק או פסולתם, קליפה, נייר, עיתון, בקבוק, שברי זכוכית, תיבה, קופסה, מסמר, גרוטאה מכל סוג, ענף, גזר עץ, קרש, סמרטוט וכל דבר או חפץ העלול לגרום ללכלוך, אי-סדר או נזק לאדם או לרכוש".

בהנחיית ראש העירייה צביקה גנדלמן הוקם צוות היגוי לגיבוש תוכנית העבודה. את הצוות מוביל מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון, וחברים בו בעלי תפקידים רלוונטיים, ביניהם מנהל אגף שפ"ע בוריס קוסינובסקי, מנהל אגף אכיפה וביטחון גיל שלמה, יועצים משפטיים,  קב"ט החופים שי גבאי, מנהל הפארק ונציג אגף חופים יוסי תורג'מן, ונוספים.

מלבד מיפוי האתרים, וקביעת מדיניות ברורה, ייערך ניתוח שיטתי ומסודר להגדרת סטנדרטים להתרה או איסור הפעלת מנגלים, וכן דרכים להטמעת המדיניות ואכיפת האיסור, כולל תגבור הפיקוח בחוף והתקנת מצלמות אבטחה שיתעדו את המתרחש לאורך החופים המוסדרים והפארק.

במקביל יגבש הצוות את ההנחיות להתאמת אתרי פנאי אחרים בחדרה כמותרים להפעלת מנגלים, ביניהם יער חדרה שבו יוכשרו מתחמי פיקניק מתאימים, ואתרים נוספים הנבחנים בימים אלה כמו יער הדובים בשכונת גבעת אולגה, פארק הסוללות באזור התעשייה ועוד.

Related Post

מובילים יחד למען הנוער

Posted by - 5 בנובמבר 2018 0
טקס סיום תוכנית מיל"ה התקיים במית"ר "נירים", אחרי שנת פעילות אינטנסיבית בהובלת משטרת ישראל ואגף הרווחה בעיריית חדרה.  במית"ר "נירים",…

שיבוץ ועדות העירייה לאישור המועצה

Posted by - 3 בפברואר 2019 0
טיוטה ראשונית לשיבוץ חברי מועצה ונציגי ציבור לוועדות החובה והרשות בעירייה, עלתה לשולחן המועצה.  טיוטה ראשונית לשיבוץ חברי מועצה ונציגי…

הצדעה ליהדות מרוקו

Posted by - 21 ביולי 2019 0
הפדרציה העולמית של יהדות מרוקו בחרה לפתוח בחדרה את אירועי ההצדעה לציון 60 שנה לעלייה הגדולה ממרוקו לישראל. הפדרציה העולמית…

רוח צעירה למען חיילי צה"ל

Posted by - 28 ביולי 2019 0
המנכ"ל החדש של עמותת "יחד למען החייל" נפגש עם הנהלת הסניף החדרתי ועדכן כי ייפגש עם ראש העיר כדי לקדם…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות