חדרה נפרדת מכיכר המשטרה

7 0

באמצעות החברה הכלכלית חדרה החלה העירייה בביצוע העבודות לפירוק הכיכר המיתולוגית המאופיינת בעומסי תנועה, והפיכתה לצומת מרומזר ורב נתיבים

חדרה נפרדת מכיכר המשטרה. באמצעות החברה הכלכלית החלה עיריית חדרה בביצוע עבודות לפירוק הכיכר בצומת הרברט סמואל-כביש 4, המכונה כיכר המשטרה, והחלפתה במערכת רמזורים חדשה. פירוק הכיכר, רימזורה, ועבודות פיתוח לתשתיות ונתיבים, יקלו על עומסי התנועה ויאפשרו יציאה חלקה ממרכז העיר לכבישים הבינעירוניים.

מלבד עבודות הפיתוח להחלפת הכיכר המיתולוגית בצומת מרומזר, יורחבו נתיבי הנסיעה ותוסדר התנועה אל ומכביש 4 לעיר חדרה. במכרז לביצוע העבודות שפרסמה החברה הכלכלית חדרה, נבחר לאחרונה קבלן מבצע, והעבודות יצאו לדרך. על-פי התכנון, תתבצע הרחבת הכניסה והיציאה לכביש 4 כולל תוספת שני נתיבים לכל כיוון, וכן הוספת פניות ימינה מכביש 4 לרחובות הרברט סמואל ודוד שמעוני ובכיוון ההפוך. להוספת הנתיבים יצטרפו גם פיתוח וביצוע מדרכות משני הצדדים, עבודות פיתוח נופי, עבודות תשתית מים וביוב, ניקוז ועוד.

ביצוע העבודות בניהולה של החברה הכלכלית חדרה מתאפשר בהתאם להסכם שנחתם בין העירייה לבין חברת "נתיבי ישראל", החברה הלאומית לתשתיות תחבורה, האחראית על תכנון, פיתוח ואחזקת רשת הכבישים הבינעירונית בישראל, כולל כביש 4 החוצה את חדרה.

מדובר בפרויקט חיוני לעיר, שהיה תקוע שנים רבות. הצומת האמור ממוקם על ציר המחבר את מרכז העיר חדרה לחלקה המזרחי ולתחנת הרכבת וכביש 2, ומהווה המשך למע"ר (מרכז עסקים ראשי). משני צידי הכביש פועלים עסקים, תחנות דלק, מסעדות וחנויות רבות. אף על פי שמדובר בצומת המהווה אחת הכניסות והיציאות הראשיות למרכז העיר, וכן מיקומו על כביש בינעירוני, הוא לא זכה להסדרה וטיפול תחבורתי ובטיחותי, למשל מדרכות ומעקות בטיחות, ולכן נחשב נתיב תחבורה מסוכן, בעיקר הולכי הרגל.

ראש העיר צביקה גנדלמן הצליח להתניע את הפרויקט מחדש מול חברת "נתיבי ישראל", לאחר שבצעד חריג הציע כי לאור העיכובים המתמשכים בביצוע הפרויקט הבינעירוני, העירייה תבצע אותו בעצמה. כך שאף על פי שמדובר בכביש בינעירוני אשר כל שינוי בו אמור להתבצע על-ידי ובאחריות החברה הלאומית, הוסכם כי עיריית חדרה תנהל, תתכנן ותבצע בעצמה את העבודות להסדרת הצומת, במימון "נתיבי ישראל"  ומשרד התחבורה אשר ישאו בעלויות הפרויקט.

לאור החתימה על ההסכם החלה העירייה בהליך תכנוני לצומת, במטרה להפוך את מעגל התנועה הנחשב ככשל שירותי, לצומת מוסדר מרומזר ובטיחותי.

לדברי מנכ"ל חכ"ל שי ארנט-כהן, מדובר בעוד נדבך בפיתוח התשתיות והגדלת הנגישות של העיר חדרה כחלק ממיצובה כמטרופולין. כעיר הממוקמת במיקום אסטרטגי יש חשיבות גדולה למידת הנגישות אל העיר וממנה, הן בתחבורה ציבורית והן בתחבורה פרטית, וזאת במטרה להגדיל ביקושים למגורים ולתעסוקה מצד משפחות, חברות, ועסקים שירצו לקבוע בחדרה את ביתם או עסקיהם.

על-פי הצפי יימשכו העבודות כ-15 חודשים.

Related Post

פותחים את הסמסטר בטעם מתוק

Posted by - 10 במרץ 2022 0
קהילת הסטודנטים 'בוחרים מחר', הפועלת במחלקת הצעירים תחת אגף נוצ"ץ בעיריית חדרה, פתחה בשבוע שעבר את סמסטר ב', בסדנת שוקולד…

קיץ בטוח לנוער

Posted by - 19 באוגוסט 2019 0
בימי הקיץ התקיימו פעילויות מניעתיות לבני הנוער, כאלטרנטיבה לפעילות פנאי בחופש הגדול, ולעידוד שיח בנושאי התנהגויות סיכוניות במסגרת פעילות הקיץ…

אולפן עברית לעולי צרפת

Posted by - 14 ביולי 2019 0
אגף הרווחה מרחיב את השירותים הניתנים לעולים חדשים, ובשיתוף מחלקת הקליטה פתח אולפן ללימוד עברית לגמלאים שעלו מצרפת. כחלק מהפעילות…

לימודים בדרך החדשה

Posted by - 4 ביולי 2018 0
צוות ההיגוי של תוכנית "הדרך החדשה", לשילוב מיטבי של יוצאי אתיופיה, דן בתגבור וסיוע לימודי בחטיבות הביניים בשנת הלימודים הקרובה. …

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות