בחדרה חווים למידה חווייתית גם בבית

5 0

לאור הריחוק החברתי וצמצום אפשרויות הלמידה וההעשרה, רכשה עיריית חדרה אלפי ערכות ללמידה חווייתית, שפיתח טכנודע חדרה בתחומי מדע שונים

במסגרת המאבק להתפשטות נגיף הקורונה, ולאור הקשיים לקיים למידה רציפה במוסדות החינוך, רכשה עיריית חדרה 9,000 ערכות  בנושאי מדע, אסטרונומיה, רפואה וטכנולוגיה, שנועדו להעלות את רמת הלמידה בבית התלמיד ולאפשר פעילות חינוכית-חווייתית שלא תמיד מתאפשרת באמצעות למידה בזום.

כחלק מההתמודדות עם הסגרים המוטלים על התושבים, נאלצות מערכות החינוך בארץ להתמודד מאז חודש מרץ 2020 עם אתגרים גדולים בהוראה מרחוק המבוססת על הזום. המגבלות של הוראה ולמידה לאורך שעות רבות מול מסך, מציפות בעיות כגון בעיות טכניות, מחסור במחשבים בבתי התלמידים ובבתי הספר, למידה חד מימדית ולא חווייתית ועייפות שהולכת ומתגברת, כל אלו ועוד הביאו את צוות טכנודע חדרה לפתח מודל חדשני שנקרא "טכנודע עד אליך".

9,000 הערכות שרכשה עיריית חדרה נרכשו במסגרת פיילוט שהוביל אגף החינוך של העירייה, פותחו במיוחד בטכנודע חדרה עבור תלמידים בבתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והתיכונים ברחבי העיר.

הערכות שפיתח הצוות האקדמי הבכיר של הטכנודע מייצרות למידה חווייתית המבוססת על תשתית יוטיוב, ולכן כל תלמיד יכול להתקדם בקצב למידה אישי, כולל ניסויים והדגמות שלא באו לידי ביטוי עד כה בזום. בעזרת הערכות בונים התלמידים מודלים של תופעות מדעיות, כדוגמת מודל לחילוץ נפגעים מתחת לבניין שקרס מרעידת אדמה (מודל של כריות אוויר), ערכה בנושא רפואה הכוללת מערך של הלב, ערכה לבניית מודל מערכת הנשימה, ערכה לבניית מודל של זרם חשמלי, הכרת צבעי היסוד ובנייה של מודל סביבון, כאשר לכל ערכה מתלווה סרט ייעודי שהטכנודע מנגיש באמצעות אתר ייעודי שהוקם לצורך הלמידה החווייתית.

לדברי מנכ"ל טכנודע חדרה ד"ר גדי מדור, "הצוות האקדמי הבכיר של הטכנודע איתר קושי שעלה מהשטח. העשייה החינוכית של הטכנודע מבוססת בשגרה על ניסויים והדגמות, ובגלל שלא יכולנו לממש את זה בפועל, החלטנו להנגיש את פעילות הטכנודע בכל בית ובכל בית ספר בישראל. יצרנו למידה חווייתית דרך התנסות והשטח נענה, פיתחנו מתודות לכל שכבות הגיל ואחרי פיילוט מוצלח שכלל הנאה ולמידה משמעותית, התחלנו לשווק את הערכות למערכת החינוך בכל הרשויות המקומיות, לארגונים ולחברות".

ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, הממונה גם על תיק החינוך בעירייה, הסביר כי, "הלמידה בטכנודע חדרה היא חלק בלתי נפרד מתוכנית הלימודים העירונית, החל מגילאי גן ועד לתלמידי תיכון. חלק מההשלכות של ההתמודדות מול נגיף הקורונה התבטא בחוסר יכולת להעניק לתלמידי העיר בצורה רציפה את כל אפשרויות הלמידה וההעשרה שמערכת החינוך העירונית הכינה עבורם. אי לכך רכשנו את הערכות שפיתח הטכנודע שלנו, וזאת כדי להיצמד ככל הניתן לתוכנית הלימודים ולאפשר לתלמידים המשך למידה איכותית בתחומי מדע וטכנולוגיה, והן כדי לשפר ולגוון עבורם את הלמידה העצמית שהם נאלצים להתמודד עימה בביתם".

Related Post

ברודווי בתיכון חדרה

Posted by - 29 בדצמבר 2019 0
מופע מרהיב בביצוע תלמידי תיכון חדרה הוצג באולם רנה שני תחת הכותרת "ברודווי בתיכון חדרה". מאת ברק גולן המופע נקרא…

העובדים התנסו במוגבלויות שונות

Posted by - 11 בנובמבר 2018 0
במסגרת יום למידה בנושא נגישות, התנסו עובדי אגף הרווחה בעיוורון, חירשות וכיסא גלגלים, במטרה לספק חווית שירות טובה יותר לתושבים…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות