אפטר סיגד במרכז הצעירים העירוני

4 0

במרכז הצעירים העירוני "טורבינה" לא ויתרו על אירוע האפטר סיגד, וקיימו אותו בזום. במקביל הפיקו וחילקו חוברות פעילות לתלמידים בנושא מהות החג ומנהגיו

מספר ימים לאחר חג הסיגד חגגו במרכז הצעירים העירוני "טורבינה" אפטר סיגד, במטרה לחבר בין המסורת של קהילת ביתא ישראל להוויה העכשווית של צעירי העיר.

על מנת לקרב את כלל ילדי חדרה לרוח החג, הפיקו במרכז הצעירים, בהובלת אגף נוצ"ץ של העירייה, חוברת פעילות ייחודית ובה מידע על החג ופעילויות חווייתיות משותפות להורים וילדים. את אלפי החוברות חילקו הסטודנטים הפעילים במרכז הצעירים לכל בתי הספר היסודיים בחדרה בשיתוף המחלקה לחינוך יסודי של אגף החינוך. 

לדברי רכזת תוכנית הישגים במרכז הצעירים שירן גדמו, "עם האתגרים מביאה עימה הקורונה גם הזדמנויות. הפקנו את החוברות כדי להנגיש את המידע אודות הסיגד לתלמידי כיתות א-ג בכל בתי הספר בחדרה. יצרנו עבורם הזדמנות ללמוד על הסיגד באופן חוויתי ומותאם לתקופת הקורונה אשר מזמנת שהות ארוכה בבית בחיק המשפחה".

כאמור, למרות הקורונה הקפידו במרכז הצעירים לקיים את מסורת האפטר סיגד שהמרכז מוביל זו השנה הרביעית. בימים כתיקונם משך האירוע מאות צעירים שבילו בפינת קפה 'הבונה' אותנטית ושולחנות עמוסים ממיטב המטבח האתיופי, דוכנים, מוזיקה טובה, ריקודים ומפעים. השנה, בעקבות האיסור להתקהל, חגגו אפטר סיגד באמצעות זום עם הרבה מוסיקה ושמחה.

 חג הסיגד הוא אחד החגים החשובים ביותר ליהדות אתיופיה, והוא מסמל את הגעגועים לירושלים והשאיפה להגיע לארץ ישראל. בחג זה מזכירים יהודי אתיופיה את הברית שנכרתה בין אלוהים לעם ישראל במתן תורה בהר סיני, והם ממשיכים במסורת של חידוש הברית בכל שנה כדי לחזק את זיקתם לשורשיהם ולתרבותם. 

Related Post

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות