אבן פינה לבית הספר המכיל

6 0

אבן פינה הונחה להקמת מבנה קבע לבית הספר המכיל "לב", ובו 18 כיתות לימוד לתלמידים עם ובלי צרכים מיוחדים

אבן פינה למבנה הקבע של בית הספר המכיל "לב" הונחה במעמד ראש העירייה צביקה גנדלמן, התורם ומקדם החינוך בישראל מוריס קאהן, ומנכ"לית "אינקלו" עדי אלטשולר. בטקס השתתפו אנשי עסקים התורמים ופעילים לרווחת ילדים ונוער בישראל, דורון ומריאן לבנת, אילנה ויאיר המבורגר, דפנה ג'קסון, יובל אקשטיין, איתן סטיבה שצפוי להיות הישראלי השני בחלל; וכן מנכ"ל עיריית חדרה יעקב זיגדון, מנכ"ל החברה הכלכלית שי כהן-ארנט, מנהלי מחלקות ומנהל אגף החינוך, חברי מועצת העיר, ומנהלת בית הספר נורית אקשטיין. 

מוריס קאן ריגש את הנוכחים כאשר פנה לראש העיר ואמר: "עשיתי כמה דברים בחיים שלי, אבל הפרויקט הזה הכי מרגש. לפני שנתיים, במהלך טקס פתיחת בית הספר המכיל, הראה לי ראש העירייה צביקה גנדלמן את הקרקע הזו והבטיח לי שעליה ייבנה מבנה הקבע של בית הספר. הבטחת וקיימת, ואני מודה לך על כך".

בטקס הוטמנה מגילת היסוד של בית הספר, ובה נכתב: "אנו מניחים בזאת אבן פינה להקמת מבנה חדש לבית הספר המכיל "לב", שהחל לפעול בחדרה בשיתוף העירייה ועמותת "אינקלו", יוזמת בתי הספר המכילים. עיריית חדרה גאה להיות אחת מהערים החלוציות בישראל שבהן פועל בית ספר מכיל. בית הספר המכיל רואה את הייחוד בכל תלמיד, ומכיר במאפייניו הייחודיים לשם קידום הצלחתו, ומצוינותו האישית. בבית הספר החדש, כמו בזה הקיים, ילמדו ביחד תלמידים עם ובלי צרכים מיוחדים, בשוויוניות מלאה ובשיתוף, וייהנו משיטות למידה חדשניות, במטרה לתת מענה אישי ומותאם לכל ילד, לעידוד התפתחות והתקדמות מתמדת".

בית הספר המכיל "לב" פועל בחדרה זו השנה השלישית בהצלחה רבה. לבית הספר יש ביקוש גדול ושביעות רצון מאוד גבוהה הן של ההורים והן של משרד החינוך.

מבנה הקבע ייבנה ברחוב עין זיון כבית ספר מכיל יסודי, בן 18 כיתות, על שטח של כ-17.5 אלף מ"ר שמתוכם כ-3.5 אלף מ"ר בנוי. במבנה החדש מתוכננות כיתות פנים וכיתות חוץ שיפעלו בפטיו מרכזי שיכלול אזורי פעילות ושהייה, פינות ישיבה מגוונות, מגרש לספורט ולהתכנסות, פעילויות ספורט כמו בולי עץ בגבהים שונים, קיר טיפוס, שולחנות גידול הידרופוני, ערוגות מוגבהות, במה עם טריבונת דשא, ועוד.

בבית הספר המכיל לומדים ביחד תלמידים עם ובלי צרכים מיוחדים, מהחינוך הרגיל ומהחינוך המיוחד. הלמידה מתבצעת בכיתות קטנות של עד 27 תלמידים, עם כוח הוראה מוגבר הנתמך על-ידי צוות נרחב ומגוון ושיטות למידה חדשניות, במטרה לתת מענה אישי ומותאם לכל ילד.

במקביל לתחילת הבנייה של בית הספר, נבחרה חדרה להיות אחת משתי ערים בישראל שקיבלו אישור לפתוח גם ארבעה גנים מכילים, אף הם ייבנו בשכונה דניה , ולמעשה יזינו את בית הספר. עמותת "אינקלו" תמשיך ללוות את העירייה בהפעלת בית הספר הקיים וכך יהיה גם בהפעלת הגנים.

לדברי גנדלמן: "חדרה רואה בילדים עם צרכים מיוחדים חלק אינטגרלי מהקהילה החינוכית, ולא בכדי העיר מובילה בתחום, כמו גם בתחום בתי הספר לילדים עם מוגבלויות. בית הספר המכיל, וכך גם הגנים המכילים, הם עוד צעד מבין שורה של צעדים למתן מענה לילדים עם צרכים שונים, על פי התפיסה שרואה בכל ילד עולם ומלואו".

Related Post

גלישה בטוחה מצילה חיים

Posted by - 10 בפברואר 2019 0
בחדרה מציינים את שבוע הבטיחות ברשת בשורת אירועים המיועדים לילדים ובני נוער וכן להורים ולאנשי מקצוע, למניעת בריונות ברשת וזיהוי…

חדרה מארחת את תושבי הדרום

Posted by - 8 באוקטובר 2023 0
תושבי חדרה המעוניינים לפתוח את הבית ואת הלב ולארח משפחות מהדרום בביתם – אנא צרו קשר עם המוקד העירוני –…

במסלול ישיר להתחדשות עירונית

Posted by - 31 במרץ 2019 0
שני מתחמי פינוי בינוי הנכללים בתוכנית ההתחדשות העירונית במרכז העיר, יוגשו במסלול רשויות למימון וליווי של משרד הבינוי והשיכון.  עיריית…

נחנך מרכז למידה בשכונת גזית

Posted by - 3 ביוני 2019 0
מרכז הלמידה ישרת את שכונות בית"ר וישמש בבוקר את האוכלוסייה הבוגרת, בצהרים את ילדי מקסם, ובערב כמועדון קהילתי לנוער וצעירים. …

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות