תקועים בפקקים: דעה אישית, אלי דלל

9 0

מ"מ ראש עיריית נתניה, אלי דלל, בטור אישי על הפקקים בעקבות נתיב פלוס, מה עיריית נתניה עושה מול משרד התחבורה ומהי דורשת

מאת אלי דלל

אחרי החגים הגיע, ולצערנו גם פקקי תנועה בהיקפים שלא ידענו בעבר, בכביש החוף ובתוך נתניה עצמה. עיריית נתניה ותושביה זועמים על ההחלטה החד-צדדית של משרד התחבורה להפקיע נתיב מכביש החוף ולהסב את אחד הנתיבים הנותרים לתחבורה ציבורית ולכלי רכב עם שני נוסעים ומעלה ("נתיב פלוס").

העירייה עושה כל שביכולתה להביא לביטול "נתיב פלוס", לנוכח הסבל הרב שנגרם לתושבים. ביום ראשון נפגשנו ראש העירייה, הגב' מרים פיירברג-איכר, אנוכי, מהנדס העירייה, ארז טל, והצוות המקצועי בעירייה עם בכירי משרד התחבורה, ובראשם השר ח"כ בצלאל סמוטריץ' ומנכ"לית המשרד, גב' קרן טרנר.

ראש העירייה נלחמה ממש כלביאה כדי להביא לביטול מיידי של "נתיב פלוס" ולהשבת המצב לקדמותו, עד אשר יתבצעו פרויקטים תחבורתיים ראויים בעיר, בראשם בנושא התחבורה הציבורית.

השר סמוטריץ' והצוות המקצועי במשרד בהחלט מבינים את הקושי שנגרם לנהגים, ובפרט בנתניה. בחדר הבקרה במשרד רואים גורמי המקצוע את העומס הרב והבלתי נסבל שנוצר.    

הגישה שלנו תומכת בהידברות עם משרד התחבורה, אך בה בעת אנו נותרים נחושים בעמדתנו.

בגדול, הרעיון שעומד בבסיס "נתיב פלוס" הוא נכון: מתן העדפה לתחבורה ציבורית ולרכבים שיתופיים על פני כלי רכב עם נוסע בודד.

עם זאת, ללא תשתיות תחבורה מתאימות, הרעיון אינו בר ביצוע.

בפגישה העלינו, בנוסף, שורה של דרישות חיוניות לתחבורה בעיר.

אנשי משרד התחבורה הבטיחו לבחון אותן ברצינות, ואנו, בעיריית נתניה, נמשיך לעמוד על ביצוע הפרויקטים בהקדם האפשרי.

לסיום, אבקש להדגיש בפניכם, תושבים יקרים, את מחויבותנו כלפיכם, ואת תביעתנו הנחרצת לתחבורה יעילה ומזמינה, בדגש על תחבורה ציבורית, למען שיפור איכות החיים של כולנו.

  • הכותב, אלי דלל, הוא סגן ומ"מ ראש עיריית נתניה והממונה על התחבורה

Related Post

חורף מסוכן

Posted by - 11 בדצמבר 2018 0
במהלך העשור האחרון נפגעו בנתניה קרוב ל- 200 בני אדם בכבישים שהיו רטובים או בוציים – כך עולה מנתוני עמותת…

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות