לקראת חזרתה של תחנת שי"ל חדרה לפעילות, הערך אירוע הוקרה למתנדבים, בהשתתפות מנהל המחלקה למשאבי קהילה והתנדבות שמשון אחרק, ויחידת ההתנדבות שחילקה שי מתוק למתנדבים.
שי"ל (שירות יעוץ לאזרח) הוא שירות ממלכתי ציבורי במסגרת האגף לתפקידים מיוחדים במשרד הרווחה והשירותים החברתיים, אשר פועל בשיתוף הרשות המקומית. הפעילות של שי"ל חדרה מתקיימת במסגרת המחלקה למשאבי קהילה והתנדבות באגף הרווחה של עיריית חדרה.
הסניף בחדרה הינו מהוותיקים בארץ ופועל משנת 1969. הסניף פתוח לכל אזרח בעיר במתן ייעוץ ועזרה ללא תשלום. תחומי הפעילות בסניף שונים ומגוונים: דיור, ענייני עבודה, תעסוקה, זכויות עובדים, זכויות ניצולי שואה, צרכנות, עזרה במילוי טפסים ועוד. הסיוע ניתן במספר שפות לטובת עולים חדשים ממדינות שונות, כולל תרגום (בתיאום מראש) בשפות צרפתית, אנגלית, רוסית, וערבית. הצוות מרבה להשתתף בהשתלמויות מחוזיות וארציות במגוון נושאים שנועדו להרחיב את אפשרויות הסיוע של המתנדבים לציבור הפונים.
מטרת השירות לענות לצורכי תושבי העיר בפניותיהם לצורך מימוש זכויותיהם, הכוונה וסיוע לפתרון בעיות, יצירת קשרים עם הממסד וקיצור הליכי בירוקרטיה, העברת מידע בתחומים רבים לגבי חוקים, זכויות וחובות, ארגונים ומוסדות. השירות ניתן בדיסקרטיות ובחינם לכל פונה.
השירות ניתן ללא עלות בתיאום פגישה מראש. מענה טלפוני בימים א'-ה' בין השעות 9:00 עד 11:30, בטלפון: 04-6303180 / 04-6303159, דוא"ל [email protected] או פקס 04-6303177.