משרד התחבורה אישר לנתניה תחנת רכבת שלישית על ציר לנטוס שבמזרח נתניה. התחנה תבנה בקומת הקרקע באחד מתוך שלושה מתחמים המיועדים לתעסוקה בין מרכז אלון לקניון נעימי וצפוייה לצמצם את העומס בתחנות נתניה האחרות, כאשר תושבי קרית השרון אף יוכלו להגיע לתחנת הרכבת רגלית ולפנות יותר מקומות חנייה בתחנת ספיר.
מאת :יקיר מנשה
ציטוט לשלב כטיזר בכתבה
ראש העיר, מרים פיירברג-איכר ל"השבוע בנתניה" : "תחנת המכללות הינה סיום מוצלח של מאבק אישי שניהלתי. התחנה תשדרג משמעותית את חיי התושבים ותעניק מענה לגידול המתוכנן של העיר. חיבור ערים כמו נתניה לרשת המסילות הארצית יקצר את זמן ההגעה למרכז הארץ, ירחיב את אפשרויות המגורים והתעסוקה של התושבים ויעלה משמעותית את ערך הנדל"ן של העיר וסביבתה.
"תודה גדולה לשרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב, שעמדה לימיננו לצורך אישור התכנית."
משרד התחבורה אישר לנתניה תחנת רכבת שלישית על ציר לנטוס שבמזרח נתניה.
התחנה תבנה בקומת הקרקע באחד מתוך שלושה מתחמים המיועדים לתעסוקה בין מרכז אלון לקניון נעימי וצפוייה לצמצם את העומס בתחנות נתניה האחרות, כאשר תושבי קרית השרון אף יוכלו להגיע לתחנת הרכבת רגלית ולפנות יותר מקומות חנייה בתחנת ספיר.
מדובר בתחנת רכבת שלישית שתשרת את תושבי העיר לאחר שבשנת 2017 נחנכה תחנת ספיר, הממוקמת בפארק העסקים והתעשייה פולג בנתניה.
יש לציין כי העיר נתניה, מונה כ-250 אלף תושבים ועוברת תהליכי פיתוח מואץ בעשורים האחרונים, הן בהיבטי הבנייה למגורים והן בפיתוח אזורי התעשייה, המסחר והתעסוקה ובד בבד, על מנת לבסס את מעמדה של העיר כעיר ראשה בדופן הצפונית של המטרופולין, ובהתאם לתוכניות הפיתוח העתידיות אותן מקדמת העירייה בוועדות התכנון השונות – מפתחת העיר פתרונות תחבורה כוללים לתושבי העיר ולעובדים באזורי התעסוקה.
בתוך כך – מציין מהנדס העיר, ארז טל, כי תכנית תת"ל 65 א' שהינה תכנית לתשתית לאומית שמטרתה היא הרחבת מסילת החוף של רכבת ישראל, תאפשר הרחבת תחנת נתניה, תוך הפיכתה לאחת מהתחנות הראשיות בציר החוף, החלפת מבנה התחנה המרכזי והסטתו צפונה.
התכנית תציע חיבור עתידי ישיר למחלף נתניה תוך קירוי המתחם ותאפשר בנייה של חמישה מפלסי חנייה והקמת מתחם חנה וסע.
בנוסף התכנית כוללת חיבור ישיר של אזור התעסוקה של נתניה לחניון שפיים הגדול, תוך הנגשת מתחם התעסוקה לתחבורה ציבורית שתגיע מדרום.