במעמד שרים ובכירי עיריית חדרה "נתיבי איילון", נחנך כביש יצחק שמיר, ולצדו חניון "חנה וסע" המכיל מאות מקומות חנייה
כתב: ברק גולן
משרד התחבורה ועיריית חדרה בשיתוף חברת "נתיבי איילון" חנכו את הכניסה החדשה לחדרה, הכוללת את ציר יצחק שמיר, הנקרא ע"ש ראש הממשלה השביעי של מדינת ישראל, וחניון "חנה וסע" עבור התושבים והמגיעים מצפון הארץ.
האירוע התקיים במעמד שר התחבורה ח"כ בצלאל סמוטריץ', שר החוץ (לשעבר התחבורה) ישראל כץ, ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, מנכ"ל חברת "נתיבי איילון" איתמר בן מאיר, יו"ר "נתיבי איילון" מאיר חן, ויו"ר הרשות לבטיחות בדרכים יאיר שמיר, בנו של יצחק שמיר אשר הביע התרגשות על הנצחת אביו בפרויקט כה חשוב.
עוד השתתפו מטעם עיריית חדרה, מ"מ ראש העיר ניר בן-חיים והמשנה לראש העיר חדוה יחזקאלי, שהתכבדו בגזירת הסרט והסרת הלוט, וכן חבר הנהלת העיר בנצי נורדמן, ראשי אגפים ובעלי תפקידי שלקחו חלק בקידום הפרויקט.
כביש שמיר באורך כ-900 מטר, יוצר כניסה נוחה ובטיחותית לעיר מכיוון כביש 2, כולל נתיב העדפה לתחבורה ציבורית, ומחבר את שכונות מערב העיר, ובראשון שכונת גבעת אולגה, אל מרכז העיר.
לדברי ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, "לפרויקט יצחק שמיר השלכות רבות על חדרה. העיר זוכה לכניסה חדשה מכוון מערב, וכן מחיבור ישיר בין מערב העיר למרכזה ולמזרחה. בנוסף מאפשר הפרויקט גישה אל מתחם אנרג'י פארק ובכך מקדם את פיתוחו ואת פיתוח מרכז התחבורה החדש. וכמובן, מעבר לכל זה מחבר כביש יצחק שמיר בין גשר אריאל שרון לבין שדרות מנחם בגין, ובכך משלים את הנצחתם של שלושה ראשי ממשלה שהותירו חותם גדול במדינת ישראל. גם החניון החדש, השאטלים והגשר המתוכנן מהחניון אל תחנת הרכבת, יעודדו אנשים להגיע לחדרה לפני ואחרי צאתם למרכזי התעסוקה במטרופולין תל אביב, ולשלב בילוי וקניות גם במרכזי הקניות בחדרה. כך שגם מכך יוצאת העיר נשכרת, וכל כך אני מברך".
עוד הוסיף גנדלמן, שמדובר בחיבור חשוב והכרחי, המקדם את אחד היעדים המרכזיים שהציב מאז כניסתו לתפקיד – פיתוח מערב העיר כעוגן כלכלי. "זוהי נקודת פתיחה למהלך חדש, ובשנה הבאה תחל הבנייה של המחלף החדש. הפכנו את הכניסה לחדרה לכניסה ראויה לעיר של יותר מ-100 אלף תושבים", אמר גנדלמן, והוסיף שהעירייה השקיעה כ-15 מיליון שקלים בפיתוח הכביש החדש, ו-10 מיליון נוספים בהכנת התשתיות.
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' שיבח את ראש העיר ואמר, "ילמדו ממך ראשי רשויות אחרים. כשיש שיתוף פעולה בין משרדי הממשלה לבין השלטון המקומי אז הפרויקטים רצים. העירייה בראשותך שיתפה פעולה, והתושבים יוצאם נשכרים מכך. הלוואי שראשי ערים אחרים ילמדו ממך".
לדברי שר התחבורה לשעבר ישראל כץ, כיום שר החוץ, "מדובר בפרויקט משמעותי שמשנה פני עיר ומאפשר למנהיגות המקומית לפעול עבור הציבור. לא סתם ציר שמיר החדש מחבר בין רחוב בגין לאריאל שרון, שלושה מנהיגים שפעלו באופן נחוש למען פיתוח הארץ ותושביה". כץ הודה לעירייה ולעומד בראשה על שיתוף הפעולה, והחמיא לגנדלמן: "אתה עושה עבודה טובה מאוד, אתה מחויב ואתה מקדם את העיר הזו. טוב שהעיר הזו בידיים טובות".
מנכ"ל נתיבי איילון איתמר בן מאיר חידד והוסיף כי הצלחת הפרויקט התאפשרה הודות לשותפות אמיצה עם משרד התחבורה ועיריית חדרה. "העבודה המשותפת עם ראש העיר צביקה גנדלמן ומנכ"ל העירייה יעקב זיגדון אפשרה קיצור בלוחות הזמנים של הפרויקט בחצי שנה".
עוד הוסיף, "מדובר בשני פרויקטים חשובים שמטרתם להקל על תושבי חדרה והסביבה בתוך העיר ובנסיעות לכיוון מטרופולין תל אביב. בזכות החניון החדש יתאפשר נהגים אפשרות ליהנות מנסיעות עוקפות פקקים כאשר יוכלו להשאיר את רכבם הפרטי בחניון מחוץ לעיר ולהגיע ביעילות ובנוחות למרכזי התעסוקה במטרופולין תל אביב באמצעות תחבורה ציבורית או קארפול. בתוך חדרה ציר שמיר יוצר כניסה נוחה ובטיחותית לעיר מכיוון כביש החוף".
כאמור,במקביל לחנוכת הכביש החדש, הושק השבוע חניון המכיל כ-700 מקומות חנייה בצומת יצחק שמיר, בשטח צפון-מערבי לתחנת רכבת חדרה. מדובר על שטח של 20 דונם, שם יעמדו לשירות הבאים שאטלים מהחניון לתחנת הרכבת ובחזרה, בתדירות גבוהה וללא תשלום. בנוסף יתווספו קווים חדשים של אוטובוסים לתל אביב שייצאו מהחניון החדש עד תחנת השלום ובחזרה. מדובר ב-4 אוטובוסים בשעה, בשעות השיא בין 6:00 ל-9:00 בבוקר, ובשעות אחר הצהריים בין 14:00 ל-20:00.
החניון יאפשר קישורית בין הרכבת לאמצעי תחבורה נוספים, ויאפשר לחונים לבחור בין נסיעה שיתופית (קארפול), נסיעה באוטובוסים אשר יצאו תדיר לתל אביב או נסיעה ברכבת. הפרויקט נועד לתת לציבור הרחב המגיע מאזור הצפון אלטרנטיבה טובה, נוחה ויעילה, לעמידה היומיומית בפקק המתארך בכניסה לתל אביב.