שלום כיתה א': פרויקט בלעדי סיקור בתי הספר בעיר

14 0

לקראת הרישום לכיתה א' – מזמין מינהל החינוך העירוני את ציבור ההורים לערבי חשיפה (באמצעות הזום) בהם יוכלו להתרשם ממסגרות הלימוד השונות. הרישום לכיתה א' נערך על פי מודל חדשני של בחירה מבוקרת בין מגוון בתי ספר יסודיים, כאשר במקביל ניתן להירשם לאחד מבתי הספר העל אזורים.

כל  שבו נסקר עבורכם בית ספר אחר – והפעם- שז"ר.

שז"ר – בית ספר בתנועה

בית ספר שז"ר  מנהל תכנית ייחודית בשיתוף עם עיריית נתניה, משרד החינוך והמכללה האקדמית בווינגייט, להעצמה והצלחה בתנועה ובספורט * בימים של שיגרה, הילדים מתאמנים מידי יום בהתעמלות ובאתלטיקה ומיישמים ערכים ספורטיביים של אחריות, יוזמה ומחויבות.*בימים של סגר וקורונה הם עושים הליכה מסביב לשכונה וסופרים צעדים* פעילות הספורט משתלבת בשיעורי חשבון, שפה ואנגלית בהפוגות ובהקניית ידע בדרך התנועה* דינה רמות, מנהלת בית הספר: "הלמידה בדרך הספורט והתנועה משפרת את הריכוז, המאמץ ויכולת התלמידים להגיע להצלחות."

בשיתוף עם עיריית נתניה, משרד החינוך והמכללה האקדמית בווינגייט – מוביל בית הספר שז"ר תכנית ייחודית להעצמה של תלמידים באימונים ובספורט. התכנית פועלת בבית ספר כבר שנתיים והוכיחה עד כמה היא משמעותית לקידום ההישגים של התלמידים.

בימים אלה של סגר וקורונה – עברה התכנית "לזום". מידי יום יש לילדים שיעורים סינכרוניים עם המורים לחינוך גופני, כאשר הילדים מתאמנים בבית עם חפצים שקיימים בבית, בתוך המרחב הביתי ובניצול המרחב הספורטיבי המותר מחוץ לבית.

דינה רמות. מנהלת בית הספר שזר

פעמים רבות האחים וההורים מצטרפים לשיעור ונהנים מפעילות ספורטיבית משותפת בבית.

כמו כן, בשיעורי הזום משלבות המורות הפוגות של תנועה: המורה עוצרת את כל הפעילות והילדים נעים וזזים. המורה משחקת עם הילדים משחקים כמו: דוד המלך אמר, חיקוי ותנועה, נחשו מי מוביל את התנועה ועוד והילדים – כך נמסר – מאוד נהנים מהפוגות ומצפים להן במהלך השיעור.

גם פעילות השיא שמתקיימת אחת לחודש נערכה בתקופת הסגר, באמצעות תחרות בין כל תלמידי בית הספר של הליכה בשכונה. כל מי שהלך תיעד בעזרת הטלפון (או בספירת צעדים) את מספר הצעדים שעשה. התלמיד שזכה בתחרות הלך ביום אחד מעל 20,000 צעדים וקיבל פרס: נעלי ספורט מקצועיים.

בימים של שיגרה, הילדים בבית הספר מתאמנים מידי יום בהתעמלות ובאתלטיקה ומיישמים ערכים ספורטיביים של אחריות, יוזמה ומחויבות. פעילות הספורט משתלבת בשיעורי חשבון, שפה ואנגלית בהפוגות ובהקניית ידע בדרך התנועה. לדברי מנהלת בית הספר, דינה רמות, פעילות הספורט משרה אוירה נפלאה של אקלים בטוח ורגוע בבית הספר.

רמות: "בתקופה בה עולם החינוך עובר שינויים מרחיקי לכת, בבית ספר שז"ר התלמידים לומדים בדרך ייחודית, חדשנית ופורצת דרך. הלמידה בדרך הספורט והתנועה משפרת את הריכוז, המאמץ ויכולת התלמידים להגיע להצלחות. בבית הספר פעילים מדריכים וסטודנטים של המכללה האקדמית בווינגייט שמיישמים עקרונות מתקדמים של למידה מכוונת ללומד ולמידה פעילה להעצמה.

"בשז"ר יש מרחב בטוח לרב תרבותיות של התלמידים ומשפחותיהם, הקשבה, היכרות וכיבוד הרב תרבותיות, כאשר התלמידים לומדים לכבד את עצמם, את עירם ואת ארצם.

בית ספר שז"ר ידוע כבית לתלמידים, למורים והורים. בבית הספר יש יחס אישי והלמידה מתקיימת בקבוצות קטנות. התלמידים זוכים ללמידה ממוקדת ולהעצמה של תחומי עניין למימוש החלומות של הילדים.  צוות בית הספר מסור ואכפתי ותמיד נכון לסייע ולקדם את התלמידים."

ומה אומרים מורים שמלמדים בשז"ר?

מרסלו מכדר: מורה לחינוך גופני, מעל 25 שנים בשז"ר:

"ללמד בשז"ר בשבילי זה להעביר מהניסיון והלימודים שעברתי בחיים ולהקנות לילדים את הידע והכלים לאורח חיים בריא, פיזית ונפשית.

כמו שאנו אומרים: "שז"ר זה בית שז"ר זה לב", כלומר, בשז"ר זה להרגיש בבית ולתת  מכל הלב."

אריקה גרינשפן, מאמנת התעמלות ואתלטיקה בבית ספר שז"ר לתנועה.

"בית ספר שז"ר מיוחד במינו. הוא משלב את החינוך הגופני כדרך חיים לילדים ומלמד אותם את החשיבות של הספורט לא רק לגוף אלא גם לנפש.

כמישהי שהגיעה וגדלה בעולם הכושר, הצבתי לי כמטרה להביא לילדים את האהבה שלי לספורט ואאפשר להם לסגל אורח חיים ספורטיבי ובריא כפי שאני גדלתי וכפי שאני מוצאת בספורט הנאה ושלוות נפש."

שני בבלי, מורה ומחנכת בבית ספר שז"ר זו השנה השביעית:

"ללמד בבית ספר שז"ר אומר לראות כל תלמיד באופן אישי. זהו בית ספר קטן – צוות מצומצם ומספר קטן של תלמידים, בית ספר שבו כל תלמיד מקבל יחס אישי אך יותר מכך, בית ספר בו כל תלמיד הוא אינדיבידואל. כל אחד מאנשי הצוות מכיר את כל התלמידים הלומדים בו."

ירדנה שיש, מורה למדעים מעל 25 שנים בשז"ר:

"המיוחד בשז"ר הוא שיש לנו ילדים חמים, אוהבים, מלאי הכרת הטוב, צנועים ובעלי חדוות למידה, המעניקים תחושת סיפוק. "

שלומית בנימיני: מורת שילוב, 5 שנים בשז"ר:

"שז"ר זה בית, בית עבור הילדים ובית עבור הצוות.

כל מפגש עם ילד הוא הזדמנות לגלות עולם חדש, עולם של חלומות, חוויות, שאיפות וסקרנות.

בביה"ס שז"ר רואים את כל תחומי החיים של הילד ולא רק את הפן הלימודי: נותנים מענה בתחום הרגשי, החברתי, כישורים אישיים (אומנות, ספורט, כתיבה וכו') ומעצימים את הילדים בהתאם."

אורית וקנין, מחנכת כיתה ב', 6 שנים בשז"ר:

"בית ספר שז"ר בשבילי, ואני מניחה שלכל איש צוות בביה"ס, הוא הבית השני שלי וכבר חלק ממשפחתי. כבר כשאתה נכנס לבית הספר אתה מרגיש באוויר את האהבה והנתינה של כולם. בביה"ס אנו נותנים כתף האחד לשני, החל ביוזמות ושיתופי פעולה וכלה בהעברת מערכים וחומרי למידה."

עדי רובל, מחנכת שנה ראשונה, הייתה מגשרת בבית הספר:

"בית ספר שז"ר הוא בית ספר מכיל עם צוות חם ואכפתי. בתוכנית הייחודיות אנו משלבים הפוגות במהלך שיעורי שפה. ההפוגות מאפשרות חזרה על החומר הנלמד בתנועה. לדוגמא: בזמן הקניית הקריאה אנו נעזרים בכדור, בקפיצות ובתרגילי גוף לחזק את הזיכרון של הלמידה. הלמידה בשילוב הפוגות של תנועה מיטיבה עם התלמידים. לדעתי, למידה בתנועה היא אורח חיים שצריך לאמץ בכל בתי הספר."

במסגרת

טובה דולב, ראש מנהל חינוך וחברה: "למערכת החינוך תפקיד מרכזי וחשוב בעידוד תלמידים לנהל אורח חיים פעיל מבחינה גופנית. לספורט ישנה השפעה גדולה על ההתפתחות הגופנית, הרגשית, החברתית והקוגניטיבית בקרב ילדים ונוער. אני אישית, בילדותי, הייתי שחיינית ועד היום אני עוסקת בפעילות ספורטיבית, יחידנית וקבוצתית.

מנהל החינוך בסיועה ותמיכתה של ראש העיר, פתח מגמות ספורט שונות גם בבתי הספר העל יסודיים וגם בחינוך היסודי. בזכות הרחבת מגוון שיעורי הספורט בשז"ר ישנן בקשות רישום רבות של ילדים מרחבי כל העיר."

תמונה ראשית: שזר בתנועה. אלבום פרטי

Related Post

מצדיעים לדור העתיד

Posted by - 12 בפברואר 2020 0
250 ילדים עם מוגבלויות מנתניה וערים נוספות, יחד עם מלוויהם, לקחו חלק בפעילויות ביער אילנות – אותן יזמה קק"ל במסגרת…

יצא צדיק!!

Posted by - 7 במרץ 2018 0
אחרי ששמע את הטרגדיה של הנער אשר הוכה קשות ע"י תלמידי בית ספר ואושפז בבית החולים, החליט בן גריידי, תלמיד…
כלי נגישות