עליה חדה במספר הפניות למוקד שירות ייעוץ לאזרח הפועל בנתניה בנושא הקורונה
תקופת הקורונה והשינויים הרבים בתחומי התעסוקה, הכלכלה, הרווחה והבריאות הובילו לעליה משמעותית במספר הפניות המגיעות למוקד שי"ל – המורכב ממתנדבים המקצועיים בתחומים מגוונים הפועל באמצעות המחלקה למתנדבים במנהל הרווחה והשירותים החברתיים.
אתי יוזף, מנהלת מחלקת ההתנדבות ושי"ל מספרת ל"השבוע בנתניה שהגיעו כבר כ- 400 פניות של תושבי העיר טופלו באחרונה ובשל ההנחיות שלא לקיים קבלת קהל השירות, ניתן באמצעות מיילים או במענה טלפוני ע"י צוות המתנדבים המסורים.
מרבית הפניות שהגיעו באחרונה, הן פניות לקבלת סיוע יעוץ והדרכה בנושא דיני עבודה, יציאה לחל"ת, דמי אבטלה, סיוע מול המוסד לביטוח לאומי ועוד.
מתנדבי שי"ל מדווחים על סוגיות מורכבות שמאפיינות את ההתמודדות הכלכלית בתקופת הקורונה.
אחד הפונים הוא י' אשר קיבל 30 אחוזי נכות בעבר בעקבות מחלה קשה, אך העדיף לעבוד במשך שנים במסירות ללא הסיוע עד שבתקופת הקורונה הוצא לחל"ת וקיבל הודעת פיטורים. מתנדבי שי"ל העניקו לו סיוע והכוונה כיצד לפעול.
פניות רבות הגיעו גם בתחומי הכלכלה, כאשר הפונים הלינו על מעסיקים שלא מנכים עבורם כספי פנסיה, או שגובים את כספי הפנסיה, אך לא מעבירים את הסכום המנוכה לטובת העובד. המתנדבים היועצים בתחום מדריכים את הלקוחות כיצד לבדוק את זכאותם ולממש את זכותם.
כמו כן, פנו עובדים אשר פוטרו בתקופת הקורונה ללא שימוע ומכתב פיטורין – המתנדב היועץ מנחה אותם כיצד לפעול.
תחום נוסף שניכרת בו עלייה חדה בפניות הוא נושא דיני אישות ומשפחה. לדברי עו"ד הילה פרנקל, המתנדבת בשי"ל -"המשבר הבריאותי שהביאה עמה מגפת הקורונה אמנם עשוי להיגמר בתקופה הקרובה כשימצא חיסון נגד הנגיף, אך המשברים הרבים שהתעוררו בעקבותיו, הכלכלי, החברתי וכן, הזוגי והמשפחתי, עלולים ללוות אותנו עוד זמן רב. לאחרונה חלה עלייה בכמות הפניות בענייני גירושין בעיקר על רקע משבר כלכלי או בקשיים אחרים בתחומי המשפחה".
לפניה לשי"ל – שירות ייעוץ לאזרח בטלפון: 09-8603423 או במייל: [email protected]