שיווק בעידן הקורונה

16 0

אין ספק, שנגיף הקורונה אשר התפשט בקצה מסחרר והגיע כמעט אל כל מדינה בעולם, שינה באופן מוחלט את הדרך שבה עסקים ואנשים פרטיים מתקשרים זה עם זה. כבר כיום, ניתן לזהות שלושה סוגים של עסקים על רקע המגפה המדבקת הזו: הראשון מתייחס לעסקים שהפעילות שלהם גדלה באופן משמעותי בעקבות התפשטות הנגיף: הכוונה היא לסופרים ומרכולים שכונתיים שנמצאים בקרבה לבתי מגורים ומתאפיינים בקהל מצומצם יחסית. אנשים הרגישו בטוחים יותר להגיע אליהם מאשר לרשתות השיווק הגדולות. בקטגוריה זו ניתן למנות גם את העסקים שמשווקים תכשירי אלכוג'ל,יצרני נייר טואלט, ספקיות תקשורת ואינטרנט ואפילו חנויות שניתן באמצעותן לאמץ כלב או חתול לבית (לאנשים התפנה זמן לטיפול בבעלי החיים הביתיים האלו).

הסוג השני של העסקים מתייחס לאלו שנפגעו בצורה אנושה מן הנגיף ומהווים את הקו הראשון בכל הקשור להתמודדות איתו: הכוונה היא, כמובן, לעסקי התיירות השונים אשר לא ברור מתי יוכלו להתאושש מן הסיטואציה החדשה אליה נקלעו. נציין, כי בין אלו, היו גם עסקים שהגדילו ראש, והשכירו את המתחמים שברשותם לצורך בידוד וטיפול בחולי הקורונה שנזקקו לטיפול רפואי בתנאים מיוחדים.

הסוג השלישי, שבו יעסוק המאמר הזה, מתייחס לעסקים שנדרשו להתאים את השירותים והמוצרים השונים לסביבה העסקית החדשה, כדי להמשיך ולשווק את השירותים שלהם לקהל הלקוחות.

אילו התאמות ניתן לעשות בעידן הקורונה כדי להמשיך ולשווק ללקוחות?

ישנם לא מעט עסקים שהשכילו להבין כי עליהם לשנות את הדרך שבה הם מספקים שירותים ללקוחות בעידן בו המגפה המתפרצת והמדבקת מאיימת המשך קיום העסק. הנה דוגמאות להתאמות שבוצעו על ידי עסקים שונים:

הסתמכות גדולה יותר על משלוחים

עסקים אשר נהגו לשרת לקוחות באמצעות סניפים פיסיים, החלו לבצע משלוחים באמצעות חברות שילוח שונות, ואף בעצמם, עד לבית הלקוח. בקטגוריה זו ניתן למנות מסעדות, חקלאים המשווקים באופן פרטי ואפילו חנויות בגדים – כולם הבינו שכדי לשכנע את הלקוח להכניס את היד לכיס עליהם להגיע עד לפתח ביתו עם מוצר איכותי.

ציון מאפיינים חשובים לגבי נותן השירות בפלטפורמות שיווק שונות

שיטת עבודה מעניינת שעשתה בה שימוש הפלטפורמה של מידרג, פורטל בעלי מקצוע מומלצים בשיטת חוכמת ההמונים, היא התייחסות לנגיף הקורונה. בעלי הפלטפורמה, שהבינו שאנשים חוששים מהגעה של בעלי מקצוע עד לפתח ביתם, ומצד שני אכן זקוקים לשירותים שהם מציעים, פרסמו באמצעות הפורטל נתונים אודות השימוש של בעלי המקצוע במסכה תיקנית. בצורה כזאת, תמונתו של כל בעל מקצוע באתר שמתחייב לעטות מסיכה בעת מתן השירות וההגעה ללקוח, מתעדכנת בהתאם להתחייבות שלו. הגימיק הנחמד הזה משכנע לא מעט לקוחות ליצור קשר עם בעל המקצוע, מתוך ההבנה שההתקשרות הזאת, בנסיבות הקיימות, היא בטוחה יחסית.

מעבר לשירותי און ליין

עסקים אחרים בחרו לשנות לגמרי את המודל העסקי שלהם. במקום לספק את השירותים במהלך פגישות פרונטליות, החלו לא מעט מן העסקים לספק את שירותיהם באמצעות שיחות וידאו והסתמכות על טכנולוגיה חדשנית שמאפשרת קיום שיחות רבות משתתפים. בצורה כזאת, למדו העסקים האלו לנהל את השירותים שהם מספקים ללקוחות בצורה שאף חסכה להם לא מעט הוצאות. שיחות הוידאו וההסתמכות על הדיגיטל, גרמו לכך שהוצאות הנסיעה, החניה, והזמן של נציגי השירות צומצמו באופן משמעותי.

כפועל יוצא, לאותם עסקים כדאי להשקיע יותר משאבים בפן השיווק הדיגיטלי – קידום בגוגל, מיתוג באינטרנט ותהליכים דומים.

פינוי זמן ללמידה ושדרוג תשתיות

נגיף הקורונה סיפק ללא מעט עסקים את ההזדמנות לעצור ולתכנן מחדש את סל השירותים שהם מעוניינים להציע ללקוח. המירוץ השוטף והיומיומי יכול להיות שוחק, ולא לאפשר בשגרה פינוי מספיק זמן ללמידה, ולבניית תשתיות שתתמוכנה בצרכים העתידיים של העסק. המשבר הזה יצר את פרק הזמן הדרוש ללא מעט עסקים, והיו שניצלו זאת על מנת ללמוד תחומים חדשים, להעמיק את הידע שלהם בתחומים שבהם הם מספקים שירות ולשדרג את התשתיות הטכנולוגיות שלהם לתשתיות מודרניות בעלות עלות מופחתת, פעולה, שלא תמיד ניתן לעשות בשגרה בשל החשש מפגיעה ברציפות הפעילות העסקית.

לסיכום

נגיף הקורונה בהחלט פגע בלא מעט עסקים והשבית את הפעילות של תחומי חיים שלמים. עם זאת, לאט מעט עסקים השכילו לנצל את התקופה הזאת על מנת להתאים את השירותים שהם מספקים ללקוחות לעידן החדש, ולשדרג את הממשקים מול לקוח הקצה.    

קרדיט צילום: באדיבות דניאל זריהן

Related Post

מהן נחירות?

Posted by - 9 בפברואר 2022 0
נחירות, הן למעשה קול אשר נשמע בעוצמות שונות עקב רטט אשר מתרחש ברקמות הרכות יותר שנמצאות בדרכי הנשימה העליונות בעת…
כלי נגישות