המרחב העירוני מנקז לתוכו נפגעים רבים בתאונות דרכים. למעשה זוהי זירת היפגעות מאוד ברורה עם מאפיינים דומים ואוכלוסיות הנמצאות בסיכון גבוה להיפגע בתאונות דרכים. השינויים התחבורתיים אשר נגרמו מווירוס הקורונה עלולים להחריף ולהגביר את מגמת ההיפגעות בתחום העירוני, כאשר רבים יעשו שימוש באופניים וקורקינטים חשמליים במקום שימוש ברכב פרטי.
אלו הרחובות האדומים בנתניה:
ר ח ו ב | הרוג | קשה | קל | סה"כ |
האר"י | 0 | 2 | 24 | 26 |
הרצל | 0 | 3 | 23 | 26 |
שד בן צבי | 1 | 1 | 15 | 17 |
שד ויצמן | 0 | 1 | 12 | 13 |
גבורי ישראל | 0 | 0 | 10 | 10 |
רזיאל | 0 | 1 | 9 | 10 |
רייך בני | 0 | 0 | 3 | 3 |
ניתוח הנתונים מתייחס למספר הנפגעים מתאונות דרכים ברחובות בכל רחבי המדינה בשלוש שנים (2017-2019). ניתוח הנתונים כולל רק רחובות שבהם אירעו לפחות שלוש תאונות דרכים בשנת 2019. באור ירוק גיבשו רשימה של 317 רחובות אדומים שבהם נפגעו 6,347 בני אדם בתאונות דרכים בשלוש שנים (2017-2019). מתוך הנפגעים, 67 בני אדם נהרגו ו-751 בני אדם נפצעו קשה.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת "אור ירוק", שלח לאחרונה מכתב לראש עיריית נתניה, מרים פיירברג איכר, בכדי להסב את תשומת ליבה לרחובות האדומים והמסוכנים בעירה, שבהם יש לטפל כדי למנוע את הנפגע הבא. אלו הרחובות האדומים שציין קיטה במכתבו:
במכתבו הוסיף קיטה: אני פונה אליך בבקשה כי תפעלי לשיפור הבטיחות באותם רחובות "אדומים" מרובי נפגעים. אני סמוך ובטוח כי חיי אדם עומדים לנגד עיניך ועמותת אור ירוק המקדמת את המאבק להצלת חיי אדם בכבישים עומדת לרשותך בכל עת ונכונה לכל סיוע אפשרי.
למרות הסגרים עליה בהרוגים בתחום העירוני בשנת 2020
למרות הקורונה והסגרים הארוכים שריתקו את הציבור לבתים לאורך חודשים נרשמה עליה בהרוגים בתחום העירוני בשנת 2020. 141 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בתחום העירוני בשנת 2020 לעומת 135 בני אדם שנהרגו בתחום העירוני בשנת 2019 – שישה בני אדם יותר. 46% מכלל מההרוגים בשנת 2020 היו בתחום העירוני, נתון הגבוה בכ-20% בהשוואה למספר ההרוגים בתחום העירוני בשנת 2019 שעמד על 38%.
תמונה באדיבות PIXABAY