קניית קישורים לקידום, פרסום כתבות יח"צ בתשלום ושימוש בתוכן שיווקי לצורך בניית פרופיל קישורים חיצוניים – כל אלו הן פעולות בסיסיות אשר נדרשות במידה כזו או אחרת לצורך קידום אורגני אפקטיבי של אתר אינטרנט. אך כאשר אנחנו שוקלים לקנות קישורים בתשלום ופרסום כתבות ממומנות, ישנן דרכים נכונות יותר לעשות זאת לעומת פעולות מהן דווקא מומלץ להימנע
מה חשוב לדעת, להפנים וליישם בכל הנוגע לפרסום כתבות בתשלום וקניית קישורים לצורך בניית פרופיל קישורים חיצוניים? כיצד נוכל לדעת האם אנחנו פועלים בצורה טובה ועם מי מומלץ להתייעץ בהקשר זה?
מאילו אתרים אנחנו קונים קישורים ומהו התוכן ממנו ייצא הקישור?
כאשר מעוניינים לשלב באסטרטגיית הקידום האורגני של אתר אינטרנט שיטות כמו פרסום כתבות וקניית קישורים לצורך בניית פרופיל קישורים חיצוניים איכותי, חשוב להקפיד על כמה נקודות קריטיות של ממש. לדוגמה – זהות האתר בו מפרסמים את הכתבה (ולכן בעצם ממנו קונים את הקישור). לא כל אתר בו אנו יכולים להעלות תוכן ולקשר אותו אל האתר שלנו הוא בהכרח טוב וראוי לצורך פעולה זו. חשוב שאתר זה יהיה אתר "לגיטימי", אמין ו"חזק" ככל היותר. ב"לגיטימי" הכוונה כאן היא לאתר אמיתי אשר אינו הוקם ופועל אך ורק לצרכי קידום אתרים אחרים, אלא כזה שעוסק בתחום מסוים ומציע ערך מסוים כלשהו לגולשים. אלו יכולים להיות אתרי חדשות, צרכנות או אתרים כלליים מסוגים אחרים, אך חשוב שלא יהיה מדובר באתר דמה אשר הוקם במיוחד על מנת להעלות אליו תכנים לצרכי קידום אתרים אחרים. באתרים כאלו (אתרים "מזויפים" וקיקיוניים) רצוי מאוד שלא לפרסם ולא לקשר אותם אל האתר שלנו. זה יכול לפגוע בדירוג שלו.
כמו כן, כדאי שאתר זה יהיה כמה שיותר "חזק" בעיני גוגל – שתהיה לו תעבורת גלישה גדולה, רחבה ויציבה יחסית לאורך זמן, שהוא עצמו יהיה במקומות גבוהים בתוצאות חיפוש רלבנטיות ויכיל הרבה קישורים (וגם יקבל קישורים מאתרים אחרים) וכיוצ"ב. כלומר, ככל שמדובר באתר יותר אותנטי ואטרקטיבי, כך גם התועלת של הוצאת קישור מתוכו אל האתר שלנו תהיה גדולה יותר מבחינת התרומה לקידום האורגני שלנו.
כמו כן, חשוב ביותר שהתוכן שאנחנו מפרסמים באתרים אלו וממנו מוציאים את הקישורים החיצוניים אל האתר שלנו יהיה תוכן איכותי ואמיתי. תוכן שמעניק לקוראים אינפורמציה רלבנטית וערך מוסף כלשהו, וכתוב בצורה רהוטה ומקצועית. אל תפרסמו "תוכן זבל" שלא אומר יותר מדי ומכיל כמויות מופרזות של מילות וביטויי המפתח בהם רוצים לקדם את האתר. גוגל מזהה מקרים כאלו בקלות ובמהירות…
גם זה חשוב ורלבנטי כאשר שואפים לבנות פרופיל קישורים חיצוניים חזק ואיכותי אשר באמת יתרום למאמצי הקידום האורגני של האתר שלנו.
כיצד נבטיח בניית פרופיל קישורים חיצוניים איכותי ויעיל
אז לאחר שהבנו כמה נקודות מפתח ודברים שרצוי או לא רצוי לעשות בנוגע לפרסום מאמרים בתשלום וקניית קישורים לקידום אתרים, כיצד נבטיח כי אנחנו פועלים בצורה טובה (ולמשל, מפרסמים תוכן איכותי באתרים טובים ומתאימים)?
הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להתייעץ ולעבוד עם אנשי מקצוע המתמחים בתחום זה. מקדמי אתרים המתמחים בפרסום כתבות בתשלום יחזיקו בקשרים עם האתרים החזקים והמתאימים (וכך יוכלו לקנות עבורכם שטח פרסום ולינקים באתרים אלו), ואף יעבדו עם כותבי תוכן מקצועיים אשר יוכלו לכתוב עבורכם תוכן איכותי ומתאים, בעלות סבירה.
זו הדרך הטובה ביותר להבטיח כי אתם בונים פרופיל קישורים חיצוניים איכותי לאורך זמן, וכי אינכם נוקטים בפעולות בלתי רצויות שעלולות להוריד את האתר שלכם בדירוג תוצאות החיפוש הרלבנטיות בצורה חדה וכואבת.
קרדיט לתמונה: pixabay