קידום אתרים שחור – כך תישארו מחוץ לרשימה השחורה של גוגל

17 0

כמעט כל בעל עסק בישראל בימינו עובד מול גוגל, או יותר נכון מקדם את האתר העסקי שלו בתוך גוגל, אבל רוב בעלי העסקים לא יודעים, שיש לגוגל הגדרות מאוד מחמירות לגבי מה מותר ומה אסור לעשות במסגרת המאמצים (הרבים, יש לציין) שלכם, לקדם את האתר של העסק.

אז איך תישארו מחוץ לרשימה השחורה של גוגל?

מה זה קידום אתרים שחור והאם הוא יכול לפגוע לכם בעסק?

קידום אתרים שחור הוא כינוי לכל הפעולות שאסור לעשות במסגרת קידום אתרים.

כאן חשוב לציין, כי במרבית המקרים מדובר על פעולות שאינן מקובלות, לפי הקריטריונים וההגדרות של גוגל. פעולות שיכולות להוריד את הדירוג של האתר שלכם במידה ניכרת, או לגרום להשבתה שלו.  אבל יש גם פעולות שנחשבות פשוט בלתי חוקיות, בהתאם לחוקי המדינה בה אתם חיים ופועלים.

מנגד, יש רשימת כללים והנחיות לבעלי אתרים ולמקדמי אתרים, המפרטת את כל הפעולות שמותר לעשות במסגרת קידום אתרים, כמו למשל: אופטימיזציה של האתר, מילוי האתר בתוכן איכותי, שימוש בקישורים חוקיים מאתרים אחרים לאתר שלכם, יצירת סרטונים מקצועיים, קניית תמונות במאגר תמונות, הטמעת קישורים מהאתר שלכם לאתרים אחרים ולהיפך -בהסכמה הדדית כמובן ועוד.

למה כדאי ללכת לפי הכללים של גוגל?

ראשית, האלגוריתם של גוגל שולט באופן כמעט מוחלט בכל מה שקורה באינטרנט בימינו. אם אתם לא שם – אתם לא קיימים. במילים אחרות, לא ממש כדאי להסתבך עם גוגל, כי זה יכול לעלות לכם ביוקר. שנית, הכללים של גוגל מיועדים להתאים את האתר שלכם באופן אופטימלי לצרכים של הגולשים, לציפיות שלהם, לרצונות שלהם.

אם האתר שלכם לא עומד בכללים האלה, יש סיכוי טוב שגם הגולשים לא יאהבו להיכנס אליו ואז אתם בבעיה מסוג אחר.

לבסוף, חלק מהפעולות האסורות בעיניי גוגל, נחשבות גם בלתי חוקיות במקומות רבים בעולם ולכן, פשוט מומלץ שלא לעשות אותן.

חלק מהדברים שאסור לעשות במסגרת קידום אתרים

  • למלא את האתר בתוכן שטחי, או פשוט בספאם
  • להטמיע כמות גדולה מדי של קישורים
  • לבצע פריצה לאתרים של מתחרים
  • לנסות לפגוע באתר של המתחרים בדרכים שונות
  • להעתיק תכנים מאתרים אחרים
  • לכתוב תוכן מטעה, שגוי, או מומצא (למשל ביוגרפיה מומצאת)
  • להשתמש בתמונות וסרטונים שאין לכם זכויות יוצרים עליהן
  • להעמיד ביטויי חיפוש רלוונטיים, ללא הקשר, ללא תוכן, ללא ערך מוסף

השטח האפור של קידום אתרים

אז נכון שקידו אתרים יכול להיות לפעמים תהליך מתסכל ואיטי, אבל בשביל זה יש לא מעט פעולות אפקטיביות שאתם יכולים לעשות בלי לעבור את הגבול, לפחות לא בצורה בוטה.

שימוש בקישורים ממומניים הוא דוגמה אחת לפעולות "אפורות" מקובלות ונפוצות ויש עוד לא מעט כאלה.

לבחור מקדם אתרים ששומר עליכם

במקרים רבים, אתם לא עושים את הקידום לאתר שלכם בעצמכם אלא נותנים לחברת קידום או מקדם אתרים לעשות זאת עבורכם. אבל גם אם יש לכם מקדם סופר מקצועי, שמביא תוצאות, אתם צריכים מדי פעם להשגיח ולוודא שהוא פועל רק במסגרת השטח האפור והלבן של קידום אתרים, כדי שלא תמצאו את עצמכם מוציאים עשרות אלפי שקלים על שיקום הנזק.

לסיכום, קידום אתרים הוא תחום רחב, יצירתי ומגוון, המאפשר לכם לקדם את האתר ואת העסק באופן חוקי, נגיש ויעיל. אם אתם מתקשים להבין את הדרישות של גוגל וחוששים לעשות טעות, פנו לאיש הדיגיטל שלכם ובחרו יחד איתו את הפעולות האפקטיביות ביותר לקידום האתר שלכם, כדי להישאר בצד הבטוח של גוגל….

FREEPIK

Related Post

אופטימיות מנצחת

Posted by - 14 באוגוסט 2019 0
עו"ד ציפי גנן בחרה להתמודד עם הטרשת הנפוצה דרך שינוי תעסוקתי ושיטת פלדנקרייז שלמדה וכיום היא משמשת כמורה. כעת היא…

הדלקת המשואות

Posted by - 14 באפריל 2022 0
האלוף במיל' יורם יאיר, יו"ר עמותת "אחריי " התבשר על הדלקת המשואה, ביום העצמאות . עמותת אחריי מכשירה בני ובנות…
כלי נגישות