אתר אינטרנט שזוכה לקידום מקצועי הוא נכס יקר ערך לכל עסק. בהתאם השאלה שבכותרת נשאלת לעיתים קרובות, ע"י בעלי ובעלות עסקים במגוון תחומים רחב. כאן בעמוד תמצאו תשובה מפורטת ומנומקת שתעזור לכם לבחור את דרך הפעולה הנכונה עבורכם.
שיקול ראשון: רמת המחויבות
גם אנשי המקצוע הטובים ביותר, בכל תחום, לא יספקו תועלת אמיתית אם הם לא מחויבים במלוא מאת האחוזים ללקוח. אורי שחם, הבעלים והמנכ"ל של אימפרסיב דיגיטל, שמעניקה שירותי קידום אתרים, מסביר שכמעט תמיד רמת המחויבות של פרילנסרים תהיה גבוהה יותר.
הסיבה לכך היא שהאחריות על הצלחת תהליך הקידום מוטלת אך ורק על אותו פרילנסר, ולא מתפזרת בין מספר רב של אנשים כפי שקורה בחברה גדולה. כשיש כתובת אחת, חד-משמעית וברורה, המחויבות תהיה מרבית, והתועלת בהתאם.
שיקול שני: היקף הניסיון
גם בפרמטר הזה יש לכאורה יתרון לחברה גדולה, אבל בפועל המציאות יכולה להיות שונה. יש חברות גדולות שבהן הצטבר ניסיון סביר ולא מעבר לכך, ומצד שני יכולים להיות פרילנסרים שכבר הובילו בהצלחה תהליכי SEO רבים ומגוונים. בהתאם אין סיבה להעדיף באופן אוטומטי חברה גדולה מתוך אמונה שיש לה ותק רב יותר, אלא פשוט לברר מהו היקף הניסיון גם של חברות המציעות שירותי קידום וגם של פרילנסרים.
שיקול שלישי: יכולת לעמוד בהיקף העבודה הדרושה
היתרון הבולט של חברה גדולה על-פני פרילנסרים הוא היכולת לבצע גם עבודות בהיקף נרחב. כשהמטרה היא קידום אתר גדול בהחלט ייתכן צורך בשעות עבודה רבות כדי להגיע ליעדים, ולכן במקרה כזה פרילנסר עלול שלא להספיק, גם אם הוא מיומן ומנוסה. יחד עם זאת כדאי לזכור שפרילנסרים יודעים להעסיק עוד עובדים שמסייעים להם ולכן הם יכולים להתמודד עם מרבית האתגרים.
שיקול רביעי: גמישות
לעומת השיקול של היקף העבודה, בכל מה שקשור לגמישות, לפרילנסרים יש יתרון משמעותי. מי שעובד לבד, ולא כחלק מחברה גדולה, יכול להתאים את עצמו באופן מושלם למאפיינים הספציפיים של כל לקוח וכל אתר, וכך לספק שירות מועיל במיוחד. חברות גדולות דורשות בלא מעט מקרים חוזים שכובלים אתכם אליהן, בעוד שעם פרילנסר תוכלו לבחור במסלול ללא מחויבות ולכן לשלם רק כשאתם באמת מרוצים מהשירות והתוצאות.
שיקול חמישי: עלות
כל עסקה, כולל רכישת שירותי קידום אתרים, נבחנת על סמך היחס שבין העלות לתועלת. בסעיף המחיר יש כמעט תמיד עדיפות מובהקת לפרילנסרים על פני חברות גדולות, והסיבה לכך היא ההוצאות המרובות שיש לחברות (עבור שכירת משרדים, משכורות רבות, ארנונה, עלויות שיווק משמעותיות ועוד). כתוצאה מכך אם מקדם אתרים פרילנסר יכול לספק לכם את אותה תועלת, על בסיס ניסיון רב וכאמור מחויבות מוחלטת, ובעלות נמוכה, זוהי הבחירה המשתלמת ביותר.
*** נכתב באדיבות אורי שחם מחברת Impressive Digital – מומחים בקידום אתרים בגוגל.