צילום מוצר מהווה דבר חשוב מאוד. ככל שהתמונה של המוצר תהיה אטרקטיבית יותר ואיכותית יותר, כך היא תמשוך יותר קונים למוצר. כיום ניתן לרכוש כמעט כל דבר באינטרנט, אך חשוב ביותר שכל מוצר שאתם מציגים לרכישה בחנות הווירטואלית שלכם יהיה בעל תיאור מילולי וכמובן תמונה איכותית שלו. אם אתם רוצים שירכשו את המוצרים שלכם, עליכם לבחור צלם מקצועי עבור צילום איכותי שלהם. צלם זה ידע כיצד להעמיד את המוצר, באיזה תנאי תאורה, איזו עדשת מצלמה לבחור ואיזה תנאי צילום בכדי שהמוצר יוצג באופן מושלם בתמונה.
מה צריך לדעת על צילום מוצרים?
צילום מוצר הוא צילום של המוצר אשר מעוניינים להציג, כאשר המטרה היא שהצילום יציג אותו בצורה האטרקטיבית ביותר. מדובר על צילום מעט דומה לצילומי תדמית אשר המטרה שלהם היא להוציא את המצטלם בצורה הטובה ביותר. לא משנה באיזה מוצר מדובר, זה יכול להיות סיר, קרם לחות, בגדים, ספה, מקרר או רכב, את כולם יש לצלם בצורה שתגרום להם להראות הכי טוב שאפשר.
צילום מוצרים מקצועי מציג את המוצרים לבדם, ללא רקעים או תוספות כאלה ואחרות. כלומר, בתוצאה הסופית מתקבלת תמונה של המוצר בלבד, בלי רקע כלשהו והדבר מחדד את הצורה של המוצר, הטקסטורה שלו וכן מאפיינים ויזואליים נוספים כאשר כל אלה רלוונטיים בכדי למשוך את העין של הלקוח ולהוציא את המוצר בצורה הכי איכותית ומחמיאה. בעידן שאנו חיים בו כיום ניתן לרכוש הכל באינטרנט והוויזואליות היא ללא ספק חזות הכל. אם פעם היינו צריכים להתרשם ממוצר כלשהו באופן פיזי במקום שבו הוא הוצע למכירה, הרי שכיום אנו יכולים להתרשם ממוצרים שונים באמצעות תמונה שלהם. צילום מוצר מהווה כלי הכרחי בשיווק ללקוח. את התמונות שמצלמים אפשר להעלות לאתר האישי, לאתרי מכירות באינטרנט, ליצור קטלוג פרסומת, לפרסם ברשתות החברתיות ולעשות בו שימוש בכל פלטפורמה שיווק אפשרית.
טכניקות צילום מוצר
צילום מוצר מקצועי מתבצע בתנאי סטודיו ובמהלכו מצלמים את המוצר לבדו על גבי רקע חלק אחיד אשר לרוב יהיה בצבע לבן ויקרא בשפה המקצועית: פקשוט. הרקע האחיד המדובר יאפשר לצלם לצרוב את המוצר מהרקע, כלומר: לחתוך את התמונה מהרקע ולהשאיר את המוצר לבדו כך שתהיה אפשרות להדביק אותו על רקעים אחרים.
בכדי לצלם מוצר קודם כל חשוב לחפש צלם מקצועי ומנוסה בתחום צילום מוצרים, יש לבחון מוצרים אחרים שהוא צילם ולהתרשם מהמקצועיות שלו ומייחודיות הצילום שלו. לאחר שאתם סוגרים עם צלם עליכם להגיע לסטודיו עם כל המוצרים שאתם מעוניינים לצלם.
בשלב הבא הצלם יצלם את המוצר על גבי רקע חלק ואחיד כאשר לרוב הוא כאמור יהיה לבן. הצלם ייצור במקום את התאורה המתאימה וכן יצלם את המוצר ממספר זוויות וזאת בה בהתאם לייחודיות של המוצר. כך לדוגמא: מוצרים שקופים העשויים מזכוכית או נירוסטה אשר מצריכים תאורה וכן עבודת צילום מיוחדת על מנת להעביר את ההשתקפות שלהם בצורה איכותית.
השלב הבא הוא השלב האחרון בעבודה. באמצעות תוכנת עריכה הצלם יגזור את הרקע, יטשטש פגמים, ישחק עם הבהירות וכן יבצע פעולות עריכה נוספות אשר יעניקו למוצר שלכם מראה טוב ביותר.
מהם צילומי אווירה?
חשוב לדעת כי מלבד צילום המוצרים הקלאסי יש טכניקת צילום נוספת אשר קרויה צילום אווירה או צילום קומפוזיציה. מדובר למעשה על צילום אומנותי יותר שבו הצלם עושה למוצר סטיילינג, מוסיף לו קישוטים ועוד, כך לדוגמא: אם אתם מעוניינים למכור כוס הוא יראה הרבה יותר אם יהיה בו מיץ מרענן, אם אתם מעוניינים למכור מוצרי טיפוח הרי שניתן לצלם אותם יחד עם מוצרים נוספים מהסוג אשר ידגישו את עניין הטיפוח, ניתן לעצב שמפו עם טיפות מים, דבר שהופך אותו לאטרקטיבי ביותר ועוד. חשוב שתדעו כי צילום אווירה הוא צילום מעט יותר מורכב מצילום מוצרים רגיל ועל כן לא פעם המחיר שלו יהיה יקר יותר, אך התוצאה תהיה בהחלט שווה את המחיר.
מדוע חשוב לבחור צלם מוצרים מקצועי?
על אף שגם אתם יכולים לצלם מוצרים שונים באמצעות הסמארטפון שלכם, להעמיד את המוצר על רקע הקיר הלבן שבסלון שלכם ואף לערוך את התמונות באמצעות תוכנות עריכה שונות, הרי שאין ספק כי צילום עצמאי שלכם לא יהיה דומה לצילום של צלם מוצר מקצועי. צלם מומחה לצילום מוצרים ידע כיצד לבחור את זוויות הצילום המתאימות, את התאורה המתאימה וכן לערוך את הצילום בצורה מדויקת ומקצועית על ידי תוכנה ייעודית. אין ספק שצילום מקצועי יוציא את המוצר בצורה המחמיאה ביותר והדבר יסייע לכם מאוד בשיווק המוצר. כמובן שאם החלטתם ללכת על צילום מוצר מקצועי, יש לבחור בצלם מוצרים מקצועי ביותר. עליכם לבדוק כמה שנים עוסק הצלם בתחום זה, איזה מוצרים הוא צילם וכיצד יצאו התמונות. כמובן שכדאי להתייעץ עם לקוחות שבחרו בשירותיו של הצלם עבור צילום מוצרים ויכולים להעיד על המקצועיות שלו, האמינות שלו, הגישה שלו, העבודה שלו וכמובן על איכות התוצאה הסופית.
קרדיט תמונה: freepik